NOLOT KOKEMUKSET JUHLISSA. Esim. häissä, hautajaisissa, synttäreillä...
Eräs nainen, lukion ruotsinopettaja oli sukulaiseni lakkiaisissa ja parhaillaan onnittelemassa uutta ylioppilasta kun häneltä tippui alushame. Hän (erittäin huumorintajuinen) potkas alushameen pois ja loistaan ja kommentoi, että olipa edes puhdas=)
Siskoni oli häissä, jossa sulhanen pyörtyi alttarille. Toimitus vietiin läpi siten, että sulhaselle haettiin tuoli, ja näin saatiin viedyksi toimitys loppuun. Lähes koko häävastaanoton hän oli sitten levännyt jossain lepohuoneessa.
Kommentit (44)
Otin tehtävän vastaan vähän vastahakoisesti, mutta otin kumminkin. Hyvin se ainakin alkoi, nimittäin heti ensimmäiselle, jolle palkinnon ojensin, sanoin onnittelujen sijaan kädenpuristuksessa että " Terve, hauska tavata!" :D :D Voi että vieläkin hävettää...
Oli veljeni lakkiaiset ja hän oli pyytänyt tietysti paljon ystäviään käymään. Minä siskona tarjoilin cocktailpaloja kun saapuivat ja moni esittäytyi jos en tuntenut.
Yhdelle tytölle sanoin, hei olen Anna, olen Veikon sisko. Ja jäin odottamaan hänen esittäytymistään. Siihen tyttö sanoi: Hei vaan, olen teidän Tiina-serkku.
Karmean noloa. Mutta kun nuorisoa lappoi sisään minkä kerkesi, niin ei siinä yhtä serkkua ehdi tunnistaa ;)
Olin jakamassa ohjelmalehtistä ennen muistotilaisuuden alkua kun joku sukulaismies,vieläkään en tarkkaan tiedä että kuka:) tuli kättelemään ja hiljaisella äänellä sanoi jotakin.
Minä siihen sitten reippaasti vastasin omalla nimelläni kun luulin tämän miehenkin esitelleen itsensä. Mies vähän hölmistyneenä katsoi minua ja lähti etsimään itselleen istumapaikkaa. Sillon vasta tajusin että mies olikin esittänyt osanottonsa...Et kylläpä hävetti!!!:)
Mulla oli kaunis vaaleanpunainen jakkupuku. Juhlapaikalla ennen ruokailua kävin vessassa. Vessasta palatessani huomasin ihmisten tuijottavan minua. Kävelin koko juhlasalin läpi ja pöytään päästyäni mieheni pyysi minua ottamaan sukkahousuihin JUUTTUNEEN VESSAPAPERIN POIS! Sellanen pitkä liehu perseissä kävelin TOOOOOOOOSI tyylikkästi pepsodent-hymy kasvoilla kaikkien juhlavieraiden ohitse. Hävetti :( Mutt ei se mitään :D
Mentiin naimisiin 2004 kesällä, ja häihin oli kutsuttu myös miehen pikkuserkku perheineen (kuten meidät myös heidän häihin, joihin ei oltu päästy). Tavattiin sitten seuraavan kerran kyseinen pikkuserkku synnärillä... Oltiin miehen ja vauvan kanssa istuskelemassa ruokailutilassa ja siihen tuli äiti vauvansa kanssa. Kohteliaasti tervehdittiin, niinkuin synnärillä muitakin äitejä. Käytyämme läpi " kumpi tuli ja minkä kokoinen" -kyselyt kyseinen äiti sanoi hienotunteisesti " ette taida tunnistaa minua, olen Pekan pikkuserkku ja nähtiin kyllä häissänne" . Ilmeisesti paistoi kilometrin päähän, ettei meillä ollut aavistustakaan kuka tämä keskustelukumppani oli :D
Minä onnellisena kuljin siellä minihameessani ja sain kyllä miesten katseet osakseni. Olin tosi imarreltu. Kunnes eräs paikalla ollut missi tuli luokseni ja pyysi naistenhuoneeseen. Minä siihen että mitä nyt?
Hän sanoi kiinnittäneensä minuun huomiota,koska kaikki miehet katsoivat vain minua eivätkä häntä. Ja JOOPAJOO, lyhyen hameeni takahalkio oli revennyt niin, että kenellekään ei jäänyt epäselväksi minkä väriset alushousut minulla oli!
Herra varjele että nolotti. Odotin siellä kunnes tämä avulias nainen toi minulle hakaneulan ja korjasimme halkion sillä. Olihan kamalaa mennä takaisin ihmisten eteen.
Sen jälkeen hävitin kaikki minihameet. Minulla on edelleen vain nilkkapituisia hameita.
Me ollaan siis tällänen ihan tavallinen heteropari...
Alkuaikoina kun oltiin iha vielä vastanaitu pariskunta, mun mies esitteli ittensä mun sukulaisille sanoilla " Terve, mä olen " ville" , tuon " maijan" vaimo...
Voi itku ku mä nauroin, mä nauroin niin et meinasin sukkaani kusta... Ja nykyään nauraa mieskin, sillon oli häpeästä punanen mut onneks mul on huumorontajunen suku....
isoisäni hautajaisissa kun olin n.3v menin vessaan kesken muistotilaisuuden ja kun tulikin kakki huusin tietty lapsen kirkkaalla ja kuuluvalla äänelle :" Pyyhkimään!" Oli kuulemma keventänyt tunnelmaa hieman...
Kaverini häissä hieman rintojen kohdalta tiukempi paita oli auennut yllättäen rintojen kohdalta auki. Huomasin sen kun sulhanen oli juuri kiertänyt kohdaltani morsiammen ryöstörahakorin kanssa ja siinä vielä ääneen sanoin että: " ei tuollaisella esityksellä vielä irtoo!" (rahaa siis, koska halusimme että hän laulaa vielä uudelleen)
morsion tyttökaverin kanssa. Morsiamen äiti sattui näkemään kun sulho tuli vessasta naama punaisena ja meni katsomaan: siellähän Tiina oli laittamassa sukkahousuja jalkaan. Eropaperit lähtivät seuraavalla viikolla.
Ensimmäistä tytärtäni kastettiin. Pappi seisoi selin ikkunaan vieraiden seistessä ikkunaan päin. Ulkona oli kauhea kurakeli. Olin pessyt ikkunan noin 20 min ennen vieraiden tuloa ja samalla laittanut kissan ulos. No papin kastaessa vauvaa kissa ilmestyi ikkunan taakse pyytämään sisälle ja tapansa mukaan nousi kuraisilla tassuillaan ikkunaa vasten liukuen hitaasti alaspäin ja toistaen tätä useaan kertaan. Mahtoi siinä pappi ihmetellä ihmisten hymyilyä ja naurun pyrskäyksiä niin herkällä hetkellä.
Olimme laivalla. Mies omien työporukoiden kans ja minä oman kaverini kans. Meillä oli tietenkin eri hytit kun tilasimme kaverini kans omat liput myöhemmin ja saimme ne vasta terminaalissa.
No, mieheni oli mennyt työkavereidensa kanssa aikaisemmin jo terminaaliin eikä me nähty siellä.
Kun olimme kävelemässä kaverini kanssa laivaan, niin yhtäkkiä perästävedettävä laukkuni rupes heittelehtimään ja hajos keskelle sitä käytävää. Me tietty repesimme ihan täysillä nauramaan. Ja luulenpa että muutkin jotka olivat lähettyvillä rupes kans.
No, olimme jo olleet jonkun aikaa laivassa kun ihmettelin miksei mieheni soita mulle kun yleensä soittelee tollaisissa tilanteissa heti.
Ja sitten hytissä se hytin puhelin soi ja neuvonnasta soitettiin. Mieheni oli mennyt kyselemään missä hytissä olen.
Oli sitten kysynyt nimellä ja sieltä oli sanottu, ettei sen nimistä ihmistä olekaan laivalla. Ni mies sitten ihmetteli, että miten niin.
Mutta huomaskin samantien, että oli sanonut mun tyttönimen(menimme siis kesällä naimisiin). Ei siinä mitään, mutta olimme olleet jo naimisissa puol vuotta :)
ja vihkimisen aikana eturiviläisten hilpeys herätti huomiota. No, morsiamen isä, joka saattoi morsiamen alttarille, oli lähtenyt häihin aamutohveleissaan!
Puolisoni isän syntymäpäiväjuhlissa puolisoni kotona avioitumisemme jälkeen: Esittelin itseni reippaasti uusille sukulaisille tervehtiessämme " Möttösen Maija" . Eräs rouva esitteli myös itsensä ja kertoi: " Olimme kyllä teidän häissänne."
...pappi kuiskasi väärällä puolella morsianta seisoneelle sulholle, että " toiselle puolelle" . Sporttinen sulho tarrasi alttarin kaiteeseen ja hyppäsi papin viereen sinne kaiteen toiselle puolelle. Ei siinä jännityksessä sitten ajatus oikein liikkunut muutakuin isoissa klimpeissä. Huumorintajuinen sulhanen tarttui asian valjettua uudelleen kaiteeseen ja hyppäsi oikealle paikalleen ja kansa taputti. Tunnelma vapautui kummasti.
mieheni täti on aika jäykkä ihminen. Olemme olleet mieheni kanssa 6 vuotta yhdessä ja tätä tätiä nähty silloin tällöin sukujuhlissa (mm. useammat häät) Mieheni siskon rippiäisiin ei mieheni työn takia päässyt joten menin edustamaan meidän perhettä yksin. Siellä oli tietenkin myös tämä täti. Juhlissa kului aikaa kunnes hän anopiltani sitten muina miehinä isolla äänellä kysäisi, olinko minä mahdollisesti heidän tyttärensä kaveri.....=D (jännää, että kysyi sen minun kuullen)
En loukkaantunut kun imiselvästi oli vaikeampaa tunnistaa minua koska miestäni ei ollut paikalla, mutta tämä täti meni kyllä aika vaikean näköiseksi kun anoppini sanoi että olen hänen miniänsä!! Ääni kellossa muuttui ihan täysin, sillä mieheni on erittäin hyvässä ja hyväpalkkaisessa työssä. Minusta tulikin kiinnostava ja tämä täti kyseli miehen töistä jne..
...tarinaa perheestä, jonka pieni poika jäi traktorin alle ja kuoli. Istuin yhden pojan kanssa lyhyellä penkin pätkällä ja katselimme siis erisuuntaan kuin useimmat muut, ohjaajan selän taakse. Katseemme suunnassa oli kesämökkejä ja läheiselle laiturille tuli alaston mies kekkuloimaan. Oli menossa vissiin uimaan, kun huomasi laiturissa jotain vikaa ja alkoi sukukalleudet heiluen hyppiä nytkyttämään siinä laiturilla. Kohta siihen ilmestyi isotissinen nainenkin ja pian ne nytkyttivät siinä molemmat , toisella heilui valtavat hinkit ja maha ja toisella hakkas kulli alavatsaan.
Juuri siinä kriittisessä kohdassa tarinaa (kun se poika kuoli) mun oli pakko painaa kasvot käsiin ja se poika mun vieressä kiersi kädet mun hartioille ja " lohdutti" mua (nauroi siis mun olkaa vasten). Kyllä ripariväki katsoi meitä tosi pitkään. Muut istuivat suht naamat peruslukemilla ja me " porattiin" siinä toisiimme kietoutuneina...
Hyvin tosiaan meni, kunnes oli kahvittelun vuoro. Minun tehtäväni oli kaataa kahvia vieraille, ja toimeliaasti kaatelinkin kahvia. Eräs vanhempi mieshenkilö halusi santsikupin, ja tomerasti menin kaatamaan hänelle kahvia hänen pitäessään kuppia kädessään. Kaadoin kuitenkin kuumaa kahvia hänen SYLIINSÄ (kinkeriväen kohahtaessa :D). Hain pikaisesti lautasliinoja, jotta vaari saisi pyyhkiä housunsa.. Ei auttanut, siitä lähtien olin aina " Se nuori miniä, joka kaatoi kahvit Partasen papan housuille" :)
Sanoin hänelle, että Ai jaa, sä oletkin taas raskaana. Koskas sulla on laskettuaika. Serkku siihen sitten tokaisi, että juu. Me päätettiin tuon meidän " Martin" kanssa, että tuo " Matti" jää ainoaksi lapseksi. Nolooooo.
Vierailija:
Oli menossa vissiin uimaan, kun huomasi laiturissa jotain vikaa ja alkoi sukukalleudet heiluen hyppiä nytkyttämään siinä laiturilla. Kohta siihen ilmestyi isotissinen nainenkin ja pian ne nytkyttivät siinä molemmat , toisella heilui valtavat hinkit ja maha ja toisella hakkas kulli alavatsaan.
pelänny saavansa hikan alttarilla? Aatelkaa nyt, ku pitää vastata tahdon, tuleekin tahdonHIK...