G: Kun menette kyläilemään niin viettekö aina tuliaisia?
Jos niin mitä? Entäs odotatteko että teille tullessaan vierailla olis jotakin tuomisia mukana?
Kommentit (7)
yrityksen " korruptiotuotteita" = pooloja, T-paitoja, viinilasit yms. Yleensä kuitenkin ilman tuliaisia.
Enkä odota että meille tulevat toisivat muuta kuin itsensä :)
Me viedään aina jotain " pientä" . Itse en silti odota, että vieraat tuovat automaattisesti jotain mukanaan :)
ja iltavierailulle n. 10 euron viinipullo. Mun ystävät keksii yleensä hauskoja lahjoja, itselläni ei ole paljon mielikuvitusta.
Jos siis ihan vaan " kahvikylään" mennään.
Mutta jos mennään iltaa istmaan, niin silloin yleensä vien esim. viinipullon ym. pientä.
Jos on sellainen paikka, joiden kanssa käydään vierailuilla/vastavierailuilla vuoroviikoin suunnilleen, niin en joka kerta vie mitään. Ainoastaan jos sattuu joku pääsiäinen/joulu tms. lähelle niin saatan jotain aiheeseen liittyvää viedä. Mutta jos mennään hiukan harvinaisempaan paikkaan kylään, siis jossa ei käydä joka viikko/kuukausi eivätkä he käy meilläkään kovin usein, viedään tottakai tuliaisia. Kukkia, kahvia, viiniä etc., lapsille jotain touhuttavaa, jos lapsia on.
En odota kyllä, että meille kukaan tulee tuliaisten kanssa. Pääasia, että tulevat itse.
Jos menen jonkun uuden tuttavuuden luo, niin silloin kyllä vien.
Joskus kavereita on hauska yllättää viemällä kahvia, viiniä, keksiä... Mitä milloinkin.
Enkä tosiaan odota, että kukaan toisi tuliaisia meille tullessaan.
Itse vien miltei aina jotain, koska minut on kasvatettu siten. On se sitten kahvipaketti tai kimppu itsekerättyjä kukkia tai luxussuklaarasia.