Miten puhdistaisit kirpparilta ostetun villakangastakin?
Pesulaan en haluaisi viedä, kun myyjä sanoi, että takkia on käytetty vain pari kertaa. Takki on mulla nyt pakastimessa, mahdollisten ötököiden karkottamiseksi.
Kommentit (18)
Vie lumisateeseen roikkumaan ja ravista välillä. Villaa voi puhdistaa sillä tavalla. Sataako siellä lunta?
Mitä v****a?? Miten sitä muuten voi puhdistaa kuin viemällä pesulaan?
No jos sitä on käytetty vain pari kertaa eikä siinä ole tahroja eikä hajuja, varmaan ihan vain tuulettaminen riittää?
Itse heitin yhden villakangastakin koneeseen villapesuun, ja ihme kyllä lopputulos oli hyvä :D
Pesisin jos sattuisin ostamaan. Pakastimeen en ainakaan laittaisi levittämään mitään kakkahiutaleita.
Anna olla viikko pakastimessa ja sitten päiväksi pihalle tuulettuun.
Se ei siis ole varsinaisesti likainen? Harjaus ja tuuletus riittää.
Vierailija kirjoitti:
Pesisin jos sattuisin ostamaan. Pakastimeen en ainakaan laittaisi levittämään mitään kakkahiutaleita.
Kakkahiutaleita?
Kyllä voi laittaa vaatteita pakastimeen, kunhan vain paketoi ne ensin tiiviisti esim. muovipussiin.
Jos takki on puhdistamisen tarpeessa, on nähdäkseni ihan yhdentekevää, onko sitä pidetty pari vai parisataa kertaa.
Pakastin ei auta esim turkiskuoriaisiin mutta pari tuntia saunaa auttaa.
Olen pessyt kaksi eri villakangastakkia koneessa, molemmissa vesipesukielto. Ei käynyt kuinkaan. Olisin heittänyt ne pois jos olisivat menneet pilalle. Varmasti on takkikohtaista. Voivat kutistua tai kovikekankaat kauluksissa ym sylttäävät.
Vierailija kirjoitti:
Niin, villakangastakkejahan käytetäänkin yleisesti vessapaperin korvikkeena.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi pari viikkoa -20 asteessa auttaa yhtä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Viikko -22 tai -24 auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkahiutaleita?
Kyllä voi laittaa vaatteita pakastimeen, kunhan vain paketoi ne ensin tiiviisti esim. muovipussiin.
Ja mitähän se auttaa, kun basiliskot vain säilyvät paremmin? Kuinka yleisiä ne henkensä heittävät elukat edes ovat?
Millä lämmöllä ja kuinka kauan pitää esim. villavaatteita saunottaa, että mahdolliset ötökät lähtee? Voiko ne laittaa johonkin kassiin (olisi aika paljon) vai pitääkö tosiaan levitellä tasaisesti? Jossain nimittäin luki, että pitäisi laittaa tasaisesti lauteille.
Sit vika tyhmä kysymys: voiko ne villavaatteet syttyä saunassa palaamaan, jos on liian korkea lämpötila? Vaikkeivät siis kiukaalle tippuisi.
Itse ostin eilen kans moisen kirpparilta. Ihan nakkasin koneeseen villapesuohjelmalla pesuaineen kanssa ja hyvä tuli. Ei niitä 5e löytöjä paljon tuu paapottua, ei o iso menetys jos ei ois kestänytkään vesipesua.
Auttaakohan pesulan pesu edes ötököihin? Pidän nyt pakkasessa ja sitten laitan vielä saunaan.
Veisin silti pesulaan.