Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat fyysiset tai psyykkiset oireet mitä olet STRESSIn vuoksi saanut?

mielenkiinnosta kysyn
26.10.2016 |

Minulla migreenikohtaukset, jotka ovat kestäneet muutamasta tunnista pahimmillaan melkein kolmeen vuorokauteen! :(

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla turpoaa maha :(

Vierailija
22/56 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvotuksen tunne, yhtäkkinen oksettava olo, välillä ripuli. Aamuöiset heräämiset. Pyörryttävä olo. Oudot jalkasäryt, kuin kasvukipuja. Hiusten lähtö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla stressi aiheuttaa ihan käsittämättömän ahdistavia ja todentuntuisia painajaisia. Sellaisia yliluonnollisia ja tunnelma niissä on hyvin pelottava ja paha. Herään näihin aina huutaen. Hyi helvetti, oikein pahaa tekee kun mietin. Lisäksi saan rytmihäiriöitä ja niskat/hartiat menee niin jumiin että tekee tosi kipeää.

Vierailija
24/56 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtimorepeämä oli pahin

Vierailija
25/56 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden narskutus, migreeni, jatkuva oksentelu, nenäverenvuoto, mahan sekaisin, ruokahaluttomuutta, unettomuutta ja sitä kautta agressiivisuutta.

Vierailija
26/56 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen tykytys, rytimihäiriöt, öinen heräily, hampaiden narskuttelu, oksentelu/ruokahaluttomuus, vatsavaivat, lihasten jäykkyys, epätodellinen olo päässä, ajatus ei kulje, kuolemanpelko, jatkuva tietoisuus kehosta ja kuivuista, suun kuivuminen, palan tunne kurkussa.

Vierailija
27/56 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelleko teistä tuollainen stressi on aiheuttanut jossain vaiheessa ahdistusta, paniikkikohtauksia tai jonkun tapahtuman kuten sairastelun jälkitraumaattista stressiä? Miten kauan meni että pääsitte oireilusta eroon tai saitte oireilua vähennettyä?

Kuinka kauan stressioireilustanne on mennyt siihen pisteeseen että olette olleet ihan masennuspisteessä?

Vierailija
28/56 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikean eron jälkeen menetin unet ja puolentoista kuukauden jälkeen sairaalaan ja unilääkkeet. Mutta ex olikin narsisti ja tilanne harvinaisen paha.

Tavallisesti kehoni reagoi stressiin keräämällä massaa (vaikken söisi tavallisesta poikkeavasti, turpoan) ja naamaan ilmestyy ruusufinni. Inhottava kierre, kun antibioottikuuri kestää väh. 3kk ja jos alan stressata taas sen jälkeen pian lisää, saa olla jatkuvasti syömässä lääkkeitä... Ei kovin tervettä.

Vierailija
29/56 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te pystytte stressaamaan noin paljon? Itsellä ei ollut tuollaisia oireita stressaavissa tilanteissa, ei yleistä vitutusta kummenpaa.

Vierailija
30/56 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole ollut ikinä vaikeita eroja, kun olen aina itse dumpannut akat mäkeen paremman löytyessä tilalle. Miksi jäätte odottamaan sitä, että toinen jättää, kun sen voi tehdä itsekkin helposti?

Vierailija
31/56 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsavaivat, lihominen, migreenit, päänsäryt, kireät lihakset, voimattomuus, lihasheikkous, atopian räjähdys josta seurasi kamalia allergiaoireita. En ikinä ole ollut allerginen ja nyt niiskutan pölystä kuin olisin flunssassa.

Stressin syytä en tiedä, ahdistaa yleisesti. Kaikki alkoi 1,5v sitten läheisen kuolemasta. Kaikki kasaantuu.

Vierailija
32/56 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä herään monena yönä aamuyöstä mutta pissahädän takia. Voiko tuokin olla stressin oire??

Eikö tihentynyt virtsaamistarve ole eräs stressin oireista?

Vierailija
33/56 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verioksennukset (vatsahaava), suolistovaivat, korkea verenpaine, masennus ja nivelvaivat. Kaikki paranivat, kun jätin paskan duunin.

Vierailija
34/56 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. stressivatsa eli tilannesidonnainen ripuli / ärtyvä suoli. Ja siitä ilmeisesti tuli sellainen kierre, että stressivatsa jo itsessään aiheuttaa stressiä, joten saatan kärsiä myös vapaa-ajalla mukavien asioiden parissa. Käytännössä tarkoittaa sitä, että ajattelen usein sitä itseään, paskaa. Keskity siinä sitten. Tämä alkoi työpaikassa jossa itse asetin itselleni liian kovat paineet. Olen jo miettinyt, kykenenkö enää vastuulliseen työhön. Pakko tehdä asennemuutoksia.

Vierailija
35/56 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapina joka lakkasi vain beetasalpaajilla

Vierailija
36/56 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsavaivat (pitkittynyt ripuli), yökötyksen tunne, sydämen rytmihäiriöt (palpaatio) stressin laukaisema pälvikalju (lääkärin näkemys), tihentynyt syke, huimaus, agressio, itkuisuus, ahdistus, masennuksen oireet, väsymys, ruokahaluttomuus, ihottuma (ei aiempaa historiaa ihottumiin) paniikkihäiriön kaltaiset oireet, unihäiriöt (nukahtamisvaikeus ja yöheräilyt), niska ja hartiaseudun säryt, toistuva migreeni (ei ole ollut koskaan aiemmin) lihajännitys ja särky takapuolessa.

Vatsahaavaa tai sydänkohtausta odotellessa.

Terveisin kolmekymppinen joka tajusi viimein että nyt on lähdettävä.

Vierailija
37/56 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä herään monena yönä aamuyöstä mutta pissahädän takia. Voiko tuokin olla stressin oire??

Eikö tihentynyt virtsaamistarve ole eräs stressin oireista?

Muutama vuosi sitten minulla oli jatkuvasti virtsatientulehduksen oireita mutta ei bakteereja. Lopulta lääkäri sanoi sen olevan stressiperäinen kystiitti. Oli toki muitakin stressioireita, keho ylikierroksilla, unettomuutta yms mutta tuo jatkuva pissatus ja kipu oli pahinta.

Vierailija
38/56 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

värinän tunnetta sydämessä, tärinän tunnetta kropassa, pahoinvointia, väsymystä.. ravasin lääkärissä, otettiin sydänfilmit ja kilpirauhaskokeet ym. 

kun erosin miehestäni ja muutin omaan asuntoon toisella puolelle kaupunkia, oireet hävisivät pikkuhiljaa!  muutin siis keväällä ja syksyllä tajusin, ettei enää tykytä eikä väsytä!  olimme siis olleet yhdessä 17v, niistä vuosista 10 naimisissa ja pian  häiden jälkeen alkoi tuntua että virhe tehtiin mutta sinnittelimme, kunnes ainoa lapsemme aloitti ylä-asteen...

Vierailija
39/56 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsavaivat, lihominen, migreenit, päänsäryt, kireät lihakset, voimattomuus, lihasheikkous, atopian räjähdys josta seurasi kamalia allergiaoireita. En ikinä ole ollut allerginen ja nyt niiskutan pölystä kuin olisin flunssassa.

Stressin syytä en tiedä, ahdistaa yleisesti. Kaikki alkoi 1,5v sitten läheisen kuolemasta. Kaikki kasaantuu.

ei hitto :O olen atoopikko ja minulla on myös heinänuha, mutta nyt olen alkanut niiskuttaa ja aivastella jatkuvasti vaikka missään ei enää kuki ! voisiko tämä olla stressin oire, oikeasti?!

Vierailija
40/56 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ilmeni perusväsymyksen ja uupumisen lisäksi huimaus ja tinnitus työpaikkakiusaamisen seurauksena. Opin selviämään kiusaajan kanssa, stressi helpotti ja nuo oireet hävisivät, vasta myöhemmin ymmärsin mistä ne olivat johtuneet vaikka olin käynyt monenlaisissa tutkimuksissa oireiden takia. Tästä nyt aikaa joitakin vuosia, olen oppinut huomaamaan että stressin noustessa normaalitasoa korkeammalle tinnitus ja huimausoireet antavat taas merkkejä vaikkei onneksi yhtäjaksoista oireilua olekaan. Nytkin tinnittää, johtuu varmasti eilisistä hautajaisista. Koitan ottaa iisisti nyt viikonlopun, yleensä helpottaa. Olen 39 vuotias nainen.