Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vanhoillislestadiolaiset: aletaan yksissä tuumin käyttämään ripsiväriä!

maantien värinen
24.10.2016 |

Siinäpä se otsikossa jo tulikin. Kuka jaksaa enää esittää että ei käytä kun melkein kaikki varmaan haluais? Kaikki vaan alettais äi käyttää ja annettaisiin mallin levitä piireihimme, niin ketään ei tarvisi katsoa kieroon ja kaikki voisi olla vapaasti sen asian kanssa! Kuka lähtee tähän mukaan?

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä ei kirjoitti:

Meikkaaminen loppui parannukseen? Miksi? Mitä väärää / syntiä ripsivärissä on???? Kertokaa tyhmälle...

Ei se vaan tuntunut enää oikealta. Arvot muuttuivat. Ei tuntunut oikealta moni muukaan asia parannuksen jälkeen. Tärkeintä on kuitenkin se, että se ei tuntunut enää tarpeelliselta. 

Siinä mielessä ymmärrän hyvin ap:tä, että jos en olisi itse saanut kokeilla maailmassa kaikkia mieleeni pälkähtäviä ja siinä arvomaailmassa sopivaksi katsomiani asioita, ne saattaisivat mietityttää ja kiehtoa nyt ihan eri tavalla. Nyt on helppo todeta ne tyhjänpäiväisiksi ja tarpeettomiksi ja elämä paljon paremmaksi tällä tavalla vietettynä. 

Vierailija
22/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestamiehet näyttävätkin sitten söpöiltä silmämeikeissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ymmärrä ei kirjoitti:

Meikkaaminen loppui parannukseen? Miksi? Mitä väärää / syntiä ripsivärissä on???? Kertokaa tyhmälle...

Ei se vaan tuntunut enää oikealta. Arvot muuttuivat. Ei tuntunut oikealta moni muukaan asia parannuksen jälkeen. Tärkeintä on kuitenkin se, että se ei tuntunut enää tarpeelliselta. 

Siinä mielessä ymmärrän hyvin ap:tä, että jos en olisi itse saanut kokeilla maailmassa kaikkia mieleeni pälkähtäviä ja siinä arvomaailmassa sopivaksi katsomiani asioita, ne saattaisivat mietityttää ja kiehtoa nyt ihan eri tavalla. Nyt on helppo todeta ne tyhjänpäiväisiksi ja tarpeettomiksi ja elämä paljon paremmaksi tällä tavalla vietettynä. 

Sä et oo elämää nähnykkään.

Vierailija
24/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen jokainen kellä on elävä usko sydämessään tietää, miksi ei ripsiväriä käytä. Ja nimenomaan ei halua käyttää. Sitä on vaikea selittää. Toivottavasti kaikki saavat vielä sen kokea ja monet muut paljon merkittävämmät asiat kun tuo meikittömyys. Epäilen kyllä, vihollinen on saanut sokaistua ja vietyä niin monet...

Vierailija
25/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

maantien värinen kirjoitti:

Kertokaapa perusteluja miksi ette voisi alkaa käyttää. Eikä teitä kiinnosta vai koetteko sen "vääräksi". Mä kyl sanon suoraan että asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa voiko olla uskovainen vai ei ripsivärillä tai ilman. Ei sitten mitään tekemistä.

Kyllä sanoisin, että sillä jotain tekemistä uskomisen kanssa on. Esim. oletko valmis uskon vuoksi "kantamaan ristiä", olemaan näkyvästi erilainen kuin muut, luopumaan jostain. Ja kyllä, koen sen itse vääräksi enkä edes ole kiinnostunut (on tummat ripset luonnostaan), mutta meikkaamattomuuden ylipäätään koen myös vapauttavaksi, oishan se melko orjuuttavaa tässä kaiken muun keskellä vielä meikatakin.

Vierailija
26/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ymmärrä ei kirjoitti:

Sä et oo elämää nähnykkään.

??? Uskoakseni ihan riittävästi ja vähän liikaakin. Toisaalta, ne ei niin hyvätkin jutut ovat kliseisesti kasvattaneet minut siihen, mikä olen tänään. 

Vierailija
27/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä L-positiiviset tekee tällä palstalla. Eikö teillä oo omia keskustelupaikkoja joissa voitte jakaa virsivinkkejä ja pullataikinaohjeita. Ei näin syntinen meno oo hyväksi. Maailma vielä vie.

Vierailija
28/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. En ole sen rumempi kuin miehetkään.

Vierailija
29/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"16 Herra sanoo:

-- Koska Siionin tyttäret ovat tulleet niin

ylpeiksi,

kenokauloina kulkevat

silmät vilkkuen,

ja keimaillen ja sipsutellen

helisyttävät nilkkojensa helyjä,

17 niin Herra peittää rupeen Siionin tyttärien päälaen ja paljastaa heidän häpynsä.

18 Sinä päivänä Herra ottaa pois kaikki korut ja kauniit vaatteet: nilkkahelyt, otsakorut, puolikuuriipukset, 19 korvariipukset, rannerenkaat, hunnut, 20 tukkanauhat, nilkkavitjat, punokset, hajustepullot, taikahelyt, 21 sormukset, nenärenkaat, 22 juhlapuvut, viitat, liinat, kukkarot, 23 harsovaatteet, pellavapaidat, päähineet ja huivit.

24 Tuoksun sijaan tulee löyhkä

ja vyön sijalle kahleköysi

ja hiuslaitteen sijaan keritty pää

ja muotipuvun sijaan säkkivaate.

Ja kauneuden sijaan tulee poltinmerkki."

Jes.3:16-24

Vierailija
30/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän uutta tässä on :D Itse ainakin olen muitta mutkitta jo useamman vuoden käyttänyt ripsiväriä ja joskus laitan jopa rajaukset. Äiti ei kyllä tykkää mutta mitäpä tuosta.

Vierailija
31/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla uutta käännöstä, joka on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
32/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen jokainen kellä on elävä usko sydämessään tietää, miksi ei ripsiväriä käytä. Ja nimenomaan ei halua käyttää. Sitä on vaikea selittää. Toivottavasti kaikki saavat vielä sen kokea ja monet muut paljon merkittävämmät asiat kun tuo meikittömyys. Epäilen kyllä, vihollinen on saanut sokaistua ja vietyä niin monet...

Yritä selittää meidän muiden mieliksemme, jotka eivät ymmärrä. Jos pystyisit perustelemaan tämän asian tarpeeksi hyvin, niin ehkä saisit pelastettua "viholliseltanne" lisää sieluja tms.

Itse olen sitä mieltä, että uskonnot, joissa vaaditaan pikkutarkkojen ulkokohtaisten sääntöjen noudattamista ja joita yhteisön jäsenet vielä vahtivat, on enemmän "sokeutta" kuin henkilökohtainen usko ja kahdenkeskinen suhde Jumalaan. 

Vierailija
33/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä selittää meidän muiden mieliksemme, jotka eivät ymmärrä. Jos pystyisit perustelemaan tämän asian tarpeeksi hyvin, niin ehkä saisit pelastettua "viholliseltanne" lisää sieluja tms.

Itse olen sitä mieltä, että uskonnot, joissa vaaditaan pikkutarkkojen ulkokohtaisten sääntöjen noudattamista ja joita yhteisön jäsenet vielä vahtivat, on enemmän "sokeutta" kuin henkilökohtainen usko ja kahdenkeskinen suhde Jumalaan. 

No kun on aika vaikea selittää asiaa, jota toinen ei ole nähnyt niin, että saisi sen tehtyä ymmärrettävästi. Ne säännöt eivät ole se juttu, ne ovat sivutuote, jotka tulevat uskon mukana. Yleensä ihmiselle itselleen tulee halu jättää ne asiat, koska ei halua uskonsa vaarantuvan. 

Vierailija
34/162 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu jos alat laittaa sitä ripsiväriä?

Vierailija
35/162 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli hyvä kysymys!!!

Mitä tosiaan tapahtuu uskovaiselle jos hän alkaa käyttää ripsiväriä?

Kyllä tähän tulisi osata selittää vastaus.

Vierailija
36/162 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko myös järkevää yhdessä tuumin erota lahkoista, jotka alistaa muutoinkin naisia?

Vierailija
37/162 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun on aika vaikea selittää asiaa, jota toinen ei ole nähnyt niin, että saisi sen tehtyä ymmärrettävästi. Ne säännöt eivät ole se juttu, ne ovat sivutuote, jotka tulevat uskon mukana. Yleensä ihmiselle itselleen tulee halu jättää ne asiat, koska ei halua uskonsa vaarantuvan. 

Aika heikko on usko, jos se ripsiväristä murentuu...

Vierailija
38/162 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsari on vain pintaa. Samalla tavalla kuin kiva huivi kaulassa. Mutta jos jonkun usko siitä vaaraantuu niin sitä ei hänen tule silloin käyttää. Ei ole syntiä laittautua nätiksi ja siistiksi. Syntiä se on sitten jos sen takia sydän luopuu Jumalasta.

Vierailija
39/162 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ripsiväri on kiellettyä, mutta muodikkaat vaatteet on ok? Miksi hiusten värjäys on kiellettyä, mutta näyttävät ja nätit kampaukset on ok? Ja ihan ok näkyy olevan myös lenkkeily tiukoissa trikoissa ja topissa , toki kaksosrattaita samalla juoksuttaen.

Vierailija
40/162 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vapauduin vuosikymmenten taakasta, kun otin korvareiät aikuisena.