Miksi lapset nolostelee talvihaalareita?
Jotenkin tympeää, kun kymmenvuotiaan kanssa keskustellaan haalarin hankinnasta, niin hän kyllä itse kovasti tykkää ja haluaa haalarin, mutta haluaa lupauksen, että sitä ei tarvitse laittaa mihinkään, missä muut lapset näkee!
Mikä siinä haalarissa on niin, että ei kehtää pitää, jos muut näkee?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No muistan kuinka noloa oli kun kerran piti lähteä kaupungille haalarissa. Olin serkun pihalla leikkimässä ja sitten hänen äiti tuli töistä ja ilmoitti että pitää käydä keskustassa. Meinasin kuolla häpeään :D olin 4 luokalla. Olen syntynyt -88. Eli vuosi taisi olla -98. En pitänyt 4 luokalla koulussa haalaria enää, 3 luokalla vielä pidin.
No mitä siellä keskustareissulla sitten kävi? Kommentoiko joku jotain? Millainen haalari sinulla oli tuolloin? Oliko samanmallinen kuin nykyään on tarhalaisilla.
Ei siellä mitään tapahtunut. Hävetti vain ihan hirveästi ja toivoin ettei kukaan tuttu tulisi vastaan. Ei onneksi tullut. Se häpeä alkoi sillä sekunnilla kun serkun äiti sanoi että nyt lähdetään keskustaan. Teki mieli repiä koko haalari pois päältä, muttei muutakaan ulkovaatetta ollut mukana.
Mutta silloinko pidit ihan mielellään, kun ei muut olleet näkemässÄ?
Joo pidin siellä omakotitalon pihalla kyllä. Ei siinä haitannut. Voisin verrata sitä siihen että voisin pukea nytkin haalarin jos tekisin ok. talon pihalla/mökillä lumitöitä, mutta en sillä kauppaan lähtisi.
Varsinainen itsepäinen hirviö, ihan kuin teini pahimmassa äiti on idiootti ja maailma potkii päähän -angstissaan. Mutta niin vain pyysi että joko saa laitta toppahaalarin kouluun. Punaraidallisen Reimatecin. Ihan itse valisti nettikaupasta mieleisen.
9v ekalta sivulta
Vierailija kirjoitti:
Aika liikuttava näky, jos 10v:llä on tyyliin reimatecin haalari ja lahkeet vielä laitettu huolellisesti renksuilla saappaisiin. En tarkoita pahalla siis, mutta tulee mielikuva, että on kiltiksi kasvatettu äidin pikkutyttö.
Vierailija kirjoitti:
Aika liikuttava näky, jos 10v:llä on tyyliin reimatecin haalari ja lahkeet vielä laitettu huolellisesti renksuilla saappaisiin. En tarkoita pahalla siis, mutta tulee mielikuva, että on kiltiksi kasvatettu äidin pikkutyttö.
Lapsensa käytännöllisesti ja sään mukaan pukevissa perheissä on varmaan asiat keskimääräin paremmin kuin niillä, joissa lapset saavat mennä missä vaatteissa lystää. Luulen, että vaikka lapsi saattaisikin joskus tapella jostain pukemisesta, oli se sitten haalari tai kurahousu tai pipo tai mikä milloinkin, niin lapsi kokee sen kuitenkin hyvänä, että huolehditaan ja että on selkeät säännöt siitä, mitä puetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun nykyisin lukioikäisellä tyttärellä oli 10-vuotiaana toppahaalari ja hänellä oli aina renksut ja hanskat tismalleen kohdallaan, oli niistä hirveän tarkka. Koulussa ei haalaria käyttänyt kolmosen jälkeen, mutta lumileikeissä pihalla ja kavereiden kanssa hänellä oli se päällä.
On kyllä aina ollut kaikkea muuta kuin kiltti äidin pikkutyttö. Se on ehkä osasyy siihen miksi halusi käyttää tuota haalarivarustustaan niin pitkään; se vaatii 10-vuotiaalta oikeasti aika paljon pokkaa vetää se Reimatecci päälle ja Kuomat jalkaan ja vastaanottaa ne ikätoverien ei-niin-mukavat kommentit.
No on noloa 10 v. haalarit. Toki saa käyttää mutta kyllä nauretaan. Pohjoisessa kyllä kait käytetään koska sinne myin isokokoiset haalarit.
Olishan se hyvä, jos ala-asteen ajan voisi käyttää lastenvaatteita ja vasta yläasteella pitäisi ruveta miettimään sitä muodikkuutta!
Kuinka paljon näitä isompia lapsia sitten kannattaisi kannustaa näiden "käytännöllisten lastenvaatteiden" pitoon? Onko järkevää ostaa "tyrkylle" esim. tuo haalari tai vaikkapa kurahousut ja yrittää opettaa, että lapsi voisi itse miettiä, että nyt olisikin hyvä laittaa esim. haalari päälle?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon näitä isompia lapsia sitten kannattaisi kannustaa näiden "käytännöllisten lastenvaatteiden" pitoon? Onko järkevää ostaa "tyrkylle" esim. tuo haalari tai vaikkapa kurahousut ja yrittää opettaa, että lapsi voisi itse miettiä, että nyt olisikin hyvä laittaa esim. haalari päälle?
Enpä ostaisi satasen haalaria, jos ei ole varmuutta, tuleeko se käyttöön! Kyllä se keskustelu pitää käydä ennen hankintaa ja kun hankinta on tehty, sitten vaatetta käytetään vastustelusta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
10 v on liian vanha käyttämään haalaria.
aamen
Onko se tänä päivänä huono asia, jos on kiltti tyttö? 10-vuotias on kuitenkin vielä lapsi. Miksi ei voisi olla "reimatecciä ja renksuja" ?