Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työterveystarkastuksessa kerron huoleni alkoholinkäytöstäni niin miten asia etenee?

Vierailija
24.10.2016 |

Eli kannattaako edes olla rehellinen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata

Vierailija
2/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. He voivat ohjata sinut hoitoon, jos tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata. Vähennä juomista ja tuhlaa ne rahat johonkin kivempaan.

Vierailija
4/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. He voivat ohjata sinut hoitoon, jos tarvitaan.

Millä tavalla hoitoon?

-ap

Vierailija
5/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Joudut poispotkittavien listalle viimeistään seuraaviin YT-neuvotteluihin.

Vierailija
6/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työterveyslääkärini sanoi, että ihmiset kertovat noin kolmanneksen todellisuudessa juomastaan määrästä. 

Vierailija
7/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuu työnteko siinä firmassa siihen. mene julkiselle jos haluat asiasta puhua.

Vierailija
8/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Joudut poispotkittavien listalle viimeistään seuraaviin YT-neuvotteluihin.

Olen luottamusmies ja firmalla menee hyvin, joten ei pelkoa. 

-ap

Vierailija
9/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin minä. Mene sinne humalassa, niin eiköhän asia siittä selviä.

Vierailija
10/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla rehellinen siinä tapauksessa, jos tiedät että juominen pitää lopettaa etkä pysty siihen itse. Jos tilanteesi on lievempi, pidä suusi tiukasti kiinni.

Vierailija
11/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa olla rehellinen siinä tapauksessa, jos tiedät että juominen pitää lopettaa etkä pysty siihen itse. Jos tilanteesi on lievempi, pidä suusi tiukasti kiinni.

Höpönlöpön. Tällöin kannattaa mennä tavalliselle lekurille ja ottaa vaikka antabus kapseli.

Töihin asiasta ei kannata hiiskuakaan.

Vierailija
12/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mä kans luulen. Eli pidän turpani kiinni. 

-ap

Vierailija
13/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kannata? Työnantajalle ei mene mitään terveystietoja ja kai tuohon olis hyvä jotain apuja saada. Vaikka ihan lääkitys.

Vierailija
14/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna elämäsi Jumalalle ja Jeesukselle niin poistuu viinan kirous! Asperger on monia kadotettuja pelastanut Jumalan avulla.

Vierailija
15/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön. Tällöin kannattaa mennä tavalliselle lekurille ja ottaa vaikka antabus kapseli.

Töihin asiasta ei kannata hiiskuakaan.

Töissä olen kyllä puhunut työsuojelupäällikölle asiasta. Se oli ihan mukavaa kun silläkin on ollut vähän ongelmaa

-ap

Vierailija
16/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset valheet kirjoitti:

Entinen työterveyslääkärini sanoi, että ihmiset kertovat noin kolmanneksen todellisuudessa juomastaan määrästä. 

Tuskinpa. Ehkä ne, joille se on ongelma tai ovat suurkuluttajia, pyöristävät alaspäin. Mutta jos juo kohtuudella, eikä ole ongelmaa, niin miksi ei kertoisi ihan oikeita lukuja? Lääkärisi oli vähän pönttö.

Vierailija
17/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna elämäsi Jumalalle ja Jeesukselle niin poistuu viinan kirous! Asperger on monia kadotettuja pelastanut Jumalan avulla.

Jumalan kanssa yrittänyt jutella jo useamman vuoden, no help from above. Ehä kokeilen lekuria seuraavaksi?

Not ap

Vierailija
18/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että jos mä sanon siellä että mä olen niin helvetin väsynyt ja kyllästynyt kaikkeen ja että viini helpottaa muka niin siitä lähtee semmonen härdelli liikkeelle että mä en vaan jaksa. Mitäpä ne vois mulle oikeesti tehdä. Ei mitään. Itsestähän kaikki lähtee. 

-ap

Vierailija
19/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies puhui, ja lääkäri suhtautui täysin asiallisesti. Mies sai sen vaikutelman, ettei todellakaan ole ainoa joka on asiasta avautunut. Koska ongelma oli varhaisessa vaiheessa, avuksi riittivät lääkärin neuvot (olivat muuten tosi hyviä neuvoja) ja seurantakäynti muutaman kuukauden päähän.  Työnantaja ei tietenkään saa tietää asiasta.

Mitä varhaisemmassa vaiheessa puhut, sitä vähemmällä selviät. Alkoholismi on kavala, hitaasti etenevä sairaus jonka parantumiseen omia aikojaan ei kannata liikaa luottaa.

Eivät lääkärit todellakaan ole ensimmäisenä työntämässä antabuksia ja katkaisuhoitoa, jos et sellaista tarvitse. Jos olet tavallinen omasta alkoholinkäytöstään huolestunut suurkuluttaja, keskusteluapu voi hyvinkin riittää. 

Korostan vielä, että tässä maassa et todellakaan ole ensimmäinen etkä viimeinen alkoholinkäytöstään huolestunut. Mutta olet poikkeuksellisen fiksu jos haet tukea ennen kuin sössit elämääsi kunnolla.

Vierailija
20/22 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks maassa, jossa on työhaluisia työttömiä, täytyy työpaikoilla hyysätä juoppoja? Kotiin vaan dokaamaan jos ei korkki pysy kiinni ja duuni jollekin kunnolliselle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä