Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "työsuhde-etuja" työpaikallasi on?

Vierailija
24.10.2016 |

Meillä on ainakin sos.terv. alalla se, että ruokaa jää yli aterioilta sen verran, ettei tarvitse ottaa omia eväitä mukaan :)

Kommentit (217)

Vierailija
141/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajana jää kyllä selkeästi miinuksen puolelle. Maksullinen kouluruoka, maksullinen parkkipaikka, itse kustannettu kahvi, omakustanteiset pikkujoulut, oma puhelin ja liittymä käytössä, samoin tietokone (osan käyttökuluista saa vähentää verotuksessa). Myös esim. työssä tarvittavat liikuntavälineet pitää ostaa itse. Tyhy-toiminta on omakustanteista ja vapaa-ajalla. Oppilaiden psykologi-, kuntoutus-, ym. palavereihin joutuu menemään omalla kustannuksella ja omalla ajalla. Vessakäynneistä ei toistaiseksi tarvitse maksaa ja työnantaja tarjoaa 2 lyijykynää ja 1 kumin lukuvuodeksi käyttöön 😁

Älkää nyt opettajat viitsikö valittaa. Kahden kuukauden kesälomat ja 2 talvilomaa vuodessa. Naurettavaa piipittää omasta ajasta. Laskepa vuotuinen työaikasi.

Vierailija
142/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on lounas-, liikunta- tai kulttuuriseteleistä kirjoittaessaan käyttänyt termiä omavastuu. Mitä ihmettä sillä tarkoitatte?

Varman sitä osaa, jonka joutuu maksamaan itse. Kaikki eivät saa em. etuuksia  täysin "ilmaiseksi", vaan maksavat osan arvosta työnantajalle.

(vähintään verothan niistä joutuu maksamaan aina)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamotyössä ilmaiset hiustenlaitot omalla ajalla (toki hiuspidennysten materiaalit piti itse maksaa mutta aika edulliset oli tukkuhintaan) ja ilmaiset kahvit. Nyt ravintola-alalla maksuttomat lounaat, kahvilatuotteet, kahvit, kaakaot ja limsat

Vierailija
144/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvit, teet, kaakaot, leivät, keksit,  vedet/limut/energiajuomat/mehut mitä nyt halutaankin ostaa, jäätelöä, thaikkukuutioruokaa jne. pakastin täynnä, cupsolo-kahvit, hedelmäboxi, tikkukaramellejä, kulttuuri/liikuntaseteleitä 400 eur edestä vuosittain, puhelinetu, laajakaistan saisi mutta meillä on jo miehen työpaikan kautta. Pari kertaa vuodessa mennään syömään. Palkitseva bonarijärjestelmä. Joululahjat ja välillä muutakin lahjontaa.  Keskimääräistä parempi terveyshuolto. Influenssarokotus saadaan ensi viikolla. Työt saa järjestää erittäin joustavasti. Todella matala byrokratia. Sekä erittäin mukava, hauska ja osaava työyhteisö.

Asiakkaan puolelta on mainittava kolmikerroksinen vessapaperi. Moista ylellisyyttä ei ole 30 vuoden aikana aikaisemmin vastaan tullut. 

Vierailija
145/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajana jää kyllä selkeästi miinuksen puolelle. Maksullinen kouluruoka, maksullinen parkkipaikka, itse kustannettu kahvi, omakustanteiset pikkujoulut, oma puhelin ja liittymä käytössä, samoin tietokone (osan käyttökuluista saa vähentää verotuksessa). Myös esim. työssä tarvittavat liikuntavälineet pitää ostaa itse. Tyhy-toiminta on omakustanteista ja vapaa-ajalla. Oppilaiden psykologi-, kuntoutus-, ym. palavereihin joutuu menemään omalla kustannuksella ja omalla ajalla. Vessakäynneistä ei toistaiseksi tarvitse maksaa ja työnantaja tarjoaa 2 lyijykynää ja 1 kumin lukuvuodeksi käyttöön 😁

Älkää nyt opettajat viitsikö valittaa. Kahden kuukauden kesälomat ja 2 talvilomaa vuodessa. Naurettavaa piipittää omasta ajasta. Laskepa vuotuinen työaikasi.

+joululoma

Vierailija
146/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantaja tarjoaa kahvit, teet ja maidot. Halvinta mitä markkinoilta löytyy. Edes parkkipaikkoja ei työntekijöille tarjoa, parkkimaksu 60€/kk. Terveydenhuoltoala :(.

Vierailija
147/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+joululoma

2 talvilomaa. Joululoma on mukana niissä.

Vierailija
148/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen vessapaperi. Kahvikin pitää itse maksaa. Jouluateria sentään tarjotaan laitosruokaversiona. Itse ostelen luokkaan opetusmateriaaleja, koristeita ja julisteita omin rahoin. Koulutusta saisi lähinnä itse maksamalla. Näin opella, mutta onneksi on ne lomat:)

Vierailija
149/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+joululoma

Kuule vaikka olisi millaiset lomat, ei ole silti reilua, että kunnan työntekijä joutuu itse maksamaan siitä ilosta, että tekee töitä. Opettajat eivät ole niin hyvin palkattuja, että olisi kohtuullista olettaa, että he ostavat materiaaleja itse ja liikkuvat työn puolesta omakustanteisesti. Näin opet silti jatkuvasti tekevät, koska ovat niin sitoutuneita työhönsä. Ei varmaan onnistuisi moinen kusetus miesvaltaisilla aloilla...

Vierailija
150/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ainakin sos.terv. alalla se, että ruokaa jää yli aterioilta sen verran, ettei tarvitse ottaa omia eväitä mukaan :)

No näin ei ole todellakaan joka paikassa ja teidänkin kuuluisi maksaa syömisistä, vaikka yli jäisikin?

Vierailija
151/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tulla pois kotoa etu

Vierailija
152/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työnantaja tarjoaa kahvit, teet ja maidot. Halvinta mitä markkinoilta löytyy. Edes parkkipaikkoja ei työntekijöille tarjoa, parkkimaksu 60€/kk. Terveydenhuoltoala :(.

No me emme saa kuin maidot oma kustanteisiin kahvi/teejuomiin! :D

Vierailija
153/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten MITÄÄN! Ilmainen joululounas kerran vuodessa ja pian sekin varmaan tulee maksulliseksi.

Negatiivisuus ei pue sinua:) Kai teillä nyt ainakin kahvit saa ilmaiseksi.

No kunnalla EI todellakaan saa kahviakaan ilmaiseksi ja aivottomat jaksaa silti meitä kadehtia.

Vierailija
154/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitseena kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten MITÄÄN! Ilmainen joululounas kerran vuodessa ja pian sekin varmaan tulee maksulliseksi.

No kunnalla EI todellakaan saa kahviakaan ilmaiseksi ja aivottomat jaksaa silti meitä kadehtia.

Jep. Ei tosiaan saa kunnalla tai valtiolla kahveja ilmaiseksi. Itse olen tosin tällä hetkellä yksityisellä sellaisessa paikassa jossa ei myöskään saa edes kahvia.

Vierailija
155/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paiskinut työnantajalleni hommia 12 vuotta, enkä kauheasti ole ehtinyt miettimään etuja joita saan, mutta nehän ovatkin todella hyvät.

Eli minulle suunnilleen tärkeysjärjestyksessä: mahdollisuus etätöihin vaikka koko kuukauden ajalta jos konttorilla tai muualla ei sovittuja tapaamisia, vapaa autoetu ja parkkipaikka sähköpistokkeella, erittäin kattava työterveyshuolto, henkivakuutus, bonarit kerran vuodessa, puhelin, netti, liikuntaseteli. Motivaatiomatkoja ympäri maailmaa katsomaan kuinka eksoottisissa paikoissa "firmalla" on tehtaita, sekä tutustumaan kollegoihin kaikilta mantereilta, ylimääräinen viikon palkallinen loma joka 7. vuosi, pääsyjä erilaisiin tapahtumiin ja seminaareihin joiden pääsyliput maksavat satoja euroja.

Konttorilla olijat saavat kahvia/teetä/kivennäisvettä/limuja rajoituksetta, keksejä/sämpylöitä/kolmioleipiä/hedelmiä rajoituksetta, pieniä smoothie-päniköitä rajoituksetta. Ilmainen punttisali, uusi lentolaukku oman valinnan mukaan 2-3 vuoden välein, firman tuotteita joulu-, vappu- ja juhannuslahjaksi noin 100€:lla, mainosvaatteita ja muuta kamaa ja työvaatteitakin silloin tällöin (ta:n mielestä puvut ja jakkupuvut nuhjaantuvat nopeasti töissä ja matkoilla) ja mitäs vielä. Varmaan minä jotain unohdin kuten pikkujoulut ja joululounaan, mutta nyt on lounastauko ohi ja on pakko taas keskittyä töihin.

Vierailija
156/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+joululoma

Kuule vaikka olisi millaiset lomat, ei ole silti reilua, että kunnan työntekijä joutuu itse maksamaan siitä ilosta, että tekee töitä. Opettajat eivät ole niin hyvin palkattuja, että olisi kohtuullista olettaa, että he ostavat materiaaleja itse ja liikkuvat työn puolesta omakustanteisesti. Näin opet silti jatkuvasti tekevät, koska ovat niin sitoutuneita työhönsä. Ei varmaan onnistuisi moinen kusetus miesvaltaisilla aloilla...

Esim missä opettajat liikkuvat työn puolesta omakustanteisesti? Kysyn vilpittömästi ilman asennetta kun en keksi, että missä.

Vierailija
157/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitseena kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on niin hyvät lomaedut, että kahvi on peanuts siinä ohessa. 

Vierailija
158/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea työkaveri ;)

Vierailija
159/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on lounas-, liikunta- tai kulttuuriseteleistä kirjoittaessaan käyttänyt termiä omavastuu. Mitä ihmettä sillä tarkoitatte?

Varman sitä osaa, jonka joutuu maksamaan itse. Kaikki eivät saa em. etuuksia  täysin "ilmaiseksi", vaan maksavat osan arvosta työnantajalle.

(vähintään verothan niistä joutuu maksamaan aina)

Ei joudu, jos työnantaja maksaa.

Vierailija
160/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitseena kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vero/velkaelätti! 

t. Aivoton

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi