Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "työsuhde-etuja" työpaikallasi on?

Vierailija
24.10.2016 |

Meillä on ainakin sos.terv. alalla se, että ruokaa jää yli aterioilta sen verran, ettei tarvitse ottaa omia eväitä mukaan :)

Kommentit (217)

Vierailija
161/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitseena kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten MITÄÄN! Ilmainen joululounas kerran vuodessa ja pian sekin varmaan tulee maksulliseksi.

Negatiivisuus ei pue sinua:) Kai teillä nyt ainakin kahvit saa ilmaiseksi.

No kunnalla EI todellakaan saa kahviakaan ilmaiseksi ja aivottomat jaksaa silti meitä kadehtia.

Jep. Ei tosiaan saa kunnalla tai valtiolla kahveja ilmaiseksi. Itse olen tosin tällä hetkellä yksityisellä sellaisessa paikassa jossa ei myöskään saa edes kahvia.

Kuka tässä kahvinjuojien maassa on sellainen työnantaja, ettei kahveja henkilöstölleen tarjoa? Jos et ole yrityksen ainoa palkollinen, voit varmasti kertoa kuka.

Vierailija
162/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajana jää kyllä selkeästi miinuksen puolelle. Maksullinen kouluruoka, maksullinen parkkipaikka, itse kustannettu kahvi, omakustanteiset pikkujoulut, oma puhelin ja liittymä käytössä, samoin tietokone (osan käyttökuluista saa vähentää verotuksessa). Myös esim. työssä tarvittavat liikuntavälineet pitää ostaa itse. Tyhy-toiminta on omakustanteista ja vapaa-ajalla. Oppilaiden psykologi-, kuntoutus-, ym. palavereihin joutuu menemään omalla kustannuksella ja omalla ajalla. Vessakäynneistä ei toistaiseksi tarvitse maksaa ja työnantaja tarjoaa 2 lyijykynää ja 1 kumin lukuvuodeksi käyttöön 😁

Älkää nyt opettajat viitsikö valittaa. Kahden kuukauden kesälomat ja 2 talvilomaa vuodessa. Naurettavaa piipittää omasta ajasta. Laskepa vuotuinen työaikasi.

Kai muutkin voivat ottaa vuosittain saman verran palkatonta lomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä palkatonta lomaa?!

Ja kyllä kuule muutkin joutuu työpaikalleen menemään omalla kustannuksella ja myös koulutuksiin! Opettajat voisi laittaa kesäkuuksi ja elokuuksi vetämään lapsille kerhoja samaan hintaan niin ei tarvitsis pirpanoiden olla yksin kotona, koska normaalisti on vain se kuukausilomaa. JA SAMALLA SITTEN OPET SAISITTE NE PALKALLISET KESÄKUUKAUDET VAI MITÄ?!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajana jää kyllä selkeästi miinuksen puolelle. Maksullinen kouluruoka, maksullinen parkkipaikka, itse kustannettu kahvi, omakustanteiset pikkujoulut, oma puhelin ja liittymä käytössä, samoin tietokone (osan käyttökuluista saa vähentää verotuksessa). Myös esim. työssä tarvittavat liikuntavälineet pitää ostaa itse. Tyhy-toiminta on omakustanteista ja vapaa-ajalla. Oppilaiden psykologi-, kuntoutus-, ym. palavereihin joutuu menemään omalla kustannuksella ja omalla ajalla. Vessakäynneistä ei toistaiseksi tarvitse maksaa ja työnantaja tarjoaa 2 lyijykynää ja 1 kumin lukuvuodeksi käyttöön 😁

Älkää nyt opettajat viitsikö valittaa. Kahden kuukauden kesälomat ja 2 talvilomaa vuodessa. Naurettavaa piipittää omasta ajasta. Laskepa vuotuinen työaikasi.

Vierailija
164/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä palkatonta lomaa?!

Ja kyllä kuule muutkin joutuu työpaikalleen menemään omalla kustannuksella ja myös koulutuksiin! Opettajat voisi laittaa kesäkuuksi ja elokuuksi vetämään lapsille kerhoja samaan hintaan niin ei tarvitsis pirpanoiden olla yksin kotona, koska normaalisti on vain se kuukausilomaa. JA SAMALLA SITTEN OPET SAISITTE NE PALKALLISET KESÄKUUKAUDET VAI MITÄ?!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeelliseksi vänkäämiseksi menee tämä. Ei ollut tarkoitus kuitenkaan keskustella opettajien työajasta vaan työsuhde-eduista, ja niitä vaan ei opettajilla ole. 

Olet ilmeisesti se, joka kyseli vuosityöaikaa. Määrättyä vuosityöaikaa opettajilla ei ole, mutta tänä vuonna tehdyn tutkimuksen mukaan opettajien keskimääräinen toteutunut viikkotyöaika on 40,5 tuntia (rehtoreilla päälle 43). Työpäiville jaettuna tämä tekee keskimäärin 8,1 tuntia/päivä. Työpäiviä opettajalla on lakisääteisesti 194 vuodessa (191 koulupäivää + 3 suunnittelupäivää). Tästä laskien vuosityöajaksi tulee 1571,4 tuntia. Oheisesta taulukosta voi käydä tarkistamassa vertailuksi muiden alojen (etenkin kunnan työntekijöiden) vuosittaisen työajan.  Muista kuitenkin vertaillessasi, että opettajat mm. ruokailevat oppilaidensa kanssa, joten mm. ruokatauot eivät tehtyyn työaikaan sisälly. Samoin opettajilla ei edelleenkään ole vuosilomaa, ainoastaan opetuksetonta aikaa. Ts. lomia ei voi pitää milloin itse haluaa, eikä niitä voi siirtää. Mutta jos vielä taulukon nähtyäsi erityisesti opettajien vähäinen ja kevyt työ harmittaa, niin kannattaa laittaa hakemus keväällä sisään ajoissa!

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001869011.html

165/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virikesetelille laitetaan 400€ vuodessa. Puhelin + liittymä, lounaskorttietu (välillä firma maksaa kokonaan lounaat), työterveyshuolto, maksuton parkkipaikka, ilmainen aamupala, kahvit ja teet, välipalat, viinit + kuoharit + shamppanjat, matkustusetu. Jos menee myöhään toimistolla, saa tilata ruuat toimistolle ja taksin kotiin firman piikkiin. En tiedä lasketaanko ja onko muilla niin, että pikkujoulut, kesäpäivät, baby showerit, läksiäiset ja muut firman sisäiset tilaisuudet/juhlat ovat aina palkallisia.

Vierailija
166/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+joululoma

Kuule vaikka olisi millaiset lomat, ei ole silti reilua, että kunnan työntekijä joutuu itse maksamaan siitä ilosta, että tekee töitä. Opettajat eivät ole niin hyvin palkattuja, että olisi kohtuullista olettaa, että he ostavat materiaaleja itse ja liikkuvat työn puolesta omakustanteisesti. Näin opet silti jatkuvasti tekevät, koska ovat niin sitoutuneita työhönsä. Ei varmaan onnistuisi moinen kusetus miesvaltaisilla aloilla...

Jos ope ostaa työvälineitä omilla rahoilla niin se on hänen valinta ja häpeä, ei työnantaja sellaiseen pakota tai vaadi. Olen päiväkodissa töissä ja yhtään työvälinettä en ole ostanut itse. Vien teeni itse, saan valita mitä teetä juon. Parkkipaikka on yleinen parkkialue, ei maksa mitään. Pikkujoulut on vapaa-aikaa, ei ne kuulu työnantajalle, meillä niistä on jo luovuttu. Omaa puhelinta en käytä työasioihin, miksi opettajan pitäisi? Palavereihin saa kilometrikorvauksen jos en ei ole omassa työpisteessä. Älä ope valita, sinulla on työasiat tosi hyvin.

Vierailija
167/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan päivät räpeltää kännykkää ja roikkua Facebookissa ym. Jos asiakas valittaa, Marjo M. ilmoittaa: "Puhelin on meille tärkeä työväline."

Vierailija
168/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+joululoma

Kuule vaikka olisi millaiset lomat, ei ole silti reilua, että kunnan työntekijä joutuu itse maksamaan siitä ilosta, että tekee töitä. Opettajat eivät ole niin hyvin palkattuja, että olisi kohtuullista olettaa, että he ostavat materiaaleja itse ja liikkuvat työn puolesta omakustanteisesti. Näin opet silti jatkuvasti tekevät, koska ovat niin sitoutuneita työhönsä. Ei varmaan onnistuisi moinen kusetus miesvaltaisilla aloilla...

Jos ope ostaa työvälineitä omilla rahoilla niin se on hänen valinta ja häpeä, ei työnantaja sellaiseen pakota tai vaadi. Olen päiväkodissa töissä ja yhtään työvälinettä en ole ostanut itse. Vien teeni itse, saan valita mitä teetä juon. Parkkipaikka on yleinen parkkialue, ei maksa mitään. Pikkujoulut on vapaa-aikaa, ei ne kuulu työnantajalle, meillä niistä on jo luovuttu. Omaa puhelinta en käytä työasioihin, miksi opettajan pitäisi? Palavereihin saa kilometrikorvauksen jos en ei ole omassa työpisteessä. Älä ope valita, sinulla on työasiat tosi hyvin.

- Millä opetat hiihtoa ilman suksia? Tai luistelua ilman luistimia? 

- Meillä autolla töihin saapuvilta peritään maksu parkkipaikan käytöstä suoraan palkasta. Myös päiväkodin työntekijöiltä. Avoimia paikkoja on vain huoltomiehille ja päiväkotilasten ja oppilaiden vanhemmille, mutta niitä ei henkilökunta saa käyttää.

- Ainoa työpuhelin on opettajanhuoneessa, jossa ehtii käydä ennen kahdeksaa ja kolmen jälkeen. Kolmenkymmenen opettajan ja yli kolmen sadan oppilaan talossa se on ainoa opettajille tarkoitettu puhelin. Muut puhelimet ovat kouluisännällä, rehtorilla ja kanslistilla.

- Palavereihin ei meillä makseta kilometrikorvausta. Koulun yhteistä julkisen liikenteen korttia saa käyttää, mutta julkinen liikenne koululta ja koululle kulkee kerran tunnissa ja lippu pitää palauttaa kansliaan ennen seuraavan työpäivän alkua.

En minä ole valittanut sen enempää kuin esim. sairaanhoitajat täällä, mutta opettajat eivät vain koskaan saisi tuoda esiin oman ammattialansa epäkohtia, koska lomat. 

Vierailija
169/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajakaista kotiin, puhelinetu, liikunta ja lounassaldo. Lounassaldosta ja liikuntasaldosta maksetaan puolet itse.

Iso työnantaja. Alansa suurimpia tässä maassa. Ei saada pikkujouluja tai joululahjoja. Bonukset on naurettavan pieniä vaikka tekisit hyvää tulosta. Tänä vuonna niitäkään vähiä ei makseta.

Vierailija
170/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+joululoma

- Millä opetat hiihtoa ilman suksia? Tai luistelua ilman luistimia? 

- Meillä autolla töihin saapuvilta peritään maksu parkkipaikan käytöstä suoraan palkasta. Myös päiväkodin työntekijöiltä. Avoimia paikkoja on vain huoltomiehille ja päiväkotilasten ja oppilaiden vanhemmille, mutta niitä ei henkilökunta saa käyttää.

- Ainoa työpuhelin on opettajanhuoneessa, jossa ehtii käydä ennen kahdeksaa ja kolmen jälkeen. Kolmenkymmenen opettajan ja yli kolmen sadan oppilaan talossa se on ainoa opettajille tarkoitettu puhelin. Muut puhelimet ovat kouluisännällä, rehtorilla ja kanslistilla.

- Palavereihin ei meillä makseta kilometrikorvausta. Koulun yhteistä julkisen liikenteen korttia saa käyttää, mutta julkinen liikenne koululta ja koululle kulkee kerran tunnissa ja lippu pitää palauttaa kansliaan ennen seuraavan työpäivän alkua.

En minä ole valittanut sen enempää kuin esim. sairaanhoitajat täällä, mutta opettajat eivät vain koskaan saisi tuoda esiin oman ammattialansa epäkohtia, koska lomat. 

-opetat työnantajan välineillä, jos ei tarjoa, opetat ilman välineitä. Ihan yksinkertaista. Minulla ei ole luistimia ja silti käyn luistelemassa eskarilaisten kanssa.

-työnantaja ei voi pakottaa käyttämän työpaikan parkkipaikkaa, voit jättää lähimmälle yleiselle parkkipaikalle. Jos valitset työpaikan parkkipaikan niin totta helvetissä siitä on oikeus periä maksu. Tämäkin on ihan oma valinta.

-vanhempien kanssa voi asiat hoitaa wilman ja sähköpostin kautta, muihin käyttää koulun puhelinta. Mulla on omassa puhelimessa 20e/kk maksava liittymä jossa on rjattomat puhelut, tekstarit, multiviestit ja netti. Tosi kallista jos pitäisi käyttää työkuluihin (voi vähentää verotuksessa).

-teillä työnantaja on tarjonnut bussilipun siirtymisiin, niin meilläkin ja sitä saa käyttää tai sitten maksaa siirtymisen omasta pussista. Sekin on oma valinta.

Nuo eivät ole mitään epäkohtia, ihan hyvin teillä on asiat. 

Vierailija
171/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä niin mietitty lista.

Jos rakennus on sellaisella paikalla, jossa on parkkipaikoista pulaa, silloin paikat maksaa. Jos ei maksaisi, naapuritoimiston työntekijät tulisivat sinne.

Tämä koskee kaikkia.

Ilmainen kahvi on myös julkisella harvinaisuus.

Koululiikunnassa on mm sukset, mutta ri koulussa meidän yhdellä opella olut suksia ja toisella oli useatkin. Jos olet hommannut sukset, etkö käytä niitä muulloin,muuten luistimia ? Esim uimapukua tuskin tarviit, en ole ikinä nähnyt opettajaa uimassa luokan kanssa.

Kouluruoka on pakollista mutta se on myös hyvin halpaa.

Tänä päivänä valtaosalla, jolla ei ole työsuhdepuhelinta, on kiinteähintainen liittymä.

Jos tälläisestä soittelet pari puhelua vanhemmille, siitä ei tule yhtään sen kalliimpaa.

Kannattaa miettiä valittaako oikeista asioista.

Vierailija
172/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullatysmatkat ulkomaille jotka voivat kestää 1 pvä - 10 kk. Perillä odottaa jännittävät tehtävät. Kotiinpalatessa saattaa olla tuolileikki käynnissä (tunnetaan myös nimellä YT)

Vierailija
173/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kysymyksen asettelu olisi varmaankin "millaisia palkitsemisen malleja organisaatiollanne on käytössä?" Ja uskokaa tai älkää, niitä kyllä on.

Vierailija
174/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvit, teet ja kaakaot.

Puhelin "etu". Netti.  Läppäri käytössä.

Kattava työterveys. Kattaa oikeastaan kaiken muun, paitsi ei hammashuoltoa.

Firman logoilla varustettuja tarvikkeita ja vaatteita saa ottaa käyttöönsä melko vapaasti.

Vierailija
175/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä edellisen päivän päiväysvanhoja tuotteita/paistoja.. 15% alennusta ruokaostoksista ja muutaman kerran vuodessa istutaaan porukalla iltaa jossain ravintolassa pomojen piikkiin 

Vierailija
176/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalta olen saanut kännykän, siihen liittymän ja läppärin. Yksi tärkeä etu on työpaikan maksama parkkipaikka (Hki). Toimistolla ilmaista kahvia, teetä & hedelmiä. Lounassetelit palkanlisänä. 

Vierailija
177/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän luottokortilla huoria ja syön siinä se

Vierailija
178/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedän luottokortilla huoria ja syön siinä se

Niin ruokaseteleitä en saa enkä kaipaa

Vierailija
179/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvit perjantaisin. Puuroaamiainen joulun alla.

Vierailija
180/217 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee ilmaiseksi esiintyjiä,saa syödä välillä ihania ruoka annoksia, alennuksia taxfreestä, työmatkat maksetaan ja ilmaisia reittilippuja. Kukaan ei varmaan arvaa mikä työpaikka;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän