Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ollut paras ruoka, jota olet syönyt IKINÄ?

Vierailija
24.10.2016 |

Siis paras ateria?

Minulla on seuraava.

Vuosientakainen miesystäväni kokkasi kerran sellaisen aterian, että oksat pois. Olin tullut toisesta kaupungista valintakokeista junalla. Uupumus ja apeahko mieli vaivasivat minua. Oli toukokuinen ilta.

Kun saavuin hänen kotiinsa, näin hänen kattaneen pöydän ja sytyttäneen kynttilän. Ruoaksi oli alkusalaatin jälkeen voissa paistettu kuhafilee limemehulla höystettynä, perunasose ja rennoiksi kuullotetut kevätsipuli- ja purjorenkaat. Juomaksi oli vesi ja viileä, puolikuiva valkoviini.

Se on ollut ainut kerta, kun olen itkenyt ilosta ruokaa syödessäni.

Mikäs teillä?

Kommentit (646)

Vierailija
21/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin tekemä pizza. En ole yksin siyä mieltä, että se on maailman parasta Kahteen kertaan nostatettu pohja, huolella keitetty tomaatikastike ja just sopivasti juustoa. Ja se on äidin tekemää.

Top kympissä myös äidin lammaslihapullat, tzaziki ja valkosipuliperunat, äidin marinoidut herkkusienet, isin paistamat letut (äidin taikinasta), äidin kaalilaatikko ja kaikki äidin kastikkeet.

N39

Vierailija
22/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas kasvisravintola Silvopleessa 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummin makaronilaatikko. Ja siis nimenomaan makaronilaatikko, ei lihaa, ei vihanneksia, vain makaronia. En vieläkään tajua MITEN se nainen sai siitä niin jäätävän hyvää, ja voitte uskoa, että useita kertoja olen yrittänyt matkia. Mummi on nyt 83v eikä vieläkään kerro mulle reseptiä. Perkele 😂

Vierailija
24/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi sushi on parasta !

Vierailija
25/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rennoiksi kuullotetut kevätsipuli- ja purjorenkaat

En tiedä miksi mutta ei meinaa tulla naurusta loppua :D

Vierailija
26/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moules marinieres eli sinisimpukat ja lasi kuivaa valkoviiniä, yhteensä 13 euroa, Saint Malossa Bretagnessa. Olen syönyt simpukoita lukemattomia kertoja eri maissa, mutta tuolla ne olivat vaan kertakaikkiaan täydellisiä. Kyseessä ihan pikku ravintola. 

Vierailija
27/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vongole-pasta Venetsiassa

Vierailija
28/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummin makaronilaatikko. Ja siis nimenomaan makaronilaatikko, ei lihaa, ei vihanneksia, vain makaronia. En vieläkään tajua MITEN se nainen sai siitä niin jäätävän hyvää, ja voitte uskoa, että useita kertoja olen yrittänyt matkia. Mummi on nyt 83v eikä vieläkään kerro mulle reseptiä. Perkele 😂

Mahtaako keittää makaronit maidossa? 

Vierailija
29/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panimoravintola Huvilassa söin ankkaa. Olisinpa saanut tilata lisää! TÄYDELLINEN! Aikaa on vuosia, mutta edelleen voin muistaa sen maun kun eilisen päivän.

Vierailija
30/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkkaan tiedä mitä siinä oli mutta sellainen intialainen vegaaninen ruoka jossa jotain lihapullia muistuttavia palloja. Sitä syötiin riisin kanssa. Se oli ihanan kermaisaa, ja casheweitä siinä ainakin oli.

Toinen on hesen arizona-ateria :D

Vierailija
31/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtipihvi Vaalan ABC:llä.

Vierailija
32/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin tekemä pizza. En ole yksin siyä mieltä, että se on maailman parasta Kahteen kertaan nostatettu pohja, huolella keitetty tomaatikastike ja just sopivasti juustoa. Ja se on äidin tekemää.

Top kympissä myös äidin lammaslihapullat, tzaziki ja valkosipuliperunat, äidin marinoidut herkkusienet, isin paistamat letut (äidin taikinasta), äidin kaalilaatikko ja kaikki äidin kastikkeet.

N39

Pidät siis äitisi tekemistä ruuista :D todella selväksi tuli :D

Äitiäitiäitiäitiäiti....

Vierailija
33/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreeltaan savustettu turska, perunoita, voita ja parsaa, tarjoiltuna kertakäyttölautaselta jossain Jäämeren rannoilla. ❤ jäi sinne.

Vierailija
34/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen tekemä brittiläinen joulu päivällinen. Naudan paisti uunissa, paahdetut perunat ja juurekset ja ruskea kastike. Nam!

Se on joulupäivällinen. Miten yhdyssanat voivat olla joillekin niin vaikeita. Älyn puute?

Vierailija
35/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin tekemä jauhelihatomaattilaatikko, aivan parasta joka kerta <3

Kuulostaa hyvältä. Tuleeko siihen muuta kuin jauhelihaa ja tomaattia?

Vierailija
36/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lapsuuden muistot eli isän kalastamat ja itse savustetut ahvenet ovat jääneet makunystyröihin, koska maailmaltakin jää aina mieleen kalat ja merenelävät. Välimeren alueella pitkään viihtyneenä mieleen tulee että aivan parasta on ollut grillatut taskuravut ja jättikatkikset. Jo se tuoksu sai veden herahtamaan kielelle. Myös grillattu miekkakala ja tonnikala on ollut suosikkejani.

Kaikki nämä meren herkut on tietenkin syöty vastakalastettuina ja tuoreina rannalla hyvässä seurassa.

Vierailija
37/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin tekemät lindströminpihvit.

Vierailija
38/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis paras ateria?

Minulla on seuraava.

Vuosientakainen miesystäväni kokkasi kerran sellaisen aterian, että oksat pois. Olin tullut toisesta kaupungista valintakokeista junalla. Uupumus ja apeahko mieli vaivasivat minua. Oli toukokuinen ilta.

Kun saavuin hänen kotiinsa, näin hänen kattaneen pöydän ja sytyttäneen kynttilän. Ruoaksi oli alkusalaatin jälkeen voissa paistettu kuhafilee limemehulla höystettynä, perunasose ja rennoiksi kuullotetut kevätsipuli- ja purjorenkaat. Juomaksi oli vesi ja viileä, puolikuiva valkoviini.

Se on ollut ainut kerta, kun olen itkenyt ilosta ruokaa syödessäni.

Mikäs teillä?

Tämä hyvin lähellä, tosin ei ollut kuin äiti!

Vierailija
39/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapaistikastike ja keitetyt perunat isomummin tapaan <3

Vierailija
40/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nami jouluruokaa :)