Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA heinäkuu 2017

24.10.2016 |

Joko löytyisi muita plussanneita? Itsellä ilmeisesti laskettu aika (mikäli kaikki menee hyvin) olisi 1.7.2017 :)

Ensimmäisestä lapsesta Vauvan keskustelujen kautta muodostunut salainen fb-ryhmä oli iso tuki. Olisi nytkin mukava vaihtaa kuulumisia ja muistella, että mitäs kaikkea sitä raskausaikana ja pikkuvauvan kanssa pitikään tehdä.

Kirjoittele tähän alle, niin tehdään ryhmä jossain vaiheessa :)

Kommentit (183)

81/183 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumihiutale tiedän tunteen. Joka päivä tullu täs testattuu et jos ihan oikein laskin niin tänään tuli 6 plus mä oon pari ovistikkua kans testannu ja viimeisimmässä toinen viuva paljon vahvempi toista :D Noh mä nyt sit rohkaistuin ja soitin neuvolaan. Täti oli kauheen onnellinen kun se tietää nään mun tapaukset ja sain ajan nyt 16.12. Silloin ois noin rv 7 Jos nyt kaikki menee hyvin. Meillä ei sitä varhaisultra mahdollisuutta ole jos ei mitään poikkeavaa ole, niin mä varmaan varaan yksityiselle.

Nyt mä laitoin sit merkille et mulla on toinen rinta tosi arka ja kuuma mut toi toinen ei :/ Tarviikohan täs huolestua..? No ihan kun en olis huolissani muutenkin. En vaan osaa ajatella et tää pysyy on vaan olo et menetän tämänkin.

82/183 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehny VAAN kaks testiä, mut vielähän sitä kerkee :P tänään tein CB:n digitestin joka näytti tulosta 2-3vk eli aika oikein, ostin kerralla kaks testiä nii voi tehä myöhemmin sen jotta sais vielä sen 3+ tuloksen :D

varasin myös tänään eka neuvolakäynnin, meni rv 10 eli jouluviikolle :) kyselin myös Unni sun neuvojen mukaan sitä varhaisraskaiden ultraa, mut en onnistunu vakuuttaan niin että oisin päässy.. ku ei oo km tms. taustalla. Toisaalta oon kyllä ihan luottavaisin mielin että siellä joku elävä on ja vielä oikeassa paikassaki. Täti kyllä ehdotti, että kysyisin eka neuvolakäynnillä että voisko sillon ultrata kun laitteet pitäs ta:lta löytyä :) jospa sitä sillon näkis pikkusen!

Lilium: toi kuumotus voi kertoa tulehduksesta, mut en tiedä voiko se myös olla normaalia. Mulla on molemmat rinnat todella arat, varsinki nännit ja nehän on tietenki koko ajan nöpöttämässä :O halaaminenki käy kipeää =/

Jännä miten voi muuttua nämä oireet ihan päivässä, eilen mulla vielä juili alamahaa aina ku kävi makuulle.. eilen illalla se muuttuki silleen että makuulla ei tuntunu mitään mutta aina ku nousee ylös niin juilii.. välillä istuessaki saattaa tosi kipeää käydä, mutta makuullaan ei enää mitään :)

Oliko joku jo kertonu ulkopuolisille raskaudesta tai milloin olis tarkotus? Mä en vielä. Pari tilannetta on tullu et on ollu puhetta vauvoista ja meidän hoidosta yms. Ja kysytty että onko mulla vauvakuumetta.. Mutta en siltikään oo kertonu. Oon tosi huono valehtelemaan ja jos joku kysyy suoraan niin varmaan kertoisin, mut toistaiseksi on kysytty "vääriä" kysymyksiä niin ei oo tarttenu valehella :D

Tulipa taas pitkää stooria :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/183 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin.. tänään täällä 6+0. 

Nyt sitten onkin jännä päivä tiedossa, nimittäin esimiehelle kertominen.

Mulla on pieni ns. pakkorako kertoa, jotta saan neuvolat palkallisena. Mua ei haittaa sinänsä kertoa ja vaikka tässä kävisi huonosti niin tiedän saavani myös töistä tukea. Mutta jännäähän tämä on.

84/183 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kertonut kahdelle kaverille, lähes heti plussan jälkeen, ne on sellaset ystävät keiltä oon saanut tukea kun nuo aiemmat ovat "menneet kesken".. 😊 Mutta muille ei olla kerrottu, eikä kerrotakaan, ainakaan ennen tota ekaa ultraa 😊

Hitsi muuten että vois nukkua kokoajan! Eilen menin sänkyyn 19:00, nukahdin heti, heräsin 6;00 aikaan, että 11tuntia tosta vaan 😂

tsemppiä Esper esimiehelle kertomiseen 😊

85/183 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on vissiin sitten väsymys saapunut tähän kroppaan. 

Eilen sammuin klo 20, tosin herään aina klo 5.. mutta yleensä 7-8h riittänyt todella hyvin.

Huomenna se neuvola.

86/183 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Pakko nyt tämmöistäkin kysyä, että onko muilla ollut muutoksia vatsantoiminnassa? 😂

Mulla ollut vatsa koko viikon ihan sekaisin, niin mietin että johtuuko raskaudesta, vai onkohan ihan vaan joku pöpö... 🤔

87/183 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unni kirjoitti:

Heippa!

Pakko nyt tämmöistäkin kysyä, että onko muilla ollut muutoksia vatsantoiminnassa? 😂

Mulla ollut vatsa koko viikon ihan sekaisin, niin mietin että johtuuko raskaudesta, vai onkohan ihan vaan joku pöpö... 🤔

@Unni

Mulla on ollut jo vko ennen plussaa.. Mulla on muutenkin ollut vaikeuksia vatsan kanssa ajoittain niin ajattelin, että jahas, taas huono kausi.

Ruunasulatus toimii ihan pirun vilkkaasti ja on tosiaan sekaisin.

88/183 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas turvotusta eikä meinaa toimii maha millään. Nälkä on mut sit tulee niin huono olo kun syö. :/ Mandariinit on hyviä ja välipala keksit. Ajattelin soittaa nyt sinne yksityiselle ja varata sen ultran mut millä viikolla aikaisintaan kannattaa mennä? Näkyisiköhän jo 6+ vai lähempänä 7?

89/183 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

@Lilium Mikäs siinä vaikka viikolla 6+, mutta sitten kannattaa varautua, ettei vielä näy mitään. Eli parempi aina jos jaksaa odotella.

Mulle yksi erikoislääkäri ja kätilö sanoneet, että se mun vkon 7 varaus on just hyvä. Mulla on sillon 7+1.

90/183 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös sillain et ensin ei vatsa toiminut millään, ja nyt ihan sekaisin, et kokoajan sais juosta vessassa 😐

Ja mulle ainakin sanottiin Naistenklinikalla et vasta 7+ niin näkyy varmemmin, ettei tartte sit taas heti viikon päästä sännätä kontrolliin, jos mitään ei vielä näykään 😊

91/183 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva kuulla et teilläkin alkuun näin. Juu mä varaan sen sit just sille 7 viikolle niin on varmempaa. Huolestuisin vain lisää jos ei siellä vielä näkyiskään mitään. Vaikkei sekään sano et menen myöhemmin siellä mitään olisi. Vatsatuntemukset mulla on nyt vähentynyt vaikkei ole kun vasta 4+6 tai jotain. Onko teillä muilla nippailuja vielä? Yökötyksiä tulee herkästi ja miestä huvittaa se. Eilen lisäksi oli hermo niin kireellä et mieskin vähän huolestu. Tiuskin sille ihan turhasta ja sit jossain kohtaa tuli vallaton itku. Mä kun luulen et se johtuu mun omasta epävarmuudesta ja pelosta. En haluis olla hermo heikko vaan nauttia tästä. :(

92/183 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vatta aika kovalla, ei onneksi ihan ummetusta mutta kuitenki.

Tuntuu alamahalla kramppeja päivittäin. Ja menkkakipuja, onko muilla samaa? Tuntuu edelleen että menkat olis alkamassa, on onneksi lieventyny paljon viime viikosta mut kuitenki. Onneksi mitään verta ei missään vaiheessa oo tullu :)

Pitäisköhän itelläki varata se varhaisultra nii vähän rauhottuis mieli... Vasta olin ihan luottavaisin mielin, mutta nyt on pikkusen epäilys nostanu päätä.

Niin ja eilen kauppareissulla pieni yökötys nosti päätään banaanihyllyn kohalla, oli vasta laitettu esille aika kosteita banaaneja ja mun mielestä ne haisi aivan pilaantuneille joten piti äkkiä ohittaa.. Vähän rupesi hymyilyttämään itteä :D

93/183 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ollut enään yhtään sellaisia menkkamaisia tuntemuksia..

Yökötystä, päänsärkyä ja jatkuvaa väsymystä!

Mä en ainakaan pysty nauttimaan ennen ensi viikon ultraa, aina kun ajattelen asiaa, niin ensin oon iloinen, mutta sitten tuleekin se huoli, että jos onkin taas jotain häikkää 😐

Onneks maanantaihin ei oo enään pitkä aika! Vaikka nyt tuntuukin että siihen ois ikuisuus 😊

94/183 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip :)

Yksi plussannut ilmoittautuu.. Näillä näkymin LA olisi 20.7. 

Ennestään kouluikäisiä lapsia kolme. Jotenkin hirveän epätodellinen olo ja jotenkin en koko raskautta halua todeksi uskoa :D  Oman mielenrauhan takia kerkesin jo tilata ajan yksityiselle varhaisultraan. 

95/183 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta Mikitin ja tervetuloa joukkoon! :)

Mä mietin nyt kun meitä on jo aika hyvä joukko tässä et ois kyl ihan kiva saada sellainen yhteenveto et milloin plussas ja mikä ois laskettu aika, jos vaan muut haluis kanssa. Voisi sitä jossain kohtaa laittaa missä synnyttääkin. :)

Mua vähän huvittaa kun meidän lähipiiri kyselee et onko vauva kuumetta ja milloin teille tulee vauva. On ollu hirmu vaikee pidätellä tätä uutista, mut kyl mä haluan ensin tietää et kaikki on niin kuin pitää ennen kuin sanon. Ainoastaan mun paras ystävä miehen lisäks tietää.

Tänään sit alko kunnon valkkarin valutus mä kerkesin jo huolestuu jostain ihan muusta. Toinen rinta alkaa myös arkailee tai nännit oikeastaan. Ja hassua mä ostin tänään pätkiksen ja voi ei se oli taivaallista. En missään aikaisemmissa raskauksissa ole makeasta välittänyt mut nyt.. Aika paha :D En kyl kovin huolissani ole siitä kun mul on niin vähän elopainoa et vaikja muutama kilo tulisi niin se on vain positiivista. Muilla ollu jotain haju tai maku himoja täs vaiheessa?

96/183 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenveto kuulostaa kivalta idealta, mutta millainen siis? 🤔😂

En ymmärrä!

Ei mitään erityisiä himoja, mutta kiivejä ja kurkkua oon syöny tällä viikolla ihan hulluna.. ne on ollut lähes ainut mikä menee välipalana, mitään raskaampaa ei oikein pystyis syödä, kun ällöttää..

97/183 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta Mikitin!

Mulla on rinnat NIIN kipeänä ja nännit kans, melkein teki mieli työpäivän aikana heittää rintsikat pois :D Mut mitään himoja ei oo ainakaan vielä.

Joo joku yhteenveto / lista vois olla kiva, haluatko sä tehdä Lilium vai onko joku muu innokas?

98/183 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin sen tehdä. Laitan kaikki täs ryhmässä olevat järjestykseen teen niin kuin listan missä sitten näkyy plussaus ja laskettu aika. :) sit voin myöhemmin siihen lisätä vaik synnärin ja korjailla jos tulee muutoksia :D Jos nyt kaikki muistaa milloin on plussannu niin ois hyvä jos vielä laitatte tänne. Jos joku ei laskettua ole vielä sanonut niin sen kanssa. Mä selailen noita keskusteluja ja teen sitä mukaa. Kysyn sitten jos en jonkun tiedä :)

Tässä saattaa hetki mennä mutta parhaani yritän :D

Hyvää päivän jatkoa kaikille ja mukavia oloja!!

99/183 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenveto kuulostaa hyvältä!

Meillä siis plussattu 9.11, LA 15.7. Synnäri TYKS.

100/183 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussannut 13.11

LA 14.07, mutta uskon että tuohon tulee muutosta, kun viime kierrot olleet vähän epäsäännölliset 😊

Helsinki