Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA heinäkuu 2017

24.10.2016 |

Joko löytyisi muita plussanneita? Itsellä ilmeisesti laskettu aika (mikäli kaikki menee hyvin) olisi 1.7.2017 :)

Ensimmäisestä lapsesta Vauvan keskustelujen kautta muodostunut salainen fb-ryhmä oli iso tuki. Olisi nytkin mukava vaihtaa kuulumisia ja muistella, että mitäs kaikkea sitä raskausaikana ja pikkuvauvan kanssa pitikään tehdä.

Kirjoittele tähän alle, niin tehdään ryhmä jossain vaiheessa :)

Kommentit (183)

61/183 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa omppu! 😍

Ootte varmaan onnenne kukkuloilla!?

Toivotaan että kaikki menee hyvin! 😊

Teilläkin pitkään yritystä takana, meillä myös.. Olitteko ajatellut mennä/tai käynneet jo tutkimuksissa? 😊

62/183 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan!! Tai minä ainaki, mies ottaa vähän rauhallisemmin.. Meinaa olla hankaluutta säilyttää tätä omana tietona! :D

Käytiin tutkimuksissa viime vuonna syksyllä, kummastakaan ei löytyny mitään selittävää tekijää. Mun ylipaino on voinu olla toki hankaloittajana tässä, mutta en oikeastaan oo muuttanu mitään elämäntapoja ja paino pysyny samassa ku silloinki.

Tammikuussa tehtiin inseminaatio, mutta ei tärpänny, en varannu aikaa toiseen. Letrozoleja oon syöny ennen inssiä ja joissaki kierroissa sen jälkeen, mutta kesällä jätin syömättä. En halunnu ottaa stressiä tästä vauva hommasta ja aika hyvin onnistuinki siinä.

Nyt tässä kierrossa otin taas pitkästä aikaa nuo pillerit ja tärppi kävi :) saattaa olla että jos olisin syöny niitä kaikissa kierroissa niin olis ehkä aikasemmin tärpänny mut oon vaan niin onnellinen nyt etten jaksa ees miettiä sitä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/183 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän niin ton tunteen, että on vaikee olla kertomatta! 😬 Munkin tekis mieli kuuluttaa kaikille. 😊

Ja suosittelen kyllä noita viikko näytöllisiä! 😊

Sunkin kannattaa soittaa sinne missä kävitte tutkimuksissa, niin varmaan pääsette myös kunnalliselle alkuraskauden ultraan, niinkuin mekin päästiin! 😊

64/183 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai voiko sitä kautta kans päästä vaikka hoidot ei jatkunukkaan yhtä kertaa enempää? Hyvä ku Unni mainitsit, en olis ite hoksannu ollenkaan..

Voihan sitä toki sellanen ylläri olla, et olis useampi matkalainen vaikka noilla Letroilla se ei niin todennäköistä oo ku Glomeilla :)

Huh ois siinä pikkunen shokki ehkä :O

65/183 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä yökukkuu illansuussa plussannut. Jostain syystä ei uni tule silmään :D Laskettu aika laskureiden mukaan olisi 29.7.Tunnelma varovaisen innostunut mutta ennen kaikkea epäuskoinen. Minulle tehtiin sterilisaation purku 3.10. jonka seurauksena vain toinen munanjohtimista auki. Luomuraskautumiseen ei annettu kauheasti toiveita. Eli tämä olisi tärpännyt heti ekasta kierrosta ja se tuntuu melkoisen uskomattomalta. Mutta kaksi testiä tein. Toiseen tuli selkeät viivat, toiseen vähän haaleampi. Kuukautisten piti alkaa perjantaina. 

Jos maanantaina testaisin uudestaan ja sitten haluan kyllä vielä testin verestä. Mutta voi kun tämä olisi totta ja kaikki menisi hyvin. Niin ja esikoistani odotan, yksi raskaus ennestään vuonna 2010 näihin samoihin aikoihin mutta pojasta tuli tähti taivaalle viikolla 19.

Ihana tällainen ryhmä ja jos tämä oikeasti on totta niin fb-ryhmään haluan liittyä minäkin. Katsotaan...

66/183 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boho; onnea plussasta! 😊

Omppu; Kannattaa ainakin yrittää! 😊 Mäkin kun sinnikkäästi ilmoitin, että haluan ultraan, kerroin epävarmuuden tunteen jne, niin sain kyllä ajan 😊

67/183 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea boho! Meil olis sit sama laskettu aika :D

Onnea myös omppu!

Tänä aamuna halailin wc pönttöä.. Hajut käy todella voimakkaasti nenään. Mies on koko ajan et pärjäätkö. Eihän täs muu auta ja oon kyl enempi huvittunut kun ärsyyntynyt näistä oireista. Kyl niitä näyttäis nyt pikku hiljaa tulevan. Sekä eilen illallla sammuin totaallisesti kesken leffan. Aamulla tosi pirteänä mut päiväl saattaa jo väsy iskeä.

Mä taidan odotella ihan rauhassa muutaman viikon sitten neuvolaan soitan ja voi olla et pyydän varhaisultraan pääsyä tai sit käydään yksityisellä.

68/183 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoa sanoa et huojentavaa lukea näitä kommentteja kun huomaa ettei olekaan ainut joka pohtinu asioita kun meilläkin tosiaan helmikuussa meni kesken rv 5 ja sen jälkeen yritystä ollut ja nyt viimein kun näyttäisi siltä että onnistunut..😊

Nyt toivotaan vaan että kaikki menisi hyvin varhaisultraan ajattelin varata myös ajan silloin rv7, neuvola meillä on jo varattuna rv8+1

69/183 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla tosiaan meillä neuvola rv6+2.

Katsotaan saisiko heiltä jo seuraavalle viikolle ultran ennen reissuun lähtöä. Jos ei niin yksityinen on jo varattuna rv7+2.

Nälkä on melkein ainoa oire täällä, oletan että väsymys johtuu säästää.

Tämmöstä tänne.

Onnea plussanneille!

70/183 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea boho! Meil olis sit sama laskettu aika :D

Onnea myös omppu!

Tänä aamuna halailin wc pönttöä.. Hajut käy todella voimakkaasti nenään. Mies on koko ajan et pärjäätkö. Eihän täs muu auta ja oon kyl enempi huvittunut kun ärsyyntynyt näistä oireista. Kyl niitä näyttäis nyt pikku hiljaa tulevan. Sekä eilen illallla sammuin totaallisesti kesken leffan. Aamulla tosi pirteänä mut päiväl saattaa jo väsy iskeä.

Mä taidan odotella ihan rauhassa muutaman viikon sitten neuvolaan soitan ja voi olla et pyydän varhaisultraan pääsyä tai sit käydään yksityisellä.

71/183 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esper: mielenkiinnosta, varasitko sieltä perhe artesta ultran? 😊

72/183 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

@Unni kyllä varasin!

Kerron sit kokemukset.

73/183 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Boho! <3

Täällä oireina rintojen kipu, varsinki nännit todella arkana! :O Iltaväsymys oli kova jo ennen kuin tein testin parina päivänä, menin nukkumaan jo yhdeksän aikaan mikä on todella epätyypillistä mulle. Tosin nyt parina iltana on väsyttäny, mutta nukkumaan mennessä uni ei tullukkaan. Tänä aamuna myöhästyin töistä vähän ku en herännyt herätyskellon soittoon! :D Alamahan tuntemukset, makuulle ku laittaa niin heti alkaa juilimaan niin ku menkkakipuja olis. Onneksi rauhottuu vähän ajan päästä, mut jos kylkeä kääntää niin alamahalla alkaa taas juilimaan. Hikoilen enemmän ku aikasemmin ja tuntuu ettei Rexonatkaan auta :) Onneksi ei vielä oo huonoa oloa näkynyt, en sitä välttämättä haluakkaan :D

Mutta olihan siinä jo itelle oireita kerrakseen :)

Lueskelin aikasemmin nuita kirjotuksia, mutta en tietenkään muista enää mitä siellä on keskusteltu. Haluaisin tietää mitä oireita teillä oli ennen plussaamista tai ennen ku menkkojen olis pitäny alkaa vai oliko mitään?

Mulla epäilyksen herätti tosi kovat menkkakivut. Normaali kierrossaki on alkanu menkkakivut muutamaa päivää ennen vuotoa mutta nyt niitä kesti jo viidettä päivää ja niin kipeää että yleensä semmonen kipu ollu jo ku on vuotanu ekaa tai tokaa päivää, se herätti epäilyksen.

Toinen mikä oli vähän erikoisempaa oli se, että rinnat yleensä kipeytyy ulkoreunasta ja nyt ne kipeyty lisäksi sisäreunsta/päältä.

Onneksi tällä kertaa ei tarvinu pettyä ja todella toivottu plussa pärähti heti vahvasti testiin!

Ai niin ja FB-ryhmä kiinnostaisi, jos joku osaisi tehdä varmasti sellaisen ettei näy ulkopuolisille :D

74/183 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen plussaa vaan rinnat turvonneet ja arat 😊 En edes uskaltanut toivoa plussaa, kun niin monet negat näiden vuosien aikana oon tehnyt, että odottelin rauhassa monta päivää ennen kuin tein edes testin..

Mutta oli siis vähemmän oireita, kun niissä kierroissa missä en ole plussannut 😅

Esper; joo,kerro sit ihmeessä millanen oli sun kokemus perhe artesta! 😊 Jos kaikki on hyvin tässä, niin itse jo innoissani mietin, että siellä vois käydä ottaa noi 3D/4D ultravideot! 😅

75/183 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks uus plussannu, laskettu ois jos siis kaikki menee hyvin heinäkuun lopussa :) toiveissa on ollu ja nyt on onnellisen hämmentyny fiilis että tärppäs näinkin nopeasti :)

76/183 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen menkkoja oli väsymys ja muutaman päivän ennen plussaa tosi kovat kivut ja siks menin lääkäriin ja siellä ylläri paljastu kun haalea viiva pukkas testiin. Nyt on 4+4 ja hajut alkanut etoo, rinnat vähän raskaammat mut ei kovin kipeet. Ärtymystä on kans. Lasten riekunnat ottaa enemmän hermoon kun ennen. Väsymystä ja pahaa makua suussa. Metallin maku et syön pastilleja helpottaakseen oloa. :D Koko ajan nälkä mut sit kun syö niin turvottaa.

77/183 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Ja onnea muillekin plussanneille. 

Mulla oireina on lähes ylimaallinen väsy. Paitsi ei öiseen aikaan :D No se johtuu siitä että teen lähinnä yötöitä ja mulla on vuorokausirytmi "väärinpäin". Mutta kyllä töissäkin on tauolle istahtaessa tullut sellainen olo että nukahtaa pystyyn. Normaalisti vapaaöinä valvon koko yön. Nyt kuorsasin tyytyväisenä kymmenestä kolmeen mikä on hyvin meikäläiselle. Päivisin ei muuta tekisi kuin nukkuisi.

Toinen on melkoinen makeanhimo. En yleensä niin välitä makeasta. Ja pissalla pitää rampata.

Lisäksi mulla on ollut melkoiset rintakivut nyt pari päivää, siis rintakehässä. Välillä myös henkeä ahdistanut. Mietin että voiko sekin olla raskausoire mutta tänään lääkärissä selvisi että mun ylävartalon lihaksisto on vain niin jumissa. Saikkua muutama päivä, perjantaina työterveyslääkärille. Pitää suunnitella jatkon työkuviot (mulla on fyysisesti raskas työ) ja kuulemma sulkea pois astman mahdollisuus. 

Jotenkin on sellainen olo että saattaa olla edessä kivinen polku tämän raskauden kanssa :) Mutta on tämä vaan niin hieno fiilis. 

Omppu-17 kirjoitti:

Ai niin ja FB-ryhmä kiinnostaisi, jos joku osaisi tehdä varmasti sellaisen ettei näy ulkopuolisille :D

Käsittääkseni nimimerkki repotar puuhaa salaista fb-ryhmää niin hänelle voi ilmoittautua sähköpostitse osoitteeseen heinakuiset2017@gmail.com

78/183 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeeee! Tänään pitäisi olla 6+0, ja nyt se alkoi, pahoinvointi! Kuulostaa ehkä omituiselta, mutta oon onnellinen! 😍😂

Edes joku merkki siitä että kropassa tapahtuu jotain! Vielä viikko pitäis odottaa ultraan, missä saa sitten varmistuksen! 😊

79/183 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans jo viikon verran saanu halata vessaa aamuisin. Rinnat on edelleen kipeät mutta muita oireita ei ole.

En vieläkään usko että raskaana ollaan, on se kumma ku ne negatestit tekee ihmisen pessimistiseks.. Nimim. 7 testiä tehnyt näiden viikkojen aikana... 😂

80/183 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahah! Sä oot edellä testeissä!

Mulla vasta 5 tehtynä, mutta kaks odottaa kylppärin hyllyllä! 😂