Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA heinäkuu 2017

24.10.2016 |

Joko löytyisi muita plussanneita? Itsellä ilmeisesti laskettu aika (mikäli kaikki menee hyvin) olisi 1.7.2017 :)

Ensimmäisestä lapsesta Vauvan keskustelujen kautta muodostunut salainen fb-ryhmä oli iso tuki. Olisi nytkin mukava vaihtaa kuulumisia ja muistella, että mitäs kaikkea sitä raskausaikana ja pikkuvauvan kanssa pitikään tehdä.

Kirjoittele tähän alle, niin tehdään ryhmä jossain vaiheessa :)

Kommentit (183)

41/183 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tsekkaa netistä niiden hinnasto! Mutta esim alkuraskauden ultra on vaan 70€ :)

Ja tosi hyvin aikoja! 8-16 periaatteessa auki, mutta ilta aikoja saa sovitusti, ja nytkin siellä varaus listoissa oli ilta aikoja näkyvissä :)

42/183 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja helpottavaa kuulla että sullakaan ei niin kauheesti noita oireita ole :)

Me taidetaan ollakin suht samoissa vaiheissa :)

Ja kivaa jos joku jaksaa vielä täällä asioista keskustella, kun itse en välttämättä vielä tässä vaiheessa mihinkään fb ryhmään viitsisi liittyä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Toi tieto oli tosiaan tarpeen!

Sama juttu tuon FB kanssa :) .

@Unni - Ollaan vissiin about samoissa. Sulla tais olla rv7+0 28.11. mulla olis rv 7+0 29.11. 

Hauska "vertailla" miten yksiin tai vastakkain meillä tulee noi menemään.

Saanko udella sun tausta tietoja, eli ikää esim?

Itsellä tosiaan ensiraskaus kyseessä. ikää 27v.

Lapsettomuutta taustalla vuodelta 2013-2014.. silloinen avioliitto päättyi "siksi" eroon. Lapsettomuus ei johtunut minusta. Silti onkin sitten tuon lapsettomuuden takia jäänyt aivan jäätävät epävarmuudet ja stressi.

Itsellä on myös jonkin asteista syömishäiriö taustaa / olen todella hoikka joten hassua nähdä koska mahdollinen vatsa pompsahtaa näkyviin.

44/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee! Tänään tuli se clearblue 3+! Joten kyllä se hormoni siellä nousee! :)

Oon niiiiiiiin onnellinen!

Esper; mäkin oon 27 vuotias, ja tonne aiemmin kirjoittelinkin että lapsettomuutta tässä takana lähes kolme vuotta, ja sinä aikana kaksi tuulimuna raskautta.. itselläni rasitteena on reuma, joskin tällä hetkellä se on remissiossa, ja olen jo pidemmän aikaa ollut lääkkeetön :)

oon ihan normi mitoissa :D

Ja mitähän.. Hmm! Tupakoin, edellisten raskauksien vuoksi lopettanut aina heti plussaan, mutta nyt on ollut sen verran stressin poikasta ja ahdistusta, ettei ole vielä kyennyt kun vähentämään rutkasti! Sovittiin että kun se 3+ pärähtää niin se loppuu siihen, eli nyt heti! :)

Tosiaan, mulla toi viime kierto on varmaan heitellyt, kun edellinenkin oli 36päivää, joten ovulaatio on saattanut olla vähän myöhemmin, kun nuo kuukautiset antaa ymmärtää :)

Edelliset ollut 7.10 :)

Koska sulla oli edelliset menkat?

Ja ymmärrän kyllä ton sun epävarmuuden :| onnistiko teillä nyt nopeastikin? :)

45/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tuosta!!

Pitäisi ehkä itsekin tehdä jos saisi nyt sen 3+ viikot. Itse tein viikko sitten 2-3 näytöllä. 

Nyt tuli yllättävän nopeasti. Ehkäisy jätettiin pois elokuussa enkä uskonut tätä, että nyt. 

Säännöllinen 30 - päivän kierto on kyllä ollut koko ajan.

Edelliset menkat on alkaneet 10.10.

Tänään on muutenkin taas ärsyttävän normaali olo. Ei ollut edes yö - tai aamu nälkää. Epävarmuus on kyllä pepusta.

46/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä se clearblue! Siitä saa oikeesti vähän varmuutta! 😊

Itselle tuli ainakin siitä tosi hyvä fiilis!

Tuulimuna raskaudessa ensin olin tehnyt 3+, ja sitten kun alkoi epäilyttää tein uuden ja se oli 2-3viikkoa, eli hormoni oli laskussa 😐

Miten jaksaa odottaa tonne 28. Päivään asti!!

Mekin lähdetään joulukuussa reissuun, niin jos kaikki ekassa ultassa vaikuttaa hyvältä, niin taidan vielä ennen lähtöä käydä varmistelemassa!

Mullakaan ei kummempia oloja, näitä vatsa tuntemuksia, aikaisin heräämistä ja päänsärkyä edelleen.. rintojen kipuun/kasvuun olen jo tainnut tottua!

😊

47/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

@Unni..

Voikohan viikossa tulla jotain muutosta jo tohon digitestin viikkoihin?

Mitä arvelet...

48/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mä voisin kokeilla kans noita viikko näyttö testejä et saisi vähän mielenrauhaa. :) Mä en ees viitsi neuvolaa vielä varailla vaan sitten kun muutama viikko on mennyt ja oon edelleen raskaana ni sitten.

Mul on ollu mieletön väsymys. Jotkin hajut on hieman nenään käyny ja lievä ärtymys just ennen plussaa. Niin ja hirmuiset vihlonta kivut täs muutama päivä.

49/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun oon tuore käyttäjä niin osaisko joku neuvoo miten saan seurattuu tätä keskustelua? :D

50/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina tuolla ylhäällä olevasta sydämestä :)

51/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kiitti. Mä olinkin jo painanut ihmettelin vaan kun ei näy mulla tota seuraa.. Miten oletteko ajatelleen milloin infoilla muille raskaudesta? Mä odotan ihan suosiolla nyt sen ekat kolme kuukautta ja sitten kerron läheisille. Aikaisemmat keskenmenot opetti että on parempi rauhassa odottaa sillä kyl se kosketti niitäkin aikalailla.

52/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tein 2-3 viikkoa ensin sunnuntaina, saman vielä tiistaina, ja tänään ton 3+ 😬😂

en oo yhtään innokas testailija 😅

53/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ultra näyttää hyvältä 28.päivä, niin kerrotaan perheille 3.12, kun kokoonnutaan joulun viettoon 😊

Itsellä taas niin, että ekoissa "raskauksissa" ei oltu kerrottu, ja sillon kun ne oli niitä tuulimunia, tuli lääkkelliset tyhjennyksen ja kaaviota, niin oli aika raskasta, kun ei sitten ollut oikein ketään kenelle puhua asiasta..

niin nyt jos jotain tapahtuu, niin kaikki tietää missä mennään.. 😊

54/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kerrottu lähimmille, myös ystäville.

Mutta meillä on jaettu kaikki muutkin elämän raskaat asiat niin siksi. Muuten ei oltais kerrottu.

55/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans ollut ehkä vähän turhankin herkkä testailee ja sit tulee murehdittua sekä seurailtua oireita vähän liiankin tarkkaan. Nyt yritän olla stressaamatta mutta on se pieni pelko siel kuitenkin.

Onko teillä näis alkuraskauden oireissa ollu toispuoleista kipua? Mulla vihloo enemmän oikealta puolelta ja sit välillä säteilee alaselkään. Eilen kun kävin tk:ssa ne koitti painelemalla selvittää, onko mulla kipuja mutta ei mua silloin sattunut mistään. Sit lääkäri totes, että niin kauan kun ei tule vuotoa tai jäätäviä kipuja niin ei huolta. Huoh, on tää alku aika raastavaa kun ei tiedä onko kaikki niin kuin pitää. Mies on kuitenkin aina ollu tosi kannustava ja hyvä tuki. Nytkin se oli että se on niin alussa ettei se siksi näytä tummaa viivaa ja hän oli kuulemna musta huomannut jo ennen plussaa et oireita on :D

56/183 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ainakaan ollut tollaista toispuoleista kipua..

Lilium; koska sulla on ollut noita keskenmenoja, ja onko teillä kauankin yritystä takana? 😞

57/183 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkuun oli vain alavatsan menkkamaista kipua.. ei oikein muuta.

Tänä aamuna tehty 3+ testi.

58/183 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa esper että sulle tuli myös 3+! 😊

59/183 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takana yhdeksän kk yritystä ja sitä ennen mul oli kierukka noin puoltoista vuotta. Noh ainakin nyt tänään testasin first singnal testin päivä pissasta ja viiva oli tummunut. :) eli ainakin hormooni nousee mutta ei se ulkopuolisen mahdollisuutta silti poista.. Meil on tosissaan 5 keskenmenoa ihan alkuviikoilla ja kahdessa ekassa mul todettiin kohtutulehdus. :( viime kierrossa normi menkat ja nyt tärppäs.

60/183 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Saiskos liittyä mukaan?

Meillä kolme vuotta yritystä takana ja eilen sain elämäni ensimmäistä kertaa plussan raskaustestiin! Ei kertaakaan aikasemmin ees haamua oo näyttäytyny. Eli esikoista ollaan tekemässä.

Jos kaikki menee hyvin ja raskaus on normaali niin lasketuksi ajaksi laskurilla saan 25.7. nyt siis olis menossa rv 4+4, ajattelin mielenkiinnosta käyä ostamassa Clearbluen digitestin viikkonäytöllä maanantaina :)

Terkuin Omppu-17