Outo haju rappukäytävässä
Meillä haisee rappukäytävä ihan järkyttävältä. Semmoinen oikein mädäntyneen lihan haju, ehkä aavistuksen verran koiranruokaa muistuttava haju. Voiko joku ruoka oikeasti haista noin pahalta? Jää haisut leijailemaan eteiseen kun oven avaa.. Naapurissa asuu aasialaisia ja valmistavat usein melko vahvanhajuisia ruokia mutta ei ikinä ole haissut tältä ja kukapa muutenkaan valmistaisi ruokaa tähän aikaan!
Kommentit (26)
Ovat laittaneet kimchiä fermentoitumaan, siis ainakin jos ovat korealaisia.Ja ruokaa voi laittaa ihan mihin kellonaikaan tahansa. Itse otin juuri silakkalaatikon uunista. Kunhan se on jäähtynyt se päätyy pakkaseen ensi viikon herkuksi.
Meillä naapuri keitteli Marttojen ohjeilla sisuskaluista ruokaa ja se haju vasta tyrmäävä oli.
Jokut fermentoituneet paputahnat saattavat haista aika hurjilta. Jos ne tekee itse, niin voi olla aika hyvät dunkkikset myös. Maangchikin menee ulos keittämään omia vellejään, vaikka tytön sopat taitaa aika usein varsin vahvasti tuoksahtaa. 22 minuutin kohdalla keittelee, jos joku oikeasti haluaa nähdä
Kalakukko kirjoitti:
Meillä haisee rappukäytävä ihan järkyttävältä. Semmoinen oikein mädäntyneen lihan haju, ehkä aavistuksen verran koiranruokaa muistuttava haju. Voiko joku ruoka oikeasti haista noin pahalta? Jää haisut leijailemaan eteiseen kun oven avaa.. Naapurissa asuu aasialaisia ja valmistavat usein melko vahvanhajuisia ruokia mutta ei ikinä ole haissut tältä ja kukapa muutenkaan valmistaisi ruokaa tähän aikaan!
Oletko valittanut? Auttoiko?
Ehkä joku naapuri on delannut ja mätänee kämppäänsä, soita talonmiehelle
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Ovat laittaneet kimchiä fermentoitumaan, siis ainakin jos ovat korealaisia.Ja ruokaa voi laittaa ihan mihin kellonaikaan tahansa. Itse otin juuri silakkalaatikon uunista. Kunhan se on jäähtynyt se päätyy pakkaseen ensi viikon herkuksi.
Ylellä oli muutamia kuukausia sitten korealainen tyttö jossain yöohjelmassa selittämässä oikein reippaasti ja iloisesti, miten kimchiä tehdään, Suomeksi puhui aksentilla. Oli vaan niin huvittava se, kun sana kimchi toistui minuutissa useamman kerran vartin aikana. Lopuksi oli jo mielikuva, että se kimchi on ihmetuote, jota ei ainoastaan syödä, vaan sillä on hyvin monia muitakin sovelluksia alkaen aina pyörän kumin paikkaamisesta päätyen muurauslaastiksi.
Savustaavat varmaan chiliä pannulla. Soita palokunnalle.