Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennus ja unettomuus

Masentunut
23.10.2016 |

Moi! Oon 12 vuotias tyttö joka tuntee olevansa masentunut. Itken tyylii joka ilta yksin sangyssä saan unen vasta kolmelta aamuyöllä ja koulu masentaa. Koulu sujuu hyvin kokeista on tullu kymppiä ja ysiä mutta ei vaa jaksais niitä kuuden tunnin koulupäivä. Varsinkin matikan ja yhteiskuntaopin tunneilla tulee se fiilis et miks ees tulin kouluun. Välillä luokassa meinaa vaa purskähtää itkuun.
No... Kaverit. Mulla on sillee iha hyvii kavereita ainaki välil. NIitin ei voi aina luottaa ja välil ne feidaa. Välil oon yksin väljät ku muut menee tekee jotai johon en saa tulla mukaa. Mun vanhemmat ei tiiä näistä mistään enkä oo hyvä juttelee niille koska ne ei oo usein koton. .. Mä en tiiä mitä teen ku oon vaa nii väsyny ja itkettää kokoaja. Kerran nukahdin kouluun mennessä bussiin ja ajoin pysäkin ohi. Onks jotain vinkkejä..?

Kommentit (3)

1/3 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko jutella jonkun kanssa? Terveydenhoitajan tai jonkun koulun henkilökunnasta?

2/3 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! :)

Oon 20-vuotias tyttö ja mulla on ollut sun ikäisen tota ihan sama! Ja voin kertoa että kyllä se siitä paremmaksi muuttuu ja tuut löytämään parempia ihania ystäviä, jotka ei feidaa sua. :)

Sanoit, että sun vanhemmat ei oo paljoa kotona mutta onko sulla sisaruksia? Tekis hyvää että saisit puhua sun mieltäpainavista asioista jollekin läheiselle. Kouluterveydenhoitaja tai kuraattori voisi olla hyvä juttu ja he ovat koulussa juuri sitä varten. :)

ja entä onko sulla mitään harrastuksia? Nimittäin masentuneisuuteen auttaa mm. liikunta ja muu toiminta, esim itse tykkään leipoa. :) ulkoilun on myös tutkittu lieventävän masennusta ja näin ollen myös parantavan unen laatua. Kun mulla oli joskus tollasta niin lainasin kirjastosta kirjoja ja luin niitä iltaisin niin nukahdin edes vähemmän nopeammin.

Toivottavasti oli jotain apua. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Ajattelin kysyä, että miten sulla on nyt mennyt? Ootko päässyt juttelemaan jollekin? :-)