Mieheni tekee kaikki kotityöt
Meillä on siis hieman kummallinen tilanne. Muutin noin kuukausi sitten miesystäväni luokse asumaan. Olemme seurustelleet vajaa vuoden. Mieheni on asunut omillaan jo 5 vuotta, kun taas minä muutin vasta nyt lapsuudenkodistani pois. Olen 20v ja mieheni 23v.
Tilanne on se, että mieheni ei anna minun tehdä lainkaan kotitöitä. Hän siis pyykkää, täyttää astianpesukonetta, siivoaa... Olen kysynyt häneltä useaan otteeseen, miksen saisi auttaa, mutta en ole koskaan saanut kunnollista vastausta. Mistä tällainen voisi johtua? Tuntuu, ettei hän jostain syystä luota minuun, sillä muutin vasta äskettäin pois vanhempieni helmoista. Olen hämilläni, sillä en todellakaan osannut kuvitella tuollaisen piirteen paljastumista yhteenmuuton seurauksena. Neuvoja?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Kysyt? Mitä mies sanoo jos vaan rupeat tekemään?
Samaa ihmettelin. Miksi jätät siivottavaa jälkeesi? Ala vaan tekemään oma-aloitteisesti, ei mitään auttamisia. Ärsyttävää itsellenikin jos siihen viereen juuri silloin joku tulee toinen häsläämään ja "auttamaan". Ei kotitöitä tarvitse tehdä samaan aikaan vaan omia jälkiä saa korjata koska haluaa.
No miehesi yrittää koukuttaa sinut riippuvaiseksi itsestään.
Ei ole tainnut vielä tottua, että nyt elää toisen ihmisen kanssa. Kyl se siitä itsestään muuttuu ajan kanssa.
Rupee touhuaan. Kamala tilanne kyllä... Mies joka tekee kaikki kotityöt...
Jätä se paska..
Niin meilläkin, mutta se haluaa tuntee ittensä tarpeelliseksi joten annan sen tehdä aina kaiken.
Kyse ei ole siitä, ettenkö korjaisi omia jälkiäni tai tekisi oma-aloitteisesti mitään. Viimeksi eilen olin laittamassa tiskikoneeseen ruuanlaitossa käyttämiäni astioita, mutta mieheni käski lopettaa ja hän myös vaati, että hänen tulisi laittaa ne koneeseen.
Aina kun alan omatoimisesti siivoamaan omia (tai mieheni) sotkuja ja hän näkee, niin heti tulee käsky lopettaa ja mahdolliset siivousvälineet viedään käsistä. Siitä hän ei kuitenkaan sano mitään, jos olen siivonnut sillä välin kun hän on ollut poissa.
T. Ap
No me on oltu kimpassa miehen kanssa 15 vuotta ja noin sen kuuluu ollakin. En todellakaan ole mikään siivoojakokkipyykkäri. En olisi edes ottanut tuota miestä jos se ei tekis kaikkia kotihommia.
Kysyt? Mitä mies sanoo jos vaan rupeat tekemään?