Parisuhde, joka "onnistui" vastoin kaikkia odotuksia
Oliko siis syynä välimatka, puolison lapset, uskonnolliset, kielelliset syyt..? Kerro tarinasi :)
Kommentit (17)
Tunnen pariskunnan, joilla pitkälti yli 30 vuoden ikäero. Elivät onnellisina miehen loppuun asti, eli ainakin 15 vuotta.
9v ikäero, eri asuinmaat, täysin eri sosiaalinen luokka (tosin ei lähtökohdiltaan). 10v yhdessä ja kaksi lasta.
HEL-NYC kirjoitti:
9v ikäero, eri asuinmaat, täysin eri sosiaalinen luokka (tosin ei lähtökohdiltaan). 10v yhdessä ja kaksi lasta.
Miten onnistuitte, asutte kuitenkin ilmeisesti samassa maassa nyt?
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Etenemällä nopeasti :) Muutin miehen perässä ja alle vuoden päästä olimme jo naimisissa.
Ei mitään mullistavaa tarinaa, mutta itse olin aikanaan pitkässä suhteessa. Kun erosimme, löysin nykyisen vaimoni melko nopeasti tämän jälkeen, kolmen kuukauden jälkeen. En siis tuntenut häntä etukäteen, eli olin täysin uskollinen edellisessä suhteessa loppuun saakka. Monet kuitenkin epäilivät - itsekin - että onko tämä nyt sellainen laastarisuhde, mutta ei se sitä ollut. Sattuma johdatti kohdalle, löysimme toisistamme paljon samaa ja nyt on yhteisiä vuosia takana jo kymmenen kaikkien palasten ollessa kohdallaan.
Mies on minua 10v vanhempi, sulkeutunut, ujo, epäluuloinen, kyyninen mörökölli. Raha-alalla. Uskovainen oikeistolainen. Minä olen ateisti, sosiaalisessa, ihmisläheisessä työssä, en voisi vähempää olla talouselämästä kiinnostunut. Puoluekantakin on eri. Kaikki kiinnostukset ja harrastukset on eri. En oikein itsekään ymmärrä, miksi meidän parisuhde on toiminut jo parikymmentä vuotta hienosti.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Etenemällä nopeasti :) Muutin miehen perässä ja alle vuoden päästä olimme jo naimisissa.
Eikös palstalla puhuttu, että olette eronneet?
5 viikkoa tapaamisesta belgialainen mies muutti luokseni. Sai töitä parissa kuukaudessa ja tänne jäi.
Olin ollut suhteessa 12v, rakastuin toiseen mieheen jonka kanssa en päässyt edes seurustelemaan olosuhteiden pakosta. Muutin kuitenkin lennosta avoliitosta avoliittoon enkä ole katunut. 19v yhdessä ja kolme ihanaa yhteistä muksua. Ja niin paljon kun sain kuulla tuota "ei tule onnistumaan" - mantraa.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Eikös palstalla puhuttu, että olette eronneet?
Mies osoitti tekevänsä tarpeeksi että katsoin voivani luottaa taas. Peruin eron.
Mies Aasian maasta, minun ensimmäisiä poikaystäviä. Olin nuori, kun tavattiin. Nyt 15 vuotta yhdessä, josta 10 naimisissa. Ihanat lapset ja koti. Ollaan onnellisia. Uskon, että oma perheeni ei uskonut meihin alkuunkaan, epäilivät varmaan vielä, kun naimisiin mentiin, että suhde ei kestä. Luulen myös, että ystävätkään ei uskonu meihin alussa.
Moni ystäväperhe on hajonnut vuosien varrella, meidän suhde vain syvenee.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Ihanan epätoivoista!
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Ihanan epätoivoista!
Miksi arvostella toisten etenimisiä? Ethän edes tiedä mitään tuosta suhteesta?! Nyt vähän järkeä päähän.
Hel-nyc, asutko nyt siis jenkeissä, tuli vain mieleen nimimerkistäsi :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Ihanan epätoivoista!
Miksi arvostella toisten etenimisiä? Ethän edes tiedä mitään tuosta suhteesta?! Nyt vähän järkeä päähän.
Hel-nyc, asutko nyt siis jenkeissä, tuli vain mieleen nimimerkistäsi :)
-ap
Suomessa tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
5 viikkoa tapaamisesta belgialainen mies muutti luokseni. Sai töitä parissa kuukaudessa ja tänne jäi.
Tämä on kiinnostavaa. Mistä tiesit että hän on "se oikea"?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kiinnostavaa. Mistä tiesit että hän on "se oikea"?
ap
Sen vaan sydämessään tietää. T:10
Mies oli köyhästä maasta (aasian suunnilta). Monta tapahtumaa (en halua kertoa jottei tunnisteta). Olemme kuitenkin asuneet nyt suomessa kymmeniä vuosia, mies opiskeli lääkäriksi.