Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pankki laittaa maksun perintään?

Vierailija
23.10.2016 |

Sain toisen huomautuksen pienestä tilinylityksestä. Kirjeessä kerrottiin, että xx.10.2016 mennessä täytyi _olla hoidettu_ tai luottotietoihin tulisi merkintä.
Laitoin tuon pienen summan sitten melko heti tilille kun sain tämän toisen huomautuskirjeen. Usein pankki näyttää veloittaneen tilitä muitakin maksuja, joten mitä jos tili onkin jäänyt miinukselle maksusta huolimatta? Tuleeko merkintä? Nyt myöhemmin kyllä laitoin tilille rahaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up? :(

Vierailija
2/11 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa joku, ahdistaa D:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat pankkiin heti aamulla ja kysyt?!

Vierailija
4/11 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset laittanut rahaa  tilille  heti jo  ensimmäisen huomautuksen jälkeen?

Vierailija
5/11 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kirjaudut verkkopankkiin ja tarkastat tilin saldon?

Vierailija
6/11 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vastaako kysymykseen, mutta

https://www.fine.fi/finanssitietoa/pankkiasiat/tilinkaytto-ja-maksamine…

"Pankilla on oikeus kirjata palvelumaksut tilille miinusmerkkiseksi saldoksi, mutta tästä ei saa periä asiakkaalta tilinylitysmaksua."

Vierailija
7/11 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä vastaako kysymykseen, mutta

https://www.fine.fi/finanssitietoa/pankkiasiat/tilinkaytto-ja-maksamine…

"Pankilla on oikeus kirjata palvelumaksut tilille miinusmerkkiseksi saldoksi, mutta tästä ei saa periä asiakkaalta tilinylitysmaksua."

Kiitos<3 Tämä voi olla pelastava juttu!

ap

Vierailija
8/11 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi laittaa perintään jos et muistutuksista huolimatta maksa. Tili voi ylittyä pankin palvelumaksuista. Ihan normaalia, eli turha luulla että jos nostan tilin tyhjäksi mutten lopeta palveluita/maksa palveluista niin saisin muka jotain ilmaiseksi. Sopimus on sopimus.

Ja kyllä Nordea on ainakin veloittanut minulta tilinylitysmaksun silloin kun olen itse höylännyt debit-kortilla tiliä yli (vaikka ei pitäisi olla mahdollista, vaan ostos pitäisi aina varmentaa tilin saldo ennen myyntilupaa).

Vierailija
9/11 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse käytät tilisi miinukselle, niin silloin pankilla on oikeus periä rahat ja tilinylitysmaksut. Jos tiliä ei käytetä ja pankin omat maksut vievät tilin miinukselle, niin siitä ei voi tulla sanktioita. Tietenkin joskus ne pankin palvelumaksut on maksettava. Minulla on danskella tili ollut käyttämättä 3 vuotta ja pankin palvelumaksujen takia miinuksella 10 euroa, eikä siitä ole minulle ollut mitään seurauksia. Enkä ole vieläkään ajatellut maksaa noita maksuja, silti ne lähettää mulle aina uudet nettipankin tunnuslukukortin kun sitä tarvitsen.

Vierailija
10/11 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pankki väittää voivansa järjestää jotain luottotietomerkintöjä tuosta noin vain?

Vierailija
11/11 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pankki väittää voivansa järjestää jotain luottotietomerkintöjä tuosta noin vain?

Ainakin sen verran että asuntolainan saanti voi olla nihkeää kyseisestä pankista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi