Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päästättekö lapsenne halloweenina kaduille pelottelemaan ihmisiä?

Vierailija
23.10.2016 |

Lapsemme kavereineen haluaa mennä halloweenina kaduille pelottelemaan ihmisiä kauhuasuissa. Itse kielsin tämän ehdottomasti, mutta muut vanhemmat sallivat tämän. Mitäs mieltä av-raati on? Olenko minä se tyhmä ja ilkeä, joka ei anna lasten leikkiä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin halloween on?

Vierailija
2/10 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret puhuivat että 31.10. olisi se päivä kun pitää päästä kadulle naamioituneena pelottelemaan ihmisiä :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, klovnina.

Vierailija
4/10 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei vietetä halloweenia.

Vierailija
5/10 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamioitumisen alkuperäinen idea ei ole ollut pelottelu vaan piiloutuminen. Uskottiin että Halloweenin aikaan (aka Samhain) kuolleet ja luonnonhenget vaeltaa keskuudessamme, niin naamioiduttiin jotta olennot eivät tunnistaneet eläviä, no, eläviksi ja kävisi kimppuun.

Vähän ot.

Vierailija
6/10 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan myös Kekrinä lapset naamioituivat Suomessa. Kulkivat talosta taloon köyrimörköinä. Tai vielä pelottavampina köyripukkeina.

He vaativat itselleen herkkuja, tai muuta kestitystä.Jos ei niitä ollut saatavilla alkoittivat uunin hajoittamisen. Mutta siinä vaiheessa sopu syntyi ja esittivät talon väelle lauluja ja tansseja.

Myös vainajien henkiä muistettiin esim. saunalla. Kun henget olivat kylvetetyt mentiin itse saunaan ja jätettiin pitopöytä valmiiksi hengille.

Vierailija
7/10 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän halloweeniin kuulu pelottelu tai ovelta ovelle "trick or treat" -kerjääminen.

Vierailija
8/10 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mentiin kaverin kanssa halloweeninä ulos kummituksiksi pukeutuneina kun olimme nuorempia ja hauskaa oli.

Vierailija
9/10 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion lykätä napalminalleja ja muita Poppamiehen chilikarkkeja jokaikisen ovikelloamme  kiletokyltistä huolimatta soittavan kakaran koriin.  Tajuavat pysyä poissa seuraavana vuonna.

Vierailija
10/10 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion lykätä napalminalleja ja muita Poppamiehen chilikarkkeja jokaikisen ovikelloamme  kieltokyltistä huolimatta soittavan kakaran koriin.  Tajuavat pysyä poissa seuraavana vuonna.