Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

DOWN-LAPSET VAATEMALLEINA (joko ruodittu?)

Vierailija
08.03.2006 |

Viitaten tuohon Meidän Perhe-lehden juttuun. Miltä teistä tuntui nähdä kuvat, oliko onnistunut mainos? Minulla ei ole mitään vammaisia vastaan, mutta ei kyllä houkutellut yhtään ostamaan kyseisiä vaatteita...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla ja hänen mahdollisilla lapsillaan on varmaankin täydellisesti hiotut geenit, jotka sopivat loistavasti yhteen kuin timatti sormukseen.

Missään ei mitään vikaa! Kromosomit kohdallaan ja täydellinen elämä...

Vierailija
22/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut päiväkodissa töissä ja siellä oli myös erityisryhmä, jossa eri tavalla vammaisia lapsia. Heidän kanssaa olin jonkun verran tekemisissä, mutta siitä ei tullut mitään pahaa oloa. Siis kun olin heidän kanssaan. En tiedä miksi kuvista tulee paha olo, vaikka tiedän että ihan tavallisia ihmisiä hekin ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet ollut näiden lasten kanssa tekemisissä, olet päässyt kokemaan, että he ovat lapsia siinä missä kuka tahansa muukin lapsi. Heillä vain sattuu olemaan yksi tai useampi sellainen erityispiirre, jota ei ns. normaalilapsilla ole. Kuvissa näihin persoonallisuuksiin ei niin helposti pääse tutustumaan.

Vierailija:

Olen ollut päiväkodissa töissä ja siellä oli myös erityisryhmä, jossa eri tavalla vammaisia lapsia. Heidän kanssaa olin jonkun verran tekemisissä, mutta siitä ei tullut mitään pahaa oloa. Siis kun olin heidän kanssaan. En tiedä miksi kuvista tulee paha olo, vaikka tiedän että ihan tavallisia ihmisiä hekin ovat.

Vierailija
24/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin söpösiä kuvia ei olisi tavallisista lapsista saatukaan :)

Vierailija
25/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin myyntipalstan kautta paketin lastenvaatetta tytölle, ja kun menin niitä noutamaan, oli myyjällä parivuotias Down-tyttö, jonka vanhoja vaatteita ne siis olivat; tätähän en siis etukäteen tiennyt. Ihan kamalaa myöntää, mutta en voi laittaa vaatteita lapselleni päälle. En vaan voi. Ymmärrän kyllä et ei oo tarttuvaa mut jotenkin assosioin ne vaatteet siihen lapseen. Roskiin menivät releet.

Vierailija
26/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Noin söpösiä kuvia ei olisi tavallisista lapsista saatukaan :)

Vierailija
27/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ne olivat vain erittäin suloisia kuvia mutta ehkä katson niitä erilailla kun työskentelen kehitysvammaisten kanssa.

Vierailija
28/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloisia lapsia kauniit vaatteet päällä!!! nämä lapset on todella suloisia elämästä ja pienistä asioista nauttivia! meillä on paljon opittavaa heiltä!!

Vierailija
29/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat olivat erittäin ihania! AP:llä ja muutamalla muulla olis peiliin katsomisen paikka.. Huh.

Vierailija
30/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh...

?

Vierailija:

Ostin myyntipalstan kautta paketin lastenvaatetta tytölle, ja kun menin niitä noutamaan, oli myyjällä parivuotias Down-tyttö, jonka vanhoja vaatteita ne siis olivat; tätähän en siis etukäteen tiennyt. Ihan kamalaa myöntää, mutta en voi laittaa vaatteita lapselleni päälle. En vaan voi. Ymmärrän kyllä et ei oo tarttuvaa mut jotenkin assosioin ne vaatteet siihen lapseen. Roskiin menivät releet.

Vierailija
31/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen sitten joskus, kun kerta ovat niin yli-ihania ja suloisia.

Ei kaikkien ihmisten tarvitse pitää vammaisista.

Ihan niinkuin ei tarvitse pitää neekereistäkään tai vaikka kiinalaisista.

En pitänyt siis niistä kuvista ja paremminkin mua kävi vaan sääliksi nuo lapset, rumat ja ulkonältään poikkeavat eivät nyt vain pärjää nykymaailmassa. Eikä heitä tarvitse kehua ja ihannoida jos ei siltä tunnu.

Vierailija
32/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytti siis se, että muotiosuudessa KAIKKi lapset olivat down-lapsia. Ei siis luonnollisena osana muiden joukossa vaan jotenkin huutomerkkejä että ollaanpas nyt suvaitsevaisia. Ihana osio olisi ollut sellainen missä olisi ollut terveitä ja down-lapsia. Siitä olisi välittynyt aito suvaitsevaisuus.

Ja kuten sanottu, down-ihmiset eivät ole myöskään mikään ihana-massa, siis kaikki ihan supersuperihania, nk täällä suurin osa jaksaa jankuttaa. He ovat yksilöitä niinkuin me muutkin. Tuollainen niputtaminen on myös julmaa suvaitsemattomuutta!

Vierailija
33/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sinunkaltaistesi asennevammaisten ääliöiden takia :-(

Vierailija
34/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen joku syy on, että vammaisia kutsutaan vammaisiksi; he eivät ole normaaleja siinä missä sana " normaali" käsitetään, eikä kenenkään tarvitse ylistämällä ylistää heitä. Itse en ainakaan haluaisi vammaista lasta, ja esimerkiksi esikon kohdalla teimme kaikki mahdolliset seulat ja tutkimukset. Vaikeavammaisen Down-lapsenkaan elämä ei välttämättä ole kovin herttaista kaikkine oheisongelmineen, sydän- yms. sairaudet, eikä nyky-yhteiskunta, niinkuin suvaitsevaisuutta toitotetaankin, todellakaan sitä aina ole.

Vierailija
35/35 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt jäin kattelemaan vähän pidemmäksi aikaa johtuen juuri noista down-lapsista. Ja siis pelkästään positiivisessa mielessä.

ap, olet aika tyhmä :D