Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies antaisi liian helposti periksi 1-vuotiaan hammaspesussa!

Vierailija
08.03.2006 |

Eli heti on luovuttamassa kun ei suju niin kuin mies haluaa. Lapsi työntää kielen eteen hänelle ja on kuulemma vaikeaa pestä ja sitten luovuttaa. Olen melkein " tapellut" asiasta että meillä ei lapsi mene nukkumaan ennen kun hampaat on kunnolla pesty mutta ei mene jakeluun. On kuulemma niin hankalaa... No ei kait hänellä mitään tietoa ole miltä tuntuu kun porataan (ei ole reikiä vielä hänellä ollut) mutta minulla on ollut välinpitämöttämät vanhemmat kotona koskien hammaspesua ja kärsin siitä ikuisesti reikien muodossa (uusia harvoin enää tulee mutta pitäähän niitä vanhoja paikkoja korvata ym).

Olenko liian vaativa kun haluan että hampaat pestään lapselta kunnolla, oli sitten kyse 1-vuotiaasta ja 7 hampaasta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tiedä, miten sitä saisi onnistumaan paremmin. Meillä 1v7kk tyttö ja 12 hammasta.

Vierailija
2/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse käynyt muutamana iltana ne pesemässä kun ukko vaan kiroilee. Tyttö nauraa ja saan pestä. Hänellä oma harja kädessä, millä sitten ilm. ikeniä jynssää ja mä harjaan sitten toisella harjalla samalla niitä muita hampaita. Alahampaitten kohdalla työntää helposti kielen mutta aina kun kerkiää niin jynssään nekin ennen kun kieli ehtii paikalle. Mulle ainakin aukaisee suun ja naureskelee, olen koittanut tehdä asiasta hauskan kun taas mies tuskailee ja kiroilee. Kyllähän lapsikin sen tunnelman jo aistii jos iskä valmiiksi kiroilee kun hammasharjan ottaa esille...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joka perheessä tulee hampaiden pesusta lapsen kanssa vääntämistä, mutta nämä ovat mielestäni niitä elämän asioita joista ei tarvitse tykätä mutta ne on tehtävä. Eli hampaat pestään kyllä kostilla millä vain. Kyllä ne lapset pian oppivat että turha taistella kun hampaat kuitenkin pestään. Kannattais varmaan vapauttaa mies puuhasta joksikin aikaa ja kun hampaanpesu alkaa taas sujua niin mies kehiin uudelleen.

Vierailija
4/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt selvä että pakottamalla llan hammaspesusta tulee peikko, ei hampaisiin mutta iltaohjelmaan. Meillä hampaidenpesu on useimmiten hauskaa, mutta joskus tyttö kränkyää jos on esim. liian väsynyt, ja silloin tyttö saa " itse" pestä (eli yritän ohjailla harjan liikkeitä mutta tyttö itse pitää harjasta) tai jos on tosi väsynyt niin pesaistaan vaan vauhdilla. Menee sitten nukkumaankin helpommin kun ei tarvitse kummankaan olla hermonsa menettäneinä.

Vierailija
5/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen oman lapsen hampaat niin että seison lapsen takana ja avaan suuta ja pesen.

Vierailija
6/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä pesen niin tytöllä on hauskaa ja antaa pestä kunhan hänellä on oma harja myös millä saa " sutia" . Mies taas heti valittaa ettei tuu mitään ja ei anna lapselle omaa harjaa edes. Voin sitten olla tiukka tai ei mutta mielestäni lapsen hampaat pitää hoitaa alusta asti hyvin, mukaanlukien hammaspesut. Mutta on miehelläkin asenneongelma.

Sen takia olenkin itse hoitanut hammaspesut lapselle viime iltoina.

ap

Vierailija
7/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän hoetaan paljon sitä, että isän pitää antaa hoitaa lasta omalla tavallaan, mutta jos vastakkain ovat miehen oikeus tehdä sillä omalla tavallaan, ettei hänelle vaan tule paha mieli, tai toinen tapa, joka selkeästi on parempi lapsen kannalta, niin kyllä lapsen edun pitää mennä miehen edun edelle.

Et ole liian tiukka, kun vaadit, että lapsen hampaat pestään kunnolla. Se on kuitenkin lapsen terveydelle hyödyksi.