Arvomaailmat eivät enää kohtaa – välit poikki ystävän kanssa?
En kauheasti voi avautua tästä asiasta kenellekään, joten avaudun sitten täällä. :D
Olen siis tutustunut ystävääni pari vuotta sitten ja meistä tuli silloin todella läheiset. Nyt viimeisen puolen vuoden tai vuoden sisällä hän on alkanut tekemään asioita ja ratkaisuja, joita en voi itse millään hyväksyä tai ymmärtää. En halua tähän eritellä, että millaisista asioista on kyse, koska niistä voi helposti tunnistaa tämän henkilön. Osa hänen tekemisistään on kuitenkin ollut jopa laitonta tai vähintäänkin kyseenalaista ja yleisesti katsoen ei hyväksyttävää.
Hän ei kuitenkaan ole millään tavalla käyttäytynyt huonosti mua kohtaan. Mutta jos hän olisi sekoillut samalla tavalla niihin aikoihin kun tutustuimme, niin en olisi halunnut ystävystyä hänen kanssaan ollenkaan. Nämä sekoilut tuovat itselleni sellaisen fiiliksen, että en ehkä pystykään luottamaan häneen.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta? Olenko ihan kamala, jos haluan tämän johdosta katkaista välit tai antaa ystävyyden vaan kuihtua pikkuhiljaa?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Olipa hienoa, että löysin tämän viime vuotisen ketjun aiheesta, joka koskettaa minuakin tällä hetkellä.
Tilanne ap:n kanssa samanlainen. Ystävyyttä tosin minulla ja ystävälläni ollut jo reilu 20v. Nyt emme ole tavanneet vuoteen. Arvomaailmamme on niin erilainen, ollut aina. On paljon asioita, joita ystäväni tekee ja joita en hyväksy. Olen tässä viime päivät miettinyt, onko reilua/ järkeä lopettaa tämä suhde. Punnitsen sitä monelta kantilta. Kaipaan ystävääni, mutta tiedän, etteivät arvomaailmamme mitenkään kohtaa.
Kiitos, että sain avautua :) Helpotti!
Sama täällä. Kiva että löytyi aiheesta kirjoittelua. Ystävyys ja kaveruus kun on täysin vapaaehtoista molemmin puolin, niin olen kyl ehdottomasti sitä mieltä että jos tapaamisista, viestittelyistä tai keskusteluista tulee huono fiilis, eikä asiat puhumalla oikene, niin on se merkki siitä, että joko arvomaailmaan on tullut railo, tai olette muuttuneet ja kasvaneet ns. eri suuntiin. Ja ei ole pakko jatkaa.
Mitään sellaista sääntöä ei ole, että olisi jotenkin kaverille/ystävälle selitysvelvollinen.
Olipa hienoa, että löysin tämän viime vuotisen ketjun aiheesta, joka koskettaa minuakin tällä hetkellä.
Tilanne ap:n kanssa samanlainen. Ystävyyttä tosin minulla ja ystävälläni ollut jo reilu 20v. Nyt emme ole tavanneet vuoteen. Arvomaailmamme on niin erilainen, ollut aina. On paljon asioita, joita ystäväni tekee ja joita en hyväksy. Olen tässä viime päivät miettinyt, onko reilua/ järkeä lopettaa tämä suhde. Punnitsen sitä monelta kantilta. Kaipaan ystävääni, mutta tiedän, etteivät arvomaailmamme mitenkään kohtaa.
Kiitos, että sain avautua :) Helpotti!