Lauantai kauppapäivä. Onneksi jo ohi!
Noniin veljet ja siskot autokaupan alalta! Se oli taas lauantai, kaikkien kaupallisten päivien äiti!
Taas nähty kaikkea paskaa:
1. Täysiä turhakkeita / haahuilijoita, suosikkilistoilleen muutamiakin listanneita jotka pää kolmantena jalkana ravaavat liikkeestä toiseen, useinmiten täysin mielikuvituksettomia (perseettömiä) tarjouksiaan vieläpä ehdollistaen (jos laitatte uudet renkaat, jos käytätte huollossa, jos katsastatte...). Ei kauppaa näiden kanssa.
2. Asiallisesti käyttäytyviä, ehkäpä jo ennakkoon autosta soitelleita, todellisella ostoajatuksella autokaupoille lähteneitä. Näiden kanssa kannattaa kaupankäyntiin keskittyä. Kauppoja syntyy.
3. Viime tipassa "vieläkö liike on auki" portinraosta väkisin sisään ryntääviä, usein vieläpä pikku krapuloissaan ja jo viikkokausia omaa romuaan törkeään hyvityshintaan joka liikkeeseen tyrkyttäneitä "muka kunnon kauppamiehiä" "reippaine" tarjouksineen. Ei kauppoja näiden kanssa.
4. Mielensä jo pahoittaneita, edelleen mielensäpahoittavia "helmenkalastajia". Etsivät (mutta eivät tule löytämään koskaan) tonnilla, kahdella tai kolmella virheetöntä helmeä. "Muuten kävis, mut puskurissa näyttäis olevan vähän lakka irronnut." Ei kauppoja, sellaista helmeä ei olekaan mikä näille kelpaisi.
5. "Saako rahoituksella?" Kyllä myydään rahoituksellakin; onhan luottotiedot kunnossa? "Ööööö... kyl ne pitäis olla..." Eipä olekaan, ei kauppoja.
On tää vaan niin hieno ala, etten päivääkään vaihtais pois! Ainakaan lauantai-päivää!
Kommentit (9)
Mikä ykkösissä on vikana? Kyllä mun kanssa tehtiin kaupat, vaikka halusin uudet talvirenkaat, katsastuksen ja yhden pintavaurion korjauksen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ykkösissä on vikana? Kyllä mun kanssa tehtiin kaupat, vaikka halusin uudet talvirenkaat, katsastuksen ja yhden pintavaurion korjauksen.
Asioitko surkeassa pikkuliikkeessä vai kunnon autoliikkeessä?
Missä puljussa on noin mulkku kauppias?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä on kunnon autoliike? Ison kaupungin kahden hyvän merkin jälleenmyyjä, lisäksi heillä merkkihuolto. Vaikutti ihan kunnon liikkeeltä minusta. Asiakaspalvelukin oli hyvää ja kun autoon tuli 3kk ostosta vika, maksoivat puolet kaikista kuluista siihen liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se "surkean pikkuliikkeen" kauppias myy asiakkaalle auton eikä keskity omaan työpahoinvointiinsa ja asiakkaiden aliarvioimiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä on kunnon autoliike? Ison kaupungin kahden hyvän merkin jälleenmyyjä, lisäksi heillä merkkihuolto. Vaikutti ihan kunnon liikkeeltä minusta. Asiakaspalvelukin oli hyvää ja kun autoon tuli 3kk ostosta vika, maksoivat puolet kaikista kuluista siihen liittyen.
Merkkiedustuksen omaava liike on kunnollinen. Häkkiapinakauppiaat on suolesta.
Onhan se tympeää edustaa jotain paskamerkkejä. Paljonko saat palkkaa?
Olisiko kannattanut panostaa koulutukseen? :D
Onneksi kuitenkin asiakkaita riittää. Kilpailu on kovaa.