Teinien vanhemmat, joko haaveilette isovanhemmuudesta?
Huikea ajatus että 15-vuotiaani voi olla muutaman vuoden kuluttua ammattiin valmistunut ja äiti.
Kommentit (17)
En haaveile.Teinini ei aio hankkia lapsia joten mustaei tule mummua. Se on ihan hyvä juttu.
Joo, haaveilin jo siinä vaiheessa kun esikoinen oli yläasteella, mutta sitten tulikin kaksoset ja rauhalliset mummanpäivät jäi mielestä. Esikoinen on jo yli kaksikymppinen ja innolla odotan isovanhemmuutta, vaikka en nuorimmaisia ole vielä saanut kuin hätinä kouluun.
En haaveile lapsenlapsista, mutta vävystä olen haaveillut jo jonkun aikaa. (Hätätilassa topakka miniäkin käy.) Tyttö ei ole vielä edes 16 täyttänyt, joten tässä saa vielä odotella.
Toivon todellakin, että teinini aloittavat lasten teon vasta joskus lähemmäs 30-vuotiaana. Nuoruus on niin hienoa aikaa, että sitä ei kannata tuhlata vauvojen kanssa. Ehtii hyvin myöhemminkin.
Vähän teinit on vasta 13 ja 11 mutta kyllä minua jo vähän mummottaa. Tosin en tietenkään toivo teiniraskauksia, mutta odottavan aika on pitkä.
No ei nyt muutaman vuoden päästä teini mikään äiti ole! 15 vuoden pikemminkin.
No en nyt sillä tavalla haaveile, mutta toivon, että edes joku kolmesta lapsestamme hankkisi lapsia. Esikoinen on 19 v poika, mutta saapa nähdä saako koskaan edes tyttöystävää. Tytöt kun ei tuu kotoa hakemaan. Toivottavasti löytyy kun lähtee opiskelemaan. Toivon, että joskus 10-15 vuoden kuluttua minusta tulee mummo, mutta en tietenkään höpötä asiaa lapsilleni, itsehän he sen tietysti päättävät. Ihanaa olisi olla mummona.
Aina välillä käy mielessä..varsinkin kun tuo 17-vuotias ilmoitti olevansa raskaana tuli jotenkin ajankohtaisemmaksi.
Enpä haaveile. Olen itsekin vasta 36-vuotias. Enkä toivo lapsen tekevän lasta yhtä nuorena kuin minä.
Itselläni ei ole lapsia, kun en ikinä ole halunnut olla äiti, mutta mummoudesta olen haaveillut jo kauan.
N36
Tyttäret 16v ja 14v enkä todellakaan odota vielä lapsenlapsia. Toivon, että löytävät oman polkunsa ja elävät onnellisina. Toki hyvä parisuhde olisi ihana, sillä ihmisen ei ole hyvä olla yksin. Lapsia joo, mut sit kun ovat itse siihen valmiita. Jos ovat. Mua varten niitä ei tarvii tehdä.
15ja 17v tyttäret ja toivoisin, että ainakin 10v menis ennenkuin saisin alkaa mummoilemaan!! Ainakin tällä hetkellä onneks molemmilla opiskelu suunnitelmia pitkällä tähtäimellä eli luultavasti lapset ei ihan heti ok suunnitelmissa!
En todellakaan, esikoistytär on 18v ja on aina sanonut ja viestittänyt, ettei tule ikinä hankkimaan lapsia.
Uskon sen täysin. Kuopus on15v ja tykkää lapsista enemmän, mutta joskus 10-15 vuoden päästä voisi niitä hankkia. Eipä silti, minä en siihen puutu, enkä koskaan tule ottamaan asiaa puheeksi.
En haaveile vielä. Meillä on jo kolme täysi-ikäistä lasta (18-22v), mutta myös päiväkoti-ikäisiä. Toivoisin, että menisi vielä vuosia ennen isovanhemmuutta, jotta tulisi vähän taukoa pikkulapsiaikaan.
En. Tyttäreni on 15, minä 37. Päätös lasten hankkimisesta on täysin hänen (ja kumppaninsa), minulla ei ole toiveita suuntaan tai toiseen. Toistaiseksi on ollut sitä mieltä, että haluaa joskus lapsia.
En haaveile. Kuopus on teini ja mummuna oon ollut jo 7vuotta.