Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuksen oireet

Vierailija
12.09.2023 |

Kuuluuko masennukseen oireena vapauden kaipuu ja vastuun pelko?

Omainen

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko omainen vai syyttäjä?

Vierailija
2/11 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla.

Ahdistus. Masennus. Uupumus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös kaivata vapautta ilman että on masennus kuten myös vastuun "pelko" Pitäisi tietää vähän tarkemmin.

Itse en esimerkiksi halunnut kummiksi juurikin koska siinä on jonkinlainen vastuu ja usein mietin kuinka olisi ihana vaan mennä ilman aikatauluja.

Ja en ole siis masentunut

Vierailija
4/11 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut kokee, että haluaa hinnalla minä hyvänsä stressittömän elämän ilman vastuuta mistään. Haluaa myydä asuntonsa ja autonsa, mutta kun kysyy mitä hän tekisi sen jälkeen, hän vastaa vain, että raha tilillä toisi turvaa ja vapautta. Olen yrittänyt kysellä tarkemmin unelmista, toiveista, mutta hänellä on nyt ajatuksena vain tuo, että aivan sama mitä tapahtuu, niin nyt haluaa myydä kaiken omaisuutensa ja sitten tulee parantuminen ja vapaus kun tili on täynnä.

Koska kyseessä on aikuinen ihminen ja omistaa oman asuntonsa, pelkään, että hän oikeasti päättää "paniikkimyydä" asuntonsa tämän takia.

Ap

Vierailija
5/11 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentunut kokee, että haluaa hinnalla minä hyvänsä stressittömän elämän ilman vastuuta mistään. Haluaa myydä asuntonsa ja autonsa, mutta kun kysyy mitä hän tekisi sen jälkeen, hän vastaa vain, että raha tilillä toisi turvaa ja vapautta. Olen yrittänyt kysellä tarkemmin unelmista, toiveista, mutta hänellä on nyt ajatuksena vain tuo, että aivan sama mitä tapahtuu, niin nyt haluaa myydä kaiken omaisuutensa ja sitten tulee parantuminen ja vapaus kun tili on täynnä.

Koska kyseessä on aikuinen ihminen ja omistaa oman asuntonsa, pelkään, että hän oikeasti päättää "paniikkimyydä" asuntonsa tämän takia.

Ap

Huolestuisin kyllä tästä, kuulostaa kuolinsiivoukselta....Onko hänellä siis diagnosoitu masennus?

Vierailija
6/11 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän hoidon piirissä? Vai omien tunteiden vanki?

Vierailija
7/11 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmavaivat kun syö kaaleja

Vierailija
8/11 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni masentuneena ei kiinnostanut mikään. Vapaus, vastuu, päivittäiset toimet, kaikki yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
9/11 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellainen fiilis että haluan irti kaikesta vastuusta, esim. lemmikit koin vain taakaksi

Vierailija
10/11 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän hoidon piirissä? Vai omien tunteiden vanki?

On, tällä hetkellä masennuksen ja burnoutin takia sairaslomalla toista kuukautta. Käy työterveyden kautta terapiassa kerran viikossa.

Ap

Vierailija
11/11 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sellainen fiilis että haluan irti kaikesta vastuusta, esim. lemmikit koin vain taakaksi

Helpottiko ja millä tavalla? Onko vinkkejä miten saada keskusteltua asiasta?

Ap