Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korjaatko toisten olettamia, harhaluuloja tai virheellistä tietoa mielelläsi?

Vierailija
21.10.2016 |

Mä en yleensä koskaan - ei se multa pois ole jos toinen olettaa jostain yhdentekevästä asiasta väärin. Työkaveri on just tällainen kova olettamaan kaikenlaista mutten jaksa korjata häntä koskaan vaikka olisi ihan joku oleellinenkin virhe (esim. Suomen presidentti on Pekka Haavisto tai vastaavaa). 

Mutta jos itse kommentoin jotain josta hän ajattelee, että olen ymmärtänyt väärin, hän korjaa kyllä heti. En jää silloinkaan väittelemään vaan saatan tarkistaa vähin äänin oman väittämäni - ja todeta sen oikeaksi ;)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Korjaan aina, kun joku maailmanmatkaaja sanoo Viroa Eestiksi."

- Selitätkö ja tai kertositko tietämättömälle ilmaisujen Viro ja Eesti eron, kun itse olen ollut ymmärtävinäni, että niillä tarkoitetaan samaa asiaa. Ja/ tai, että suomenkielessä -puhutussa- voi käyttää kumpaa ilmaisua hyvänsä, ilman että osoittaa olevansa täysin kuutamolla...  

Viro on suomea, Eesti on viroa. Sama juttu kuin Ruotsi on suomea ja Sverige ruotsia. 

Ymmärsitkö?

Vierailija
22/23 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin korjasin, nykyään en. Olen saanut useilta tahoilta palautetta, että korjaaminen ei ole sosiaallisesti hyväksyttävää. Siispä en tee sitä, ellei se vaikuta työtehtäviini tai ellei joku kysy suoraan mielipidettäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta en vittuilevasti tai ylimielisesti. Kyllä mustakin on kiva jos joku korjaa mun väärän tiedon.