Lämpimät juustoleivät mikrossa - teettekö näitä?
Ystäväni ovat ihmetelleet, kun laitan leivälle juustoa ja mikroon kunnes juusto on sulanut ja syön. Olen aina luullut, että tämä on ihan normaali juttu mitä kaikki tekevät. Oli pakko tulla kysymään täältä, teettekö te juustoleipiä mikrossa?
T: 80- luvun lapsi
Kommentit (34)
Uunissa teen jos teen, tai leipägrillillä. Juusto sulaa mun mielestä mikrossa vastenmieliseks ja leipä kovettuu liikaa jäähtyessään, uunissa tulee parempaa.
Mieluummin uunissa mutta joskus harvoin teen mikrossa.
Ihan parasta kylmän kaakaon kanssa. Ruisleipä, juustoa ja mikroon. Päälle pippuria.
Lämpimät juustoleivät tehdään parilagrillissä.
Jos sellaista ei ole, niin sitten laitetaan (kaksipuoleiset) leivät paistinpannulle ja leivän päälle painoksi esim. kattila tms metallinen paino.
Mikään ei ole niin vastenmielistä kun juusto sulanut. Tahmeaa venyvää vanhalle maidolle maistuvaa liisteriä.
En missään nimessä mikrossa. Uunissa kyllä, grillivastuksilla usein.
Teen pelkällä juustolla tai juustolla ja metukalla mikrossa, jos on enempi kaikennäköstä täytettä niin sitten uunissa.
En syö enää lihaa mutta kasarilla kakarana kun söin, ihan parasta oli lämppärit jostain vaaleasta "pullaleivästä", päälle paljon juustoa ja muutama siivu metukkaa. Juomaksi Earl Grey-teetä.
No heh...meillä kotona ei edes ollut mikroaaltouunissa ikinä joten jos mä niitä leipiä halusin niin ne tehtiin uunissa, kasarilla siis tämäkin. Oman perheen kanssa teen ne nykyisin parilalla tai uunissa en mikrossa vaikka sellainen löytyykin.
Mä tykkään! Varsinkin jos leivällä on vielä homejuustoa lisäksi... Nam
Välillä tulee tehtyä, joskus laitan myös tomaattia juuston kans.
Lapsena meillä ei ollu kotona mikroo ja kun menin tätille yökylään niin siellä sain syödä nuita leipiä :)
80-90luvull:)
Mikroversiossani laitan hapankorpun tai näkkärin päälle vain juustoa, sitten mikrotus ja päälle ketsuppia. Uunissa tehtävät lämpimät leivät ja voileipägrillissä valmistuvat toastit on sitten asia erikseen ja ainekset monipuolisemmat. Mikrossa siis tulee pikaversiot!
Mä teen ns pizzaleipiä. Leivälle vähän tomattipyrettä, pääle mitä sit haluaa, kinkkua, pepperonia, tonnikalaa. Vatkaan kanamunan, siihen hiukan mausteita ja sekoitan juustoraasteen siihen ja sit grilliin. Tulee kuohkeaa juustosta, ei liian kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni ovat ihmetelleet, kun laitan leivälle juustoa ja mikroon kunnes juusto on sulanut ja syön. Olen aina luullut, että tämä on ihan normaali juttu mitä kaikki tekevät. Oli pakko tulla kysymään täältä, teettekö te juustoleipiä mikrossa?
T: 80- luvun lapsi
Ne kuuluu tehdä uunissa.
Paahtoleipää,lauantaimakkaraa,tomaattia ja juustoa päälle.
Tehkää grilled cheese jenkkityyliin, on paljon parempaa!
No en. Juusto sulaa ällöttäväksi ja leipäkin on sitten ihan lötköä. Jos haluaisin syödä lämpimiä juustoleipiä, tekisin ne uunissa. Ja kasarin lapsi minäkin.