Ikäerosta parisuhteessa ja lasten hankkimisesta
Olemme rakastuneita toisiimme ja olen 12 vuotta miestä vanhempi. Minulla ei ole lapsia, en halua lapsia enkä niitä myöskään pysty enää hankkimaan. Mies haluaa ehkä tulevaisuudessa lapsia.
Onko meidän erottava? Kokemuksia samassa tilanteessa olevilta/olleilta?
Kommentit (16)
Sun on ehkä parasta jutella sen miehesi kanssa, eikä kysellä täällä saitilla..
Suosittelen että ette jatka suhdetta. Jos on noin selvää, että tulevaisuudessa mies haluaa lapsia, ei ole hyvä idea jatkaa yhdessä.
Meillä on sama ikäero, mutta me emme kumpikaan halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Olemme keskustelleet ja mies haluaa -ehkä- lapsia.
-aloittaja
Ja mitä se sanoo siihen että sinä et halua etkä voi saada?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme keskustelleet ja mies haluaa -ehkä- lapsia.
-aloittaja
Ja mitä se sanoo siihen että sinä et halua etkä voi saada?
Ei hän ole sitä erityisemmin kommentoinut. Olen itse sanonut, että tulen olemaan hyvin onneton kun tiedän, että juttumme tulee päättymään kun hän löytää itselleen lastensa äidin. En halua tätä tietenkään häneltä estää.
-aloittaja
hanska kirjoitti:
Jos olet tyytyväinen suhteeseen, miksi ihmeessä sinä eroaisit? Mies osaa kyllä lähteä itse, jos lapsen saaminen on hänelle tärkeämpää kuin sinun kanssasi oleminen. Hän saattaa kyllä hyvinkin asettaa sinut lapsihaaveensa edelle.
Hän on ihana ihminen ja upea mies. En tiedä pitäisikö minun kuitenkin olla se vahva ja päästää hänet menemään?
-aloittaja
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Jos olet tyytyväinen suhteeseen, miksi ihmeessä sinä eroaisit? Mies osaa kyllä lähteä itse, jos lapsen saaminen on hänelle tärkeämpää kuin sinun kanssasi oleminen. Hän saattaa kyllä hyvinkin asettaa sinut lapsihaaveensa edelle.
Hän on ihana ihminen ja upea mies. En tiedä pitäisikö minun kuitenkin olla se vahva ja päästää hänet menemään?
-aloittaja
Mitäpä jos antaisit aikuisen ihmisen tehdä itse omaa elämäänsä koskevat päätökset? Ei sinun tarvitse kohdella miestä kuin lasta tai vähämielistä.
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
-aloittaja
Mitäpä jos antaisit aikuisen ihmisen tehdä itse omaa elämäänsä koskevat päätökset? Ei sinun tarvitse kohdella miestä kuin lasta tai vähämielistä.
Kiitos herätyksestä.
Lähinnä haluan hänelle pelkkää hyvää ja olen hieman sekaisin kaikista tunteista. Pelkään jo etukäteen menettäväni hänet :(
-aloittaja
Jos täällä on miehiä samassa tilanteessa niin kertoisitteko ajatuksianne?
-aloittaja
Ymmärrän, että hylätyksi tuleminen pelottaa niin paljon, että mieluummin torjut hänet itse. Niin ei kuitenkaan kannata tehdä. Mies nimittäin saattaa ihan aidosti valita mieluummin sinut kuin vanhemmuuden. Mieti nyt: jos lapsen saaminen olisi hänelle elämän ykkösprioriteetti, olisiko hän ryhtynyt edes suhteeseen kanssasi? Ei tietenkään, vaan hän tekisi niin kuin perhettä haluavat naisetkin tekevät: seuloisi deittikumppanien joukosta potentiaaliset kasvatuskumppanit ja tavoitteilisi heitä.
Usko nyt, että sinä voit hyvin olla miehellesi se, mitä hän haluaa ja tarvitsee.
hanska kirjoitti:
Ymmärrän, että hylätyksi tuleminen pelottaa niin paljon, että mieluummin torjut hänet itse. Niin ei kuitenkaan kannata tehdä. Mies nimittäin saattaa ihan aidosti valita mieluummin sinut kuin vanhemmuuden. Mieti nyt: jos lapsen saaminen olisi hänelle elämän ykkösprioriteetti, olisiko hän ryhtynyt edes suhteeseen kanssasi? Ei tietenkään, vaan hän tekisi niin kuin perhettä haluavat naisetkin tekevät: seuloisi deittikumppanien joukosta potentiaaliset kasvatuskumppanit ja tavoitteilisi heitä.
Usko nyt, että sinä voit hyvin olla miehellesi se, mitä hän haluaa ja tarvitsee.
Emme oikeastaan seurustele :( Lähinnä tapailemme
-aloittaja
Ei ole samaa kokemusta koska halusin lapsia ja niitä hankittiin, mutta jos miehesi lapsia haluaa niin ero tulee varmasti viimeistään kun miehesi on nelikymppinen. Mutta voihan se tulla ennen sitä jo muistakin syistä, ei sitä kannata ajatella.