Näin tänään kaupan kassalla äidin, jolla oli kärryssään
niitä valmispuuroja, niitä tetroja! Varmaan aikoo syöttää lapsiraasulleen. Sääliksi käy lasta.
Kommentit (51)
vaihtoehto kuin esim. suklaakuorrutetut murot tai vaikka tavalliset murot? Vai mitä mieltä ap on?
Jos et jo aamusta ole töidesi näännyttämä, ole huono äiti. Se pirun puurotetra saattaa helpottaa jonkun kiireisen äidin elmää ja se on kyllä väärin. Ja tämä on tosi!
Ostin eilen 20 purkkia puuroa. Aina kiireaamuina niitä annan lapsille.
Mä näin eilen marketissa äidin jolla oli ostoskärryissä rautanauloja ja hiomapaperia, varmaan syöttää vauvalleen niitä nauloja ja pyyhkii pyllyn hiomapaperilla.
Ääh, tunnen erään äidin joka sai 2 kk sitten vauvan ja nyt istuu sitten kavereiden kanssa valehtelematta tuntitolkulla huoltoasemalla kahvilla ja vauva on autossa koko sen ajan eikä äiti käy edes katsomassa välillä onko kaikki ok. Kyllähän se auto lämpimänä pysyy mutta luulisi että joku hullu sen auton nappaa kun on ovet auki.
Mutta tietysti tuo valmispuuron syöttäminen on paljon tuomittavampi teko....
Ajatelkaas, mä ostan niitä puuroja kans, eikä meillä ole edes vauvaa ;D Ja aikanaa raskausaikana söin niitä itse myös (puolukkainen puuro -kätevää kuljettaa töihin mukaan ja hyvää) Mitä kauheaa on lapsilleni jo mahassa tapahtunut :=o??
meillä on lapsi syönyt niitä niin kauan kun puurot on ylipäänsä ollu ruokalistalla ja syö edelleen ja on nyt 1v. miksi pitäis olla joku superäiti ja vääntää kaikki alusta loppuun itse?!? kukin tavallaan ja meillä kyllä ihan hyvinvoiva ja terve lapsi kasvanut kaupan puuroista huolimatta.
....syödäkseen! Toisin kuin se yksi lapsi jonka äiti keitti ihan itse jotain sosetta ja vei sen parvekkeelle jäähtymään ja jäädytti sinne...
Liekkö sitten keitellyt soppansa uudelleen vai kirveelläkö pilkkoi....
On varmaan vielä monta vitamiinia jäljellä kun on pariin kertaan keitelty ja pakasteltu..... Ja varmaan säästyi paljon rahaakin...
Omassa elämässään sitä sisältöä ei varmaan muuten ole riittävästi...
Aikalailla arvasin millaisia vastauksia tulee. Nythän on niin, etttä tuo äiti kaupan kassalla OLEN MINÄ. Kärryissä on esikoisen ja kuopuksen åpuurot, molemmille purkkiruokia, kuopukselle (8kk) vastiketta jne jne jne.
Kuten joku sanoikin, en viitsi keitellä huttua, kun voin saada ne tetroissakin ja käyttää ylijääneen ajan lasteni parissa puuhaamiseen tai rentoutumiseen. Myös esikoinen (2v7kk) syö usein niitä. Kuten purkkiruokaakin, jos on kiire päivä.
Arvatkaas mikä muuten on huvittavaaa? Kun olen joskus sanonut täällä että lapseni syövät purkkiruokaa(kin) ja puurot tulevat tetroissa (suurelta osin siksikin ettei tavallinen Elovena kelpaa) niin olenko saanut kannustavaa palautetta, mitä luulette? Hah, pelkkää paskaa niskaan. Mutta sitten kun itse ironisoin tilanteen tänne ja leikillisesti moitin valmispuurojen ostajaa niin kas - MINUA moititaan taas ja jo löytyykin puolusteluja valmispuurojen käyttäjille.
Lopputulos: täällä on kiva haukkua, ihan mistä vaan, oli niin tai näin. Kiva nyt kuitenkin tietää etten olekaan ihan lusmu kun annan lapsilleni valmispuuroja. Missä te kaikki sitä mieltä olevat muuten olitte silloin, kun tunnustin niitä käyttäväni?
ap
Olen itse huomannut ihan samaa, niin tai näin, aina räksytetään. Kyllä täälläkin on johdonmukaisesti teilattu valmispuurojen syöttäjäy, mutta annas olla jos joku arvostelee aloituksessa niiden käyttäjää, niin sitten teilataankin hänet. Heh.
Eilen kippuralla naureskellut typerä av-mamma, joka asuu lähiössä ja syöttää lapsilleen sekä syö itsekin niitä paskapuuroja. Niin ja jonka lapsilla on reimateccia ja emmaljungan vaunut.
noita syö, mutta pienempi kylläkin.
Totta kait kaurapuuro tulee halvemmaksi, mutta ei ne puurotkaan niin kalliita ole, ettei raaskisi ostaa
Missä sitä matkalla puuroa keittelet?
vaihtoehto kuin itse tehdä puurot. Niihin lastenpuuroihin kun on lisätty tarpeelliset määrät rautaa, vitamiineja ja kivennäisaineita.
Ja luomuintoilijoille myös pienenä vinkkinä, että jos annatte lapsillenne vain luomuviljaa, saattaa lasten seleeninisaanti jäädä liian vähäiseksi. Suomen maaperä kun on seleeniköyhää, eikä luomuviljaa saa lannoittaa seleeniä sisäältävällä lannoitteella
mitäs sanotte tästä?
meidän lapset 3 ja 5 syövät noita samaisia puuroja kerran viikossa!!!!
Ja ostankin niitä aina kaappiin varalle n.4-6 kerrallaan!!!
No nyt vasta tajusin että huono äiti olen , vedän kait itseni nyt hirteen, lasten parempi ilman tällaista äitiä!!!!
kylla nyt meni ilta pilalle, mina raukka kun olen kohta kaksi vuotiaalle tytolleni syottanyt noita purkki puuroja, kun se niista tykkaa eika tavallinen puuro kelpaa. Minkakohan kamalan taudin se nyt saa? Taytyy varmaan siirtya suklaamuroihin, kun ne on niin terveellisia!
Ja taytyy vastaisuudessa katsoa etten koskaan vaan erehdyksessa syota lapselle mitaan valmisruokaa. Kyllahan se on lapsenkin mukava vanhempana muistella kuinka aiti seisoi hellan aaressa paivat pitkat. Ei kylla leikkimaan ehtinyt mutta saipahan sentaan ITSE tehtya ruokaa.
kaikki einekseni, ettei vaan naapurit saa mitään vihiä siitä, mitä meillä syödään.
Tämä mamma tosin taisi olla rattailla, jos oikein muistan. Sadesuoja olisi estänyt uteliaan kanssasisaren katseet.
Kyllä ihmiset on sitten ajattelemattomia...
Hyvä, kun korjasit erehdykseni! Kerrohan vielä, kenelle niitä saa antaa, koiralleko?
Minä syötin niitä vauvalleni, koska häneen ei saanut muuten työnnettyä tarpeeksi maitoa. Nykyään niitä syödään vain, kun on kiire, tai kun jompikumpi sairastaa. Maistuvat sairaallekin lapselle ja minun ei tarvitse sairaana kokkailla.