Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset nukkuvat usein "seinän puolella"?

Vierailija
20.10.2016 |

Ja mies oven puolella? Voisiko joku viisaampi selittää, näin sinkkuna asiaa en oikein pysty käsittämään :D

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun aina sängyn vasemmalla puolella, mies oikealla puolella. Tämä järjestys on peräisin suhteen alkumetreiltä, kun olin yhtenään miehen luona yökylässä ja hänen sänkynsä oli nurkkaa vasten. Hän nukkui seinän puolella ja sanoi tuntevansa olonsa turvalliseksi siellä pesässä minun ja seinän välissä. :)

Itse en piittaa olenko seinän vai oven puolella, kunhan olen vasemmalla.

Vierailija
62/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sänky ei ole seinää vasten. Jos olisi niin siksi koska mies ramppaa vessassa öisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa jostain syystä nukkua lähempänä ovea. Mä voisin nukkua kummalla puolella vaan.

Vierailija
64/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kun asuttiin yksiössä, sänky oli seinässä kiinni ja mä tosiaan nukuin seinän puolella :D tuli turvallinen olo, ja miehen oli helpompi lähteä pois kun hän yöllä käy vessassa/syömässä tai touhuaa kaikkea muuta jos ei saa unta. Nyt asutaan isossa talossa ja sänky on huoneen keskellä, että molemmilta puolilta pääsee pois.

Vierailija
65/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiten jo tulikin niin biologia. Mies suojelee naistaan. Lattareissa myös miehet kulkee useimmiten kadulla naisensa kanssa niin että mies on autoliikenteen puolella jalkakäytävällä, samaisesta syystä

Vierailija
66/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nukun aina sängyn vasemmalla puolella, mies oikealla puolella. Tämä järjestys on peräisin suhteen alkumetreiltä, kun olin yhtenään miehen luona yökylässä ja hänen sänkynsä oli nurkkaa vasten. Hän nukkui seinän puolella ja sanoi tuntevansa olonsa turvalliseksi siellä pesässä minun ja seinän välissä. :)

Itse en piittaa olenko seinän vai oven puolella, kunhan olen vasemmalla.

Sulla vasta uros onkin 😂😂

Vierailija
67/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehillä on niin suuri tarve kehitellä paikkansapitämättömiä yleistyksiä sukupuolien eroista? Voisiko joku viisaampi selittää, kun itse en oikein ymmärrä.

Vierailija
68/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei halua olla neitejä akkansa ja seinän välissä. On se miehuus vähästä kiinni.

Vierailija
69/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun oven puolella, koska heräilen pitkin yötä ja mm käyn vessassa yöllä. Ja haluan tuntea voivani kulkea helposti ja vapaasti, mies sitäpaitsi inhoaa nukkua oven puolella.

N

70/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evoluution sanelema juttu. Mies on luolan suuaukon (=ovi) lähellä, valmiina puolustamaan naarasta ja luolaansa tunkeutujia tai petoja vastaan.

Käytännössä juuri näin.

Ei meilläkään ole koskaan ajateltu asiaa, mutta aina valittu puolet jopa hotellissa yms. siten, että minä nukun ikkunan puolella ja mies oven. 

Joskus biologia on tiukemmassa kuin luulisi.

Vierailija
71/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun seinän vieressä, mutta myös lähempänä ovea. Meidän makkari on todella pieni, ja omituisesti suunniteltu muutenkin. Inhoan sitä että sänky joutuu olemaan seinässä kiinni, päädyn kautta on hankala mennä öisin vessaan, kun patja tai vähintään lakanat lähtee liikkumaan päätyä kohti ja niitä saa kokoajan olla korjaamassa.

Vierailija
72/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä niin turvallinen olo. Seinä on jotenkin rahoittava, mukavan viileä ja mies niinkuin toinen blokki kaiken maailman mörköjä ja hirviöitä vastaan. Sinkkuna tuli aina niitä hetkiä, että ei uskaltanut liikahtaa tai tulla pois peiton alta, koska mielikuvituksen kautta oli saanut itsensä ihan vainoharhaiseksi. Parisuhteessa raunapaikalla ei ole koskaan tarvinut menettää yöunia.

Vierailija
73/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tahtoo nukkua nykyään oven puolella kun nousee aina töiden vuoksi puoli kuudelta ja meillä on niin pieni makkari, että vauvan sängyn laiton jälkeen seinän puolelta on vaikea lähteä sängystä huomaamattomasti

Vierailija
74/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina nukkunut ikkunan puolella, mies oven. Eri suhteissa.

Miehet ovat pyytäneet yhteenmuuttaessa sen oven puolen, koska on niin vaikeeta kiertää sänky kun on niin kömpelö ja kun sinä mahdut paremmin. Minusta se ei ole ollut taistelun arvoinen asia. Makuuhuoneet ovat olleet aika pieniä, mutta kyllä se miehen mukavuudenhalu on ollut syynä.

Vierailija
75/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun sängyn vasemmalla puolella, mies oikealla. Näin kumpikin saa nukahtaa paremmalle nukahtamiskyljelleen ilman, että toinen hönkii lämmintä ilmaa naamalle. Lisäksi sovimme jostain syystä toostemme kainaloon paremmin näin päin. Kotona "oma" puoleni on seinän puolella, esimerkiksi mieheni vanhempien luona oven puolella. Nukun aina mieluiten mahdollisimman kaukana ovesta, mutta tuo oman puolen tarve menee sen edelle jos nukumme yhdessä.

Vierailija
76/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan nukkua aina oven puolella, koska käyn yöllä vessassa. En muutenkaan tykkää olla "jumissa" missään, haluan tuntea oloni vapaaksi.

Vierailija
77/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi naiset nukkuvat usein "seinän puolella"?"

Koska jonkun siellä on nukuttava, jos useampi ihminen nukkuu samassa huoneessa. Ei ole varmaankaan olemassa tutkimusta siitä, onko yleisempää naisen nukkua seinän puolella kuin miehen. Joten kysymys on turha.

Vierailija
78/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että pariskunta valitsee sängynpuolen ensimmäisessä yhteisessä asunnossa, ja valittu järjestys säilyy loppuliiton ajan, vaikka muutettaisiin asuntoon, jossa ovi on eri paikassa sänkyyn nähden.

Vierailija
79/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen paikka on seinän ja miehen välissä. Piste.

Vierailija
80/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turvallinen olo, kun olen siellä nurkassa turvassa eikä tarvitse stressata mitä kaikkea siellä pimeässä huoneessa onkaan. Voin rentoutua ja nukahtaa rauhassa. Aina jos mies ei ole yötä kotona ja nukun yksin, niin on oltava jokin valo päällä koska pelkään pimeää. Tulee mieleen kaikki kauhuelokuvat, mm. the Ring... :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi