Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellinen ei voi tehdä töissä pelkkää iltavuoroa!

Vierailija
20.10.2016 |

Mulla on keikkatyö, jossa lähes kaikki mulle tulevat työkeikat on iltavuoroa. Olen tehnyt työnantajalle selväksi että kun heillä ei ole muuta kuin iltavuoroa tarjolla, niin teen vain 3-4 vuoroa viikossa koska haluan ehtiä nähdä lapsiani iltaisin. Työnantajalle tämä on ok, mutta välillä oon väsähtänyt työkavereiden jatkuvaan kyselyyn työpäivieni määrästä kun se ei ole täyttä viiden päivän viikkoa. Kun olen kertonut että haluan ehtiä joinakin iltoina olemaan lasteni kanssa niin he jotenkin ihmettelevät. Lapseni ovat jo isoja koululaisia, mutta itse koen tärkeäksi että olen heille joinakin iltoina läsnä. Miksi ihmeessä se on joillekin niin vaikea tajuta että isommatkin lapset tarvitsevat aikaa ja kaipaavat äitiään?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä kyllä ole ymmärtävää, että lapsien takia saa niin paljon etuoikeuksia.

Vierailija
22/33 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee pelkkää iltaa ma-pe eli on poissa kotoa työmatkoineen 13:30 - 22:30. Itse teen vain aamua 8 - 16. Eli ei me viikolla nähdä ollenkaan kun mä oon jo nukkumassa kun tulee ja niin on lapsetkin jotka on taas päivällä koulussa kun mies on töissä. Viikonloppuisin olla koko perhe koolla jos mies ei mee tekemään myös lauantaita, joskus tekee. Mutta rahaa tarvitaan kahden lapsen perheessä, jollakin on asuntolainat ja harrastukset ja kaikki eläminen maksettava.

Lauantaivuoroista tullut palkka säästetään erilliselle tilille, noin joka toinen vuosi niillä rahoilla joulunaikaan Thaimaahan, siinä on sitten sitä yhdessäoloa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vie keneltäkään mitää työpäiviä, kun minulla on ihan työsopimuksessa se, että teen osa-aikatyön mukaisia tunteja. Lähinnä on kyse siitä, että valikoin nuo keikkatyöt niin että minulle ei tule enempää kuin korkeintaan 4 iltavuoroa viikossa. Ne keikkatyöt, jotka eivät päädy minun tehtäväkseni, menevät jollekin toiselle, joka on ilmoittanut haluavansa työpäiviä lisää. Ja vielä fiksut yritykset ovat kiinnostuneita työntekijänsä hyvinvoinnista, jos siihen sisältyy työaikajärjestelyjä kuten osa-aikatyön mahdollistaminen, vaikkapa perhesyistä tai terveyssyistä, niin fiksut yritykset ottavat nämä huomioon, varsinkin jos kokevat työtekijän hyväksi ja osaavaksi! Onneksi minun työnantajani on näissä asioissa todella fiksu. Ei työelämän kuulu olla ihmisen ainoa elämä, muutakin on. Ja sinulle, joka olet lapseton ja koet että sinun lapsettomana muka jotenkin kuuluisi tehdä kaikki illat, niin otapa puheeksi työnantajan kanssa, tuollainen ei ole järkevä tapa laatia työvuorolistoja. Kyllä työntekijän pitää pystyä vaatimaankin jotain eikä vain nurisemaan huonoista työoloista itsekseen. ap

Työntekijä ei voi vaatia yhtään mitään. Pomo vaan kysyy että haluatko olla täällä töissä vai et? Jos haluat niin ole hiljaa.

Vierailija
24/33 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 16, luepa tekstisi vielä kertaalleen läpi. Olet hämmästyttävän lapsivastainen. Asia ei ole aivan noin mustavalkoinen. Onko pentutehtailija sinusta oikea nimitys niille, jotka tekevät tähän harvalukuiseen maahan uusia veronmaksajia ja työntekijöitä? Sinuakin vielä joskus kenties hoitaa jonkun "pentu" kun vanhenet. Tekstisi huokuu vastenmielistä asennetta vanhemmuutta ja lapsia kohtaan. Ajattele, jos sinun vanhempasi olisivat jättäneet pentutehtailun väliin...

Jos tekee lapsia niin ne pitää myös itse elättää. 

Suomi ei tarvitse todellakaan lapsia joita tekee vanhemmat jota elävät yhteiskunnan tuilla. Ihmisiä täällä on aivan tarpeeksi muutenkin ja yli 30 000 ihmistä tulee rajan yli vuodessa.

Vierailija
25/33 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16 on ihan ymmärrettävää, että perheelliset saavat helpotuksia työelämässä. Etenkin lisääntyvät.

He tuovat tulevaisuuden veronmaksajia lisää.

Mitä sä teet katkeruudessasi? Tuotat vaan ongelmia ja mielipahaa.

Veronmaksajia? Ne opiskelevat 30 vuotiaiksi asti ja sitten ne menee työttömyyskortistoon. 

Hyvin harva niistä tuottaa läheskään sitä mitä yhteiskunta on heihin kuluttanut. Siksi tämä maa onkin tässä tilassa.

Tulevaisuudessa erittäin merkittävä osa työpaikoista häviää kokonaan eikä mitään tule tilalle koska ei ole tarvetta. Se tarkoittaa että tässä maassa on työttömiä enemmän kuin Espanjassa nyt. 

Mihin sitä enää lisää elätettäviä tarvitsee? Tosin niitä tulee 30 000 vuodessa rajanyli, mutta suomalaisten ei enää niitä tarvitse vielä siihen päälle tehdä.

Vierailija
26/33 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se vituttaa, että jotkut saa etuoikeuksia vaan sen takia, että ovat pusertaneet jälkikasvua maailmaan..

Niin, kyllähän se on niin, että vain elämämtaiteilijat ja kulttuurihenkilöt saavat pusertaa jälkikasvua. Mieluummin 10 jälkeläistä per taiteilijatar. Sitten on erikseen työssäkäyvät joiden etuoikeus on elättää ne.

Vierailija
27/33 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin mielelläni pelkkää iltavuoroa. Virastot on auki päivällä, mihin tahansa saa helpommin ajan päivällä, oli kyse hammaslääkäristä, kampaajasta tai jostain palveluneuvojasta vaikkapa pankissa. Terkuin ei enää pieniä lapsia. 

Vierailija
28/33 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin mielelläni 4-päiväistä työviikkoa, mutta omassa työpaikassani kaikille ei anneta tähän mahdollisuutta. Ehkä AP:n työpaikassa on samoin?

Vierailija
29/33 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei kukaan tehtäis yhtään mitään. Odotellaan vaan, että joku muu tekee.

Vierailija
30/33 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän sitä työtä jaetaan useammille jos haluaa tehdä osa-aikaa. Älä välitä niistä työkavereista, sä teet niin kuin katsot elämäsi kannalta parhaaksi. Vain sillä on merkitystä. Kyllä sun pitääkin äitinä ajatella enemmän lapsiasi kuin muiden ihmisten puheita. Hymyä huuleen vaan 😀

Vierailija
31/33 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatyöläiset saa ne vuorot, joihin ei vakiväkeä riitä. Meillä väheni keikkatyöt huomattavasti, kun töihin tuli henkilö, jolle illat sopi hyvin. Keikkalaiset on nollasopimuksilla, ennen oli viikossa hyvinkin 30 tuntia töitä, nyt 8-10.

Vierailija
32/33 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se pentutehtailija palaa töihin niin sitä pitää ruveta kouluttamaan kun ei se mitään enää osaa. Sitten se on monta kertaa kuukaudessa hoitamassa lapsia kun ne on muka sairaana.

Näinkö omat vanhempasi tekivät kun olivat pentutehtailleet sinut? Teeskentelivätkö jatkuvasti, että olit sairaana?

Vierailija
33/33 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se pentutehtailija palaa töihin niin sitä pitää ruveta kouluttamaan kun ei se mitään enää osaa. Sitten se on monta kertaa kuukaudessa hoitamassa lapsia kun ne on muka sairaana.

Näinkö omat vanhempasi tekivät kun olivat pentutehtailleet sinut? Teeskentelivätkö jatkuvasti, että olit sairaana?

Minun vanhempani on yrittäjiä joten ne joutuu oikeasti tekemään työtäkin. Toisin kuin pummit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi