Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko munuaississa vikaa jos syö 1200 kcal ja silti paino nousee?

Vierailija
20.10.2016 |

Siis söin eilen 1200 kcal, ja aamulla pissin jälkeen punnitsin itseni, ja olen lihonnut. Joka aamu pissan jälkeen punnitsen itseni. Viikon ajan olen epäillyt jo että onko vaaka hajonnut, kun paino vaan nousee tai ainakin pysyy samana vaikka kaloreita syön 1200-1300/päivä. Pitäisi laihuttaa 5 kiloa. Yritin laihuttaa 64:stä 60:een, nyt painoo jo 65 kg. Vanha toinen vaaka näyttää samaa.Kai se on sitten laskettava kalorit vieläkin alemmaksi, esim. 1000 kcaloriin/päivä koska eihän tästä tule enää mitään. Juon joskus vettä iltaisin, eli ei kai se voi muuta olla kuin nestettä? Miksi vesi ei tule siten pois? Onko munuaiset rikki eli eivät toimi kunnolla? Mulla onkin aina yksi outo arvo pissakokeessa, suht.tiheys on osmoottista eli isotonista.1.010 . Eli virtsa on muka laimeaa, eli munuaiset ei toimi sitten kai. Ketään ei asia kiinnosta vaikka sama tulos on joka pissikokeessa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt paljon proteiinia, niin munuaiset voi vaurioitua. 1-1,5g/painokilo on ok, enempi alkaa olla liikaa (kehonrakentajat erikseen).

Vierailija
2/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko liikuntaa? Liikunnasta seuraavana päivänä keho painaa hiukan enemmän ja siksi se saattaa näyttää siltä kuin olisi lihonnut, vaikkei asia ole niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino voi vaihdella kuukautiskierrosta ja liikunnan määrästä riippuen. Ennen kuukautisia paino saattaa nousta parikin kiloa. Raskas liikunta kerää nestettä lihaksiin.

Munuaisiin en osaa ottaa kantaa. Siitä kannattaa keskustella lääkärin kanssa.

Vierailija
4/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole kakkinut kaikkea ulos, tietysti näkyy vaa'alla. Minullakun on niin outo paskomis-rytmi, että joskus vaaka heittelee paljonkin :D

Vierailija
5/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulta otettu kilpirauhasarvot?

Vierailija
6/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juon joskus vettä iltaisin", miksi siihen aikaan? Herättää vain yöllä vessaan ja unirytmi häiriintyy. Vettä pitää juoda runsaasti heti aamusta lähtien ja päivän mittaan. Itse aina himmaan veden juontia iltaa kohden.

Paino voi tosiaan heitellä vuorokaudessa yli kilonkin ihan sen mukaan miten suoli toimii, joten vaa'alla käynti pelkän pissimisen jälkeen ei kerro vielä koko totuutta ;)

Vierailija
7/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juon joskus vettä iltaisin", miksi siihen aikaan? Herättää vain yöllä vessaan ja unirytmi häiriintyy. Vettä pitää juoda runsaasti heti aamusta lähtien ja päivän mittaan. Itse aina himmaan veden juontia iltaa kohden.

Paino voi tosiaan heitellä vuorokaudessa yli kilonkin ihan sen mukaan miten suoli toimii, joten vaa'alla käynti pelkän pissimisen jälkeen ei kerro vielä koko totuutta ;)

Mä voin juoda vielä ison lasillisen vettä just ennen nukkumaan menoa enkä todellakaan herää yöllä vessaan. Ja teetä hieman aiemmin. Eli ei se vesi välttämättä ole syyllinen eikä sitä tarvitse automaattisesti vähentää iltaa kohden.

Vierailija
8/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos alkaisit syödä kalorien asemesta ihan oikeaa ruokaa ja tarkkailisit, mitä suuhusi pistät. Suosittelisin käyntiä dieettihoitajan / ravitsemusneuvoja puheilla, kunhan ensin pidät kirjaa syömisistä ja juomisista muutaman viikon ajan ja huom! rehellisesti, jokainen namu ja limu on kirjattava. Jos ruokavaliosi todetaan hyväksi, niin sitten lääkäriin ja tutkimuksiin. Kai olet muuten jättänyt suolan ihan minimiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän