Mitä lehtiä teille tilattiin/ostettiin lapsena?
Siis lapselle luettavaksi?
Minulle tilattiin ekaluokkalaisesta eteenpäin ainakin Koululainen, jossa oli paljon kivaa sisältöä. Sen lisäksi yksi kummeistani tilasi minulle satunnaisesti Aku Ankkaa yläasteelle saakka.
Äiti tilasi minulle lisäksi jostakin kirjakerhosta A4-kokoisia satukirjoja, joiden kanssa samassa paketissa tuli Anu & Antti -niminen sarjakuvakirja. Vaikka kirja oli tilauksen pääjuttu, odotin lopulta paljon enemmän tuota sarjista.
Minkälaisia lehtiä teille tilattiin lapsena? Mistä tykkäsitte eniten? Millaisia muistoja niistä on jäänyt?
Kommentit (47)
Aku Ankka tuli tilattuna, Postipankin Kultapossu-lehti tuli kotiin, koska minulla oli tili Postipankissa. Teinilehtiä ei koskaan tullut kotiin, mutta ostin niitä irtonumeroina silloin, kun nissä oli jotain minua kiinnostavaa. Syntymävuosi on 1965.
Tosi paljon on monille tullut lehtiä. Meilläkin kyllä luettiin, mutta enemmän kirjaston kirjoja. Monista mainituista lehdistä en ole kuullutkaan. Aku Ankka joskus tuli vähän aikaa, mutta muuten olen nähnyt noita, kuten Nakke Nakuttajaa tai Maailman vahvinta nallea, vain kavereiden luona.
Nalle Puh, Nakke Nakuttaja, Maailman vahvin nalle, Aku Ankka, Roope-setä, Koululainen, SinäMinä, Suosikki, Regina. Ei tietenkään samaan aikaan, osa tuli vuoden, mutta Aku Ankka isoveljelle varmaan 15v
Aku tuli aina koska isä tykkäsi siitä. Eläinmaailma ja Demi tuli ainakin, Suosikista en ole ihan varma oliko tilattu vai ostinko aina irtonumeron.
Posti toi kansakoulukäisenä sellaisen lehden kuin Lulu. Mutta en juuri muista hirveästi sen siältöä. No, aikaakin on kulunut tuosta tosi paljon.
Nalle Puh oli ihan eka, kunnes se vaihdettiin Aku Ankkaan, kunnes se vaihdettiin Soundiin. Lyhyitä pätkiä tuli myös Eläinmaailmaa, Demiä, Suurta käsityölehteä ja viimetteeks Cosmopolitania.
Koululainen, Aku Ankka, Sinäminä, Suosikki.