Mitä lehtiä teille tilattiin/ostettiin lapsena?
Siis lapselle luettavaksi?
Minulle tilattiin ekaluokkalaisesta eteenpäin ainakin Koululainen, jossa oli paljon kivaa sisältöä. Sen lisäksi yksi kummeistani tilasi minulle satunnaisesti Aku Ankkaa yläasteelle saakka.
Äiti tilasi minulle lisäksi jostakin kirjakerhosta A4-kokoisia satukirjoja, joiden kanssa samassa paketissa tuli Anu & Antti -niminen sarjakuvakirja. Vaikka kirja oli tilauksen pääjuttu, odotin lopulta paljon enemmän tuota sarjista.
Minkälaisia lehtiä teille tilattiin lapsena? Mistä tykkäsitte eniten? Millaisia muistoja niistä on jäänyt?
Kommentit (47)
Aku Ankka ja se pakollinen Koululainen, isosiskolle Regina ja Anna, koko perheelle Katso.
Myöhemmin tilasin itselleni Suosikin ja Intron.
Aloitin koulun -70.
Aki, koululainen ja isompana suosikki
Minä ostin vain irtonumeroita. Mutsi tilasi niin tautisia lehtiä.
Aku-ankka. Myöhemmin Suosikki ja Regina. Kaupasta Mekaks ja Sinä&minä. Oi niitä aikoja. :)
Hevoshullu :) Myöhemmin ostin itse kaupasta Demiä mutta muita ei sitten olekaan tullut tilailtua tai osteltua.
Aku Ankka
Koululainen
Nasta, oli sellanen nuorten lehti
Ajan Sävel tuli naapuriin, lähes sama kuin olis tullut kotiin.
No onhan paljon lehtiä tilattu. Meille ei tilattu mitään. Säästäväisesti elettiin.
Aku Ankka ja Eläinmaailma. Joku OP:n lehti, Hippo tai vastaava, muistaako kukaan?
Teininä Suosikki, joskus ostin Reginan irtonumeroita.
Kalle, Jallu, EM, Lollo ja Regina
Isoveljen tahmasia Reginoita tuli selailtua, mutta runkkaamaan opin jo Aku ankkaa lukiessa
Muumit ja Aku Ankka tuli lapsena. Teininä Mix, Suosikki ja Soundi. Kirjastossa kävin lukemassa SinäMinän ja Slammerin :D
Aku Ankka, W.I.T.C.H. ja Hevoshullu.
Vierailija kirjoitti:
Muumit ja Aku Ankka tuli lapsena. Teininä Mix, Suosikki ja Soundi. Kirjastossa kävin lukemassa SinäMinän ja Slammerin :D
Ai niin, eläinlehtiäkin tuli. Lemmikki ja Koiramme-lehti.
Meille tuli 70-luvulla Hymy-lehti, oli aika roisia kamaa siihen aikaan.
t. pervo-kake
Vierailija kirjoitti:
No onhan paljon lehtiä tilattu. Meille ei tilattu mitään. Säästäväisesti elettiin.
Sama 😳 Tuota kun lukee tuntuu että ihan eri maassa kasvanut...
Koululainen
Nakke Nakuttaja
Maija Mehiläinen
Lemmikki
Aku Ankka
Maailman vahvin nalle
Pellefantti
Suosikki
Mutta ei nää kaikki samanaikaisesti tulleet, vaihdellen iän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli Pollux-clubi?
Siinä tuli jotain heppakamaa. Mä kuului siihen, vaikken oo ikinä ollut mikään heppatyttö. Hyvä kun livenä hevosen nähnyt :D Mut kirjoja ainakin muistan sieltä saaneeni ja joku klubilehtikin.
Aku Ankka, Prinsessa, Barbie, Koululainen, Hevoshullu, Villivarsa - ala-aste iässä
Demi, MissMix teininä.
Lisäksi kuuluin Pollux-clubiin :D