Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostelen (tulevien?) lastenne nimet

Vierailija
19.10.2016 |

Heips!

Musta olisi kivaa kertoa mielipiteitä teidän lastenne nimistä, jos vaan uskallatte laittaa. :) Siis etunimi + toinen ja mahdollisesti kolmas nimi.

Tai sitten voin yhtä hyvin arvostella nimiä, joilla voisitte tulevat lapsenne nimetä. Mielellään siis ihan nimiyhdistelmiä! :)

Kiitos! :)

Kommentit (334)

Vierailija
81/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Oskari

Vierailija
82/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1Tatu ja Tiina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senja Sara Loviisa 

ja 

Ida Usva  Marlene

Vierailija
84/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojastamme tulisi Wäinö Mikonpoika ja tytöstä Aino Wilhelmiina :)

Vierailija
85/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu Aurora

Vierailija
86/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelie Ada Kristina

(Puolisoni on ruotsinkielinen, joten siksi lyhyemmät kirjoitusasut.)

Vierailija
87/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lydia Elle Maria

Edith Lina Amanda

Dina Sara Sofie

Vierailija
88/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas. :)

Vierailija kirjoitti:

Lumi

Tämä nimi on yleistynyt tuntuvasti 2000-luvulla. Yhteen aikaan tuntui, että nimeen Lumi törmäsi jatkuvasti. Sanana se on kyllä ihan kaunis ja helppolukuinen. Itse en kovin paljon talvesta ja lumesta pidä, joten mielleyhtymänä ei mulle niin erityisen akunis. :D Kuitenkin helppo lausua ja kirjoittaa. Mun mielestä oleellista tässä olisi mitkä ovat Lumin toiset nimet, sillä mielestäni sillä on suuri merkitys. Mukavilla toisilla nimillä saisi tästä  oikein kauniin ja mukavan kokonaisuuden. :)

Omalle lapselleni tuskin Lumi nimeä antaisin.

T: AP

Vierailija
89/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarni Juuso Oskari

Katri Eevi Aurora

Vierailija
90/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leo Lucas

Alina Josefina

:)

Onko jommalla kummalla vanhemmilla ulkomaalaisia juuria? Jos on, niin sitten nää on mun mielestä ihan jees. Muutoin itse olisin laittanut ehkä Alina Josefiina tai Leo Lukas tai Leo Luukas. Toisaalta ymmärrän kyllä, että Lucas on eri nimi kuin Luukas, jos lausutaan lyhyesti.

Pidän nimestä Leo. Se on miehekäs ja lyhyydestään huolimattaan tosi "jämpti" ja hyvä nimi. Lucas nimi on mun makuun ehkä vähän liian ulkomaalainen, vaikka hassua että vaan toi c-kirjain jotenkin sen tekee. :D Haha. Muistan kun Tinkerbella-blogia pitävävä Heli antoi pojalleen nimeksi Lukas ja silloin hämmästelin, että miksei Luukas kahdella u-kirjaimella kunnes tajusin, että lausutaan ihan Lukas. :P Hetki meni tottua tuohon Lukas muotoon, mutta sitten totuin ja sehän onkin ihan kiva!

Alina on yksi suosikkinimistäni ja pidän sitä oikein kauniina. Kivan kansainvälinen, mutta ei kuitenkaan hankala nimi. Josefinan kirjoittaisin tosiaan kahdella i-kirjaimella, mutta ihan nätti on myös noin.

Vierailija
91/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atte Ilmo Olavi

Vierailija
92/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö olisi Emilia Kanerva tai Katriina,

poika mahdollisesti Topias Mikael

Siis tyttö olisi nimeltään Emilia Kanerva tai Emilia Katriina? Mä liputtaisin tota Emilia Katriinaa, vaikka toki Kanerva ois vähän erilaisempi. Mulle vaan tulee aina Kanervasta mieleen Ilkka Kanerva. :D Emilia on kaunis ja herkkä nimi. Katriina sopii ihan kivasti perään. Aika sellainen perusyhdistelmä ettei sen ihmeellisempiä ajatuksia herätä.

Topias Mikael on sellainen ihan ok. Rempseä ja kiva. Oikeastaan tuntuu ettei Topias nimisiä pikkulapsia ole niin hirveästi, että siinäkin mielessä olisi kiva kutsumanimeksi. :)

Vrk:sta lunttasin, että vuosina 1980-1999 nimen Topias on saanut 2555 miestä. Vuosina 2000-2009 sen on saanut 2705 ja nyt vuodesta 2010 eteenpäin nimen on saanut 1761 kpl.

Väittäisin kuitenkin, että Topias on yleisin toisena/kolmantena etunimenä, joten kutsumanimenä se olisi mun mielestä oikein raikas ja kiva vaihtoehto. :)

Vierailija
93/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eva Kristiina

Mio Aleksander

Nämä mun mielestä ihan kivat perusnimet esim. suomenruotsalaisille lapsille. Silmiini kuitenkin pisti tuo, että on Eva lyhyesti kirjoitettuna, mutta toinen nimi kuitenkin Kristiina kahdella i-kirjaimella. Loogisempaa mielestäni olisi Eva Kristina tai Eeva Kristiina. Ymmärrän Eva Kristiinan toki silloin, jos nimet vaikka tulevat suvusta tai lausutaan juuri noin kuin kirjoitetaankin. Silti vaan pisti vähän silmään.

Nimen Mio kirjoittaisin itse kahdella i-kirjaimella, mutta jälleen siis ymmärrän, jos haluaa yhdellä kirjoittaa ja lausua. Aleksander on kivan miehekäs. En ole vieläkään täysin varma pidänkö enemmän kirjoitusmuodosta Alexander vai Aleksander. 

Vierailija
94/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karelia

En tykkää. Toisena tai kolmantena etunimenä vielä menettelisi, mutta etunimeksi en antaisi. 

Vierailija
95/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidi Vivian

Jere Joonas

Heidi on kaunis nimi. :) Olisi oikein piristävää törmätä siihen vaikka 2017 vuonna syntyvällä lapsella. :) Vivian on mun makuun liian hienosteleva ja jotenkin plaah. Jere Joonas on ihan ok. Ihan kiva toi, kun on kaksi J-kirjaimella alkavaa nimeä peräkkäin. Aika kasiriysärinimi.

Vierailija
96/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eveliina Roosa Maria

Monesti olen miettinyt miten tuollaiset Eveliinan kaltaiset pitkät nimet (lisäesimerkkeinä vaikka Karoliina, Katariina, Loviisa, Elviira) kannattaisi yhdistää, jos haluaa sen pitkän nimen antaa kutsumanimeksi ja ensimmäiseksi nimeksi.

Tässä mun mielestä onnistuttu ihan mukavasti. :) Eveliina Roosa Maria on sellainen ihan kiva perusnimi. Ei liian prinsessa tai wt, tai vaikea nimi. Peruskiva.

Vierailija
97/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eleamaria

Leonardo

Eleamaria on oikeastaan jotenkin lutunen. :) Tässä yksi poikkeus missä pidän enemmän yhteenkirjoitetusta muodosta kuin väliviivalla, vrt. Elea-Maria. 

Leonardo tuo vaan mieleeni DiCaprion enkä sitä pelkästään antaisi täysin suomalaiselle lapselle. En ainakaan kutsumanimeksi. Ja jos sisarukset olisivat Eleamaria ja Leonardo niin väkisinkin tulisi mieleen, että kerta Eleamaria on kuin Elea-Maria niin olisiko Leonardo sitten Leo-Nardo. ;D Toki kaikki nyt tuon Leonardon varmaan ymmärtävät ns. yhtenäiseksi nimeksi, mutta silti.

Vierailija
98/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katriina/Anniina Lilja Maaria

Verneri/Rasmus Vilho Johannes

Katriina Lilja Maaria vs. Anniina Lilja Maaria;

En oikeastaan osaa kunnolla päättää kumpi noista olisi parempi. Nättejä jotenkin molemmat. Toisaalta itse saattaisin laittaa nimet ennemmin järjestykseen Lilja Maaria Katriina ja Lilja Maaria Anniina. Toisaalta ymmärrän, jos järjestyksen haluaa juuri olevan tuo minkä laitoit, kerta jos Katriina tai Anniina olisi kutsumanimi.

Pidän siitä, että on nimenomaan Lilja eikä Lilia, joka mun mielestä on tympeämpi vaihtoehto.

Verneri Vilho Johannes vs. Rasmus Vilho Johannes;

Mun mielestä Rasmus Vilho Johannes olisi ehyempi kokonaisuus. "Verneri Vilho" järjestyksenään mun mielestä vähän tökkii jostain syystä, vaikka toki toi Johannes perässä tasapainottaisi nimeä. Itsestään pelkästään Vilho Verneri olisi jotenkin lutunen, hih. :D :3

Johannes sopii yleensä nimien kuin nimien kanssa. Rasmus on kivan rempseä.

Vierailija
99/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisia tyttöjen nimiä:

Hilma Irene Ilona

Leila Helene Ellen

Malva Aune Lahja

Mahdollia poikien nimiä:

Luukas Mauno Untamo

Joonatan Mikko Asser

Vierailija
100/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aino Emilia

Kaisla Sinikka

Sinikka on äitini toinen nimi, joten tahtoisin antaa tunnesyistä toiselle kuvitelluista tyttölapsistani, mutta en etunimeksi :D

Kaunis idea antaa äidin toinen nimi lapselleen toiseksi nimeksi. :) Sellainenkin tuli mieleen, että Sinikka nimestä saa myös kivasti nimen Sini, joka olisi vähän modernimpi ja sopisi muuten hyvin yhteen Ainon kanssa. :D 

Aino on oikein ihana nimi ja Emilia sopii kivasti perään. Varsinaisesti Aino Emilia on kuitenkin aika mitäänsanomaton. Periaatteessa kaunis yhdistelmä, mut silti vähän tylsä. Ehkä laittaisin kolmanneksi nimeksi jonkin tuohon keskelle.

Kaisla Sinikka ei varsinaisesti ole mun makuuni, mutta toisaalta siinä on kovasti enemmän asennetta ja erilaisuutta kuin Aino Emiliassa. Kaisla Sinikan voisin kuvitella olevan sellainen rohkea vähän hippimäinen tyttönen. :)