Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostelen (tulevien?) lastenne nimet

Vierailija
19.10.2016 |

Heips!

Musta olisi kivaa kertoa mielipiteitä teidän lastenne nimistä, jos vaan uskallatte laittaa. :) Siis etunimi + toinen ja mahdollisesti kolmas nimi.

Tai sitten voin yhtä hyvin arvostella nimiä, joilla voisitte tulevat lapsenne nimetä. Mielellään siis ihan nimiyhdistelmiä! :)

Kiitos! :)

Kommentit (334)

Vierailija
61/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jore-Veeti Kasimir

Nico-Peetu Tiitus

Kiia-Oona Jessica

Titta-Roosa Janessa

Ääks ja kääks. :D Wt from Porvoo? ;D 

Jore tuo mun mieleen jotenkin sellaisen "vanhan likaisen pervon" äijän. Veeti on ihan kiva ja sellainen lössykkä nimi. Kasimir on oikeastaan ihan komea ja sopii juurikin hyvin kolmanneksi nimeksi; kutsumanimenä ois ehkä liian pitkä mun makuun.

Nico nimenomaan c:llä on niin niin wt, oijoi. Peetu ja Tiitus sellaisia vähän lössykkiä taiteilijaperheen nimiä.

Kiia ja Oona itsessään ihan kivoja, mutta Kiia-Oona yhdistelmänä on tosi töks. Jessica on joko wt tai sitten ihan nätti: riippuu ihan miten sen yhdistää. 

Titta-Roosa Janessa on mun mielestä jotenkin jopa kivoin nimi näistä kaikista tässä viestissä olleista nimistä.

T: AP

Vierailija
62/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eva Kristiina

Mio Aleksander

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karelia

Vierailija
64/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikiliikkuja kirjoitti:

Sisarukset

Aameli ja Minea

En ole ennen kuullutkaan nimeä Aameli. Tuleeko se Eemelistä vai onko jostain ihan muusta keksitty? Mä kyllä pidän ihan vaan Eemelistä.

Minea on ihan nätti, mutta itse jos antaisin niin en kutsumanimeksi.

Vierailija
65/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi Vivian

Jere Joonas

Vierailija
66/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isla Josefiina, Elise Aili Maria, Toivo Johannes tai Eemil Sisu Viljami😍

Isla on kaunis. Tuntuu vaan olevan niin muotinimi nykyään, että alkaa vähän kyllästyttää. Toisaalta on kyllä sen verran kaunis, että en siihen toivon mukaan ihan heti kokonaan kyllästy kuitenkaan. Isla Josefiina on kokonaisuutena nätti.

Elise nimestä en oo pitänyt oikeastaan ikinä. Tulee vaan mieleen "Eli se kertoi mulle, että...". Eli + se. 

Aili Maria on kivan vanhanaikainen yhdistelmä kuitenkin perään.

Toivo Johannes on söötti ja miehekäs nimiyhdistelmä. Eemil Sisu Viljami on ihan kiva kans, mut ehkä jotenkin raskas, jollain jännällä tavalla jota en osaa selittää. 

Miten olisi veljekset Toivo ja Sisu? :)

Vierailija
67/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samuel Simeon, Daniella Annieke ja Viktor Kaspian.

Samuel on tosiaan aikas kiva mun mielestä. Samuel Simeon ei itseasiassa ole hullumpi, vaikka itse en ton tyylistä yhdistelmää antaisi (pidän perinteisemmistä nimiyhdistelmistä). Daniella on oikeastaan jännän ja kutkuttavan kivan raikas nimen Daniela tilalle! Itseasiassa jopa täytyy tota makustella(hitto mikä sana:D), niin saattaisi siihen vielä paremmin tottua. Annieke näyttää mun mielestä kirjoitusvirheeltä. Jotenkin omituinen ja erikoinen.-

Viktor Kaspian kuulostaa kovin urhoolliselta, mutta ei ole kyllä yhtään sellainen yhdistelmä jonka voisin omalle lapselleni antaa.

Vierailija
68/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helenan siskolle antaisin nimen Lovisa tai Linda.

Kiva törmätä nimeen Helena nykylapsella. :) Mä kannustaisin antamaan ton Lovisa, koska mun mielestä Linda ja Helena ei jotenkin sovi niin hyvin yhteen. Itse kirjoittaisin Lovisan kahdella i-kirjaimella, Loviisa. Lovisa/Loviisa on sellainen ihan kiva perusnimi, jonka itse laittaisin toiseksi tai kolmanneksi. 

Vierailija
69/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me2 kirjoitti:

Meri-Tuuli

Leo Ilmari

Meri-Tuuli kuulostaa ja näyttää niin nätiltä nimeltä ja ei merkityksessäkään varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta on kuitenkin sellainen yhdistelmä jota en varmaan omalle lapselleni antaisi. Ehkä erikseen voisin antaa Meri tai Tuuli.

Leo Ilmari on tollainen kunnon miehen nimi. :D Siis tommoinen reipas ja ronski. Leo nimestä pidin yhdessä vaiheessa valtavasti ja no pidän kyllä edelleenkin, vaikka en ole sitä niin kovin paljon viime aikoina pohtinutkaan antavani.

Vierailija
70/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina Roosa Maria

Vierailija
71/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytölle mietitty nimeksi X Edla Helene, eli se ensimmäinen nimi vielä hakusessa. Haluaisin toiseksi nimensi Ainohelmi mutta miehestä tuo on tosi tyhmä. Olisi tullut kummankin jo poisnukkuneen isoäidin nimistä ja nimenomaan yhteen ilman yhdysviivaa, kun toinen mummuni äitiäni nimetessä ei saanut lupaa viivattomalle yhdysnimelle. Pelkkänä nimenä Ainohelmi kyllä näyttää idioottimaiselta mutta näistä muista syistä se on ihan lempparini!

Pojalle haluaisin nimeksi jonkun luontonimen vai Vilho (pappani nimi on Viljo). Miehen suvussa on nimi Petteri siirtynyt isältä pojalle, enkä kertakaikkiaan tykkää ollenkaan nimestä Petteri :D. Poikien nimiä emme ole juuri vielä miettineetkään.

Esikoisemme oli tyttö ja ihania tytön nimiä mietittiin silloin iso liuta. Jos siis saamme toisen tytön, niin nimi olisi lähes kokonaisuudessaan valmiina. Pojan nimiä alamme miettiä valmiiksi vasta, kun uudesta raskaudesta kerromme ja mummuset kertovat mitä miesten nimiä suvuista löytyy. Haluan ainakin yhdeksi nimeksi jonkun vanhan suvusta löytyneen nimen.

Tuo on mielestäni hienoa, että haluat ainakin yhdeksi nimeksi jonkun nimen suvusta. :) Kivaa, kun siirtyy sitten teidän lapsillenne.

Aino ja Helmi ovat mun mielestä kumpikin kauniita nimiä. Ainohelmi nopeasti lausuttuna ei kuulosta hullummalta. Mulle vaan tulee tosta Ainohelmistä mieleen nimi Kastehelmi, ja siis sen nimen on Vrk:n mukaan saanut 817 naista.

Mä en siis jo tonkaan takia laittaisi nimeksi Xhelmi, ja sitten toisekseen mun mielestä ilman väliviivaa noi tollaiset yhdysnimet kuulostavat ja no ennen kaikkea näyttävät raskailta.

Edla on kaunis! :) Pidän siitä, että toiseksi nimeksi nimenomaan sen haluaisit. Vaikka Edla on kaunis, niin mietin usein osaisinko itse lausua sen ja no vielä enemmän, että osaisivatko jotkut läheiseni. Helene nimen sijaan laittaisin ihan Helena.

Miten ois muuten Helmi Edla Helene/Helena? :) 

Se olisi mielestäni kaunis ja herkkä.

Tai Aino Edla Helene/Helena? :)

Aino Helmi Helena/Helene?

Petteri ois mun mielestä ihan reipas nimi pojalle, juurikin toiseksi/kolmanneksi. :)

Vilho Eetu Petteri?

Vierailija
72/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, hyppäsin vahingossa parin viestin yli!

Vierailija kirjoitti:

Nimivaihtoehtoja meidän pienelle:

Saara, Aliisa, Taru, Alina. Näistä neljästä tullaan valitseen kaksi nimeä ja A-nimi toisena nimenä.

Hih, ei hullummat vaihtoehdot. :) Mun mielestä Taru Alina olisi näistä söpöin ja paras vaihtoehto. Alina on kiva ja harkintalistalla omalle lapselleni myös. Taru nimeä ei vissiin nykylapsille ihan hirveästi ole annettu, joten on jo siitäkin syystä kiva. Toki myös sen vuoksi, että on muutenkin kiva nimi mun mielestä. :)

Vierailija
73/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eleamaria

Leonardo

Vierailija
74/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iivo Akseli

Ilmi Aurora

Tässä kohtaa on pakko kysyä, että ovatko nämä siis lastesi nimet, vai nimet jotka aiot antaa lapsillesi? :) Mä nimittäin rakastan nimeä Iivo! :) <3 Se on mielestäni niin söpö, ihana, valloittava ja vaan niin ihana, jos en jo sanonut. :'D Eli pidän kovasti ja sen haluan omalle pojalleni vielä antaa. Akseli sopii kivasti Iivon perään.

Ilmi sopii kivasti yhteen Iivon kanssa, mutta itse en tosta Ilmistä niin innostu. Tulee mieleen, että jokin asia on tullut ilmi, tai sitten ilmianto. Aurora sopii kuitenkin ihan kivasti Ilmin perään. :)

Vierailija
75/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Livia Eerika

Noel Iivari

Mä en ole milloinkaan pitänyt nimestä Livia. Mun mielestä se vaan jotenkin on outo ja "tökkivä". Olivia on ihan kiva kyllä. Eerika on ihan mukava nimi.

Noel on mun mielestä ihan kiva, mut sit joskus tulee siitäkin pienoiset wt-vibat, enkä oikein tiedä sopiiko se erityisen hyvin Iivarin kanssa. Iivari on kyllä mun mielestä lutunen nimi, mut ehkä Noel ja Iivari on jotenkin eri "sarjaa"?

Vierailija
76/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katriina/Anniina Lilja Maaria

Verneri/Rasmus Vilho Johannes

Vierailija
77/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino Emilia

Kaisla Sinikka

Sinikka on äitini toinen nimi, joten tahtoisin antaa tunnesyistä toiselle kuvitelluista tyttölapsistani, mutta en etunimeksi :D

Vierailija
78/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leino Nikolas

Maini Irene

Haavenimet :)

Vierailija
79/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi Marie