Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostelen (tulevien?) lastenne nimet

Vierailija
19.10.2016 |

Heips!

Musta olisi kivaa kertoa mielipiteitä teidän lastenne nimistä, jos vaan uskallatte laittaa. :) Siis etunimi + toinen ja mahdollisesti kolmas nimi.

Tai sitten voin yhtä hyvin arvostella nimiä, joilla voisitte tulevat lapsenne nimetä. Mielellään siis ihan nimiyhdistelmiä! :)

Kiitos! :)

Kommentit (334)

Vierailija
41/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, tarkoitin siis edellisessä viestissäni viestiä numero 31 eli jossa nimet Eelis jne. :D

Vierailija kirjoitti:

Veeti Juhani, Leevi Oskari ja Samuel Mikael.

Mulla on jotenkin mielikuva kuinka joskus +-10 vuotta sitten oli kovin yleisiä nämä Veeti & Leevi -veljekset. Tosaalta sopii mielestäni kyllä ihan hyvin yhteen. Mä vaan oon jotenkin sellainen etten ehkä liian samanlaisia nimiä uskaltaisi lapsilleni antaa juurikin siksi, jos syntyy lisää lapsia ja niille ei sitten keksitä nimeä joka olisi samankaltainen. En mä siis sitä  väitä, että sisaruksilla pitäisi olla samanlaiset nimet, mutta kyllä se mielestäni vähän hassulta kuulostaa, jos on vaikka Aatu, Eetu ja Joonas. Toisaalta Aatun ja Eetun ehkä ymmärtäisin paremmin kaksosilla, kuin ihan että olisi kaikki eri ikäisiä. Enkä siis tiedä onko tässäkin tapauksessa juuri kaksoset kyseessä ja noh, toisaalta, itse en Aatu&Eetu tyylisiä nimiä mielelläni kaksosillekaan antaisi.

No kuitenkin; Veeti Juhani on perus ok. Leevi Oskarista pidän enemmän kuin Veeti Juhanista. Veeti Juhani on jotenkin Leevi Oskariin verrattuna vähän "lälly", kun taas tuo Oskari tuo Leeviin asennetta. Toisaalta Juhani on kyllä kivan ajaton ja sopii nimen kuin nimen kanssa. 

Samuel on komea nimi ja olen miettinyt omalle lapsellenikin sitä, en tosin kutsumanimeksi. En vaan keksi siihen sopivia nimiä kunnolla. Mikael on kiva Samuelin perään, mutta toisaalta toistuva -l pääte häiritsee. Lisäksi myös pikkutarkkana se, että Oskari ja Juhani loppuvat i-kirjaimeen, mutta Samuel sitten -l kirjaimeen. Tääkin toki ristiriidassa sen kanssa, että pitääkö lapsilla olla samankaltaiset nimet. 

No joo, multa katosi nyt ajatus ja pointti tästä ihan kokonaan, eli kysy/kysykää jotain, jos on tosi epäselvä sepustus. :)

T: AP

Vierailija
42/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mutta Aameli?? Huuuhhuh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isla Josefiina, Elise Aili Maria, Toivo Johannes tai Eemil Sisu Viljami😍

Vierailija
44/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aino Elisa & Eemil Akseli

Mies olisi halunnut Ainon toiseksi nimeksi Emilia, mutta se on jo minun toisena nimenäni.

Musta ei yhtään hassumpi idea olisi ollut, jos Ainon toinen nimi olisi sama kuin äidillään eli Emilia. :) Paljon on kuitenkin heitä, jotka antavat toisen nimensä myös lapselleen toiseksi nimeksi. Toisaalta Aino Elisa saattaa olla vähän harvinaisempi yhdistelmä kuin Aino Emilia. Kauniita kyllä kumpikin. Nimi Aino on mielestäni todella kaunis, herkkä ja ihana.

Joku taisi kommentoida jotain, että joko Emil tai Eemeli. Mäkin oon vähän miettinyt tota Emil/Eemil/Eemeli -juttua.

Mun mielestä toisaalta Emil on komea nimi, mutta kyllä mä sen aina lausun ihan Eemil. Silti Emil on mielestäni kauniimpi kirjoitusmuoto, mutta toisaalta jos nimi lausutaan Eemil niin eikös sen samalla voisi kirjoittaa myös niin? Jännää mietittävää. :) Itse noista luettelemistani pidän eniten nimestä Eemeli, koska se sopii mielestäni parhaiten suomalaiseen suuhun. 

Akseli sopii hyvin Eemilin perään. Aino & Akseli olisi söpö sisaruspari. 

Vierailija
45/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuel Simeon, Daniella Annieke ja Viktor Kaspian.

Vierailija
46/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helenan siskolle antaisin nimen Lovisa tai Linda.

Vierailija
47/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös viesti 44 on AP:n. Ärsyttää, kun koko ajan unohdan laittaa perään. :D Pyrin kuitenkin laittamaan ettei sekoitu sitten joidenkin muiden kommenttien kanssa.

Vierailija kirjoitti:

Verna Katariina ja Veronika Karoliina sekä Kimmo Viljami.

Verna on mun mielestä jotenkin tosi raskas nimi. D: En tiedä miksi. Ehkä r ja n peräkkäin tekee sen, en tiedä? Katariina on kyllä kiva toiseksi nimeksi ja samoin Karoliina. Veronika on myös jotenkin raskas/hankala nimi mun mielestä.

Lisäksi Veronikasta muodostaa tavallaan Verna: Ver(o)n(ik)a. Eli ovat mielestäni liian samanlaiset nuo Verna ja Veronika. Pidän kyllä siitä, että siskoksilla on samantyyliset toiset nimet. Mieluummin kuitenkin vaikka Verna Katariina ja Tekla Karoliina. Kimmo Viljami on ihan jees! Ois jotenkin hauskaa/hassua, jos nimi ois jollain vaikka tänä vuonna syntyneenä, koska tuskin kovinkaan monta 2016 syntynyttä Kimmoa löytyy. :) Kivaa myös tuo, että Kimmon nimi alkaa samalla kirjaimella kuin siskojensa toiset nimet.

Vierailija
48/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-Tuuli

Leo Ilmari

Vierailija
49/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimivaihtoehtoja meidän pienelle:

Saara, Aliisa, Taru, Alina. Näistä neljästä tullaan valitseen kaksi nimeä ja A-nimi toisena nimenä.

Vierailija
50/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iivo Akseli

Ilmi Aurora

Vierailija
51/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iiris ja max ja suri.

Iiris on luokkaa "ihan kiva". En osaa muuta sanoa. Max on ihan ok, mutta mun mielestä sopii paremmin koiralle kuin ihmiselle. Surista tulee mieleen mehiläiset ja kaikkea muutakin surisevaa, eli en pidä.

Vierailija
52/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livia Eerika

Noel Iivari

Vierailija
53/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Eleanor ja Joel Benjamin 

Ensinnäkin mun on sanottava, että jotenkin näistä nimistä tulee mieleen kaksi ihan erilaista ihmistä ja siis tyyliin ihan eri lähtökohdista olevat. Leila hienostunut ja rikkaasta perheestä, kun taas Joel ehkä vähän sellainen wt-poju.

Sinänsä Leila Eleanor on kyllä mielestäni aikas kaunis yhdistelmä. Herkkä ja mukava sekä kaunis. 

Joel ja Benjamin kumpikin ovat ihan komeita nimiä. Yhdistelmänä vaan Joel Benjamin on tosiaan mielestäni vähän wt, ja mulle itseasiassa tulee siitä mieleen vähän sellainen teinityttöjä naurattava "paha poika". 

Vierailija
54/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-Tuuli

Leo Ilmari

Vierailija
55/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle mietitty nimeksi X Edla Helene, eli se ensimmäinen nimi vielä hakusessa. Haluaisin toiseksi nimensi Ainohelmi mutta miehestä tuo on tosi tyhmä. Olisi tullut kummankin jo poisnukkuneen isoäidin nimistä ja nimenomaan yhteen ilman yhdysviivaa, kun toinen mummuni äitiäni nimetessä ei saanut lupaa viivattomalle yhdysnimelle. Pelkkänä nimenä Ainohelmi kyllä näyttää idioottimaiselta mutta näistä muista syistä se on ihan lempparini!

Pojalle haluaisin nimeksi jonkun luontonimen vai Vilho (pappani nimi on Viljo). Miehen suvussa on nimi Petteri siirtynyt isältä pojalle, enkä kertakaikkiaan tykkää ollenkaan nimestä Petteri :D. Poikien nimiä emme ole juuri vielä miettineetkään.

Esikoisemme oli tyttö ja ihania tytön nimiä mietittiin silloin iso liuta. Jos siis saamme toisen tytön, niin nimi olisi lähes kokonaisuudessaan valmiina. Pojan nimiä alamme miettiä valmiiksi vasta, kun uudesta raskaudesta kerromme ja mummuset kertovat mitä miesten nimiä suvuista löytyy. Haluan ainakin yhdeksi nimeksi jonkun vanhan suvusta löytyneen nimen.

Vierailija
56/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Leila Matilda ja Eliot Alfred.

Kivaa jotenkin törmätä tohon Leilaan ja vieläpä kaksi kertaa tässä keskustelussa, koska oon ajatellut ettei se niin erityisen pidetty/suosittu nimi nykyään olisi. :) Leila Matilda on kyllä kaunis!!! Jotenkin tosi nätti. Sen sijaan toi Eliot Alfred on mun makuun liian ulkomaalainen. Mä yleensä pidän E-alkuisista nimistä (etenkin poikien), mutta Eliot ei kyllä kuulu yhtään niihin suosikkeihini. 

Vierailija
57/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi

Vierailija
58/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leo Lucas

Alina Josefina

:)

Vierailija
59/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Felix Vincent ja Edith Fredrika

Felix tuo mulla lähinnä mieleen ketsupin, ja no toisaalta myös erään sarjan hahmon. Ihan ok nimi kuitenkin. Felix Vincentiä en vaan itse antaisi Suomessa asuvalle lapselle jonka vanhemmat suomalaisia. Olettaisin kuitenkin, että teillä toinen vanhempi ulkomaalaistaustainen?

Edith on ihana nimi! Kaunis, herkkä, sopivan vanhanaikainen. Fredrika ei oo ihan mun suosikkini, mutta jotenkin jos tän lausuu silleen "EeditH FredriiKKa" niin on oikeastaan ihan kaunis. En silti omalle lapselleni antaisi tota Fredrikaa. 

Näissä nimissä tykkään siitä, kun on jotain samaa siskon ja veljen nimissä: F-kirjain. 

Vierailija
60/334 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö olisi Emilia Kanerva tai Katriina,

poika mahdollisesti Topias Mikael