Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostelen (tulevien?) lastenne nimet

Vierailija
19.10.2016 |

Heips!

Musta olisi kivaa kertoa mielipiteitä teidän lastenne nimistä, jos vaan uskallatte laittaa. :) Siis etunimi + toinen ja mahdollisesti kolmas nimi.

Tai sitten voin yhtä hyvin arvostella nimiä, joilla voisitte tulevat lapsenne nimetä. Mielellään siis ihan nimiyhdistelmiä! :)

Kiitos! :)

Kommentit (334)

Vierailija
101/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leino Nikolas

Maini Irene

Haavenimet :)

Mä miellän Leinon vaan ja ainoastaan etumeksi, koska tulee toki mieleen Eino Leino ja sitten eräs tuttavani sukunimeltään Leino. Nikolas Leino kuulostaisi oikein komealta, mutta juurikin niin, että Leino olisi se sukunimi. :p Nikolas on ihan komea nimi, mutta Nikosta pidän enemmän.

Maini tuo mieleeni mairittelevan ihmisen, tai sen että on mainiTTU jotain. Irene on kaunis ja jotenkin klassinen, ylväs nimi.

T: AP

Vierailija
102/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sofi Marie

Eedit Miriam

Edvin Julius

Arvid Juhana

Sofi Mariesta tulee mieleen jokin vaatemerkki tms. Jotenkin myös tuntuu, että ton nimen kanssa tulisi ihmisiltä hämmästelyä:

Onko se Sofi Maria, Sofie Marie, Sofia Maria, Sofie Marie...? jne.

Eli jotenkin muokkaisin tota nimeä. Itse pidän enemmän nimestä Sofia kuin Sofi, koska Sofi on mun makuun vähän keskeneräinen. Suomalaismaisempi Sohvi on jotenkin söötimpi kuin Sofi. Jos Sofin haluaa, niin vaihtaisin Marien johonkin toiseen. Marie on mun mielestä sellainen rikkaan perijättären nimi, kun Sofi taaas vähän sellaisen peikkotukkaisen "ryövärintyttären".

Eedit Miriam on ihan nätti. Mä pidän enemmän kirjoitusmuodosta Mirjam, joka johtunee ihan vaan siitä, että oli mummoni nimi. Lisäksi Edith näyttää mielestäni kauniimmalta kuin Eedit tai Edit, mutta tässäkin ymmärrän sen lausumistavan; eihän nimessä Eedit edes ole ja kuulu h-kirjainta kuin Edithissä/Eedithissä.

Edvin Julius on ihana!!! Edvin on niin komea nimi ja jotenkin niin vahva ja rohkea. Julius on vähän leikkisämpi, mutta sopii kyllä mielestäni hyvin yhteen Edvinin kanssa.

Arvid Juhana on ihan kiva. Mä en niinkään Juhanasta pidä, joten olisin laittanut Juhani. Edvin ja Arvid sopii kivasti veljeksille.

Plussaa siitä, että näisä nimissä on sama kaava: tyttöjen toiset nimet alkaa M-kirjaimella ja poikien J-kirjaimella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anton

Linnea

Olisi kiva tietää toiset nimet. :) Ihan kivat tollaiset perusnykypäivän nimet ovat nuo. Anton on ihan ok, mutta Linnea on mielestäni oikein kaunis.

Vierailija
104/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielo Alma Eerika

Touko Oula Eemeli

Vierailija
105/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usva Elviira

Vierailija
106/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila/Leyla Hanar , isän mielipide ratkaisee kumman ensimmäisen nimen valitsemme :)

Vierailija
107/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinsä kaima eli Helena 2.

Vierailija
108/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jussi Oskari

Tässä on kunnon miehen nimi! :D Oskari on mun mielestä ihana ja sopii niin monen nimen kanssa yhteen. Jussi on mun makuun ehkä vähän liian lempinimimäinen, vaikka toki tiedän sen olevan ihan oikea nimi. Jussi Oskari kokonaisuutena on kiva, vaikka siis Jussi itsestään ei kuulu nimisuosikkeihini.

Vierailija
109/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1Tatu ja Tiina

Hyvin sopisi nimet sisaruksille. Noikin sellaiset kasari/ysärinimet, hih. :) Tatu on reippaan pojan nimi ja Tiina on kaunis ja ajaton. Toiset nimet olisi mukavaa tietää.

Vierailija
110/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irina Susanna

Vierailija
111/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta voit varastaa tulevalle lapsellesi nimen?

Haha, no se ei kyllä ole tässä tarkoituksena. :D Mä oon tosi kiinnostunut nimistä ja  mun mielestä on kivaa lukea minkä nimisiä lapsia ihmisillä on ja niitä myös arvostella. Toki hienoa, jos niiden listausten kautta saan kivoja nimivinkkejä, mutta se ei ole tässä perimmäinen syyni.

Terkuin AP.

Jos kerran olet nimistä kiinnostunut, niin opettele nyt ymmärtämään että "etunimi" ei tarkoita pelkästään ensimmäistä nimeä, vaan myös toinen ja mahdollinen kolmas nimi ovat etunimiä. Siis kaikki muut paitsi sukunimi ovat etunimiä!

Ihanaa, tämä ei edes lukenut aloitusta :D

Vierailija
112/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senja Sara Loviisa 

ja 

Ida Usva  Marlene

Mä itse olisin varmaan vaihtanut ensimmäisen tytön nimen järjestystä muotoon Sara Senja Loviisa, vaikka on tuo Senja Sara Loviisa ihan kiva myös. Lapsuudestani muistan inhottavan Senjan, jonka vuoksi en oikein tosta nimestä ole pahemmin pitänyt. Perinteisempi Sonja on mielestäni kivempi. Toisaalta kiva, kun Senja ei ole niin kovin yleinen massanimi. Sara on ok ja Loviisa on mun mielestä hyvä valinta tonne loppuun, koska Sara ja Senja ovat mielestäni vähän sellaisia prinsessanimiä niin jos perässä olisi ollut tyyliin Jessica niin olisi mennyt jo liian rinsessaksi.

Ida Usva Marlene olisi mielekkäämpi mulle, jos se olisi Iida Usva Marleena. :P Mä siis tykkään tuollaisista pelkistetyistä nimistä. Ida on kyllä kaunis, lausui sen miten tahansa. Silti Iida on enemmän mun tyylinen. Usva on kaunis ja herkkä, mutta omalle lapselleni en sitä oikein osaisi kuvitella. Joskus vuosia sitten luin joltain vauvapalstalta kuinka eräs äiti oli antanut kuolleena syntyneelle lapselleen nimen Usva ja mielestäni se oli jotenkin kovin kaunista.

Marlene on ok ulkomaalaisella, mut suomalaisittain pidän tosiaan enemmän Marleenasta.

Vierailija
113/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerbun Siljami

Vierailija
114/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Celia Christina

Marcia Mariella

Livia Linnéa

Ottilia Melissa Alexandra

Krister Georg Alexander

Roger Edvin Axel

Amelia Bea Charlotta

Vierailija
115/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venla Valvatti Okuliina ja Sofi Talvikki Serafiina

Vierailija
116/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien nimet: Viljami Make ja Jonne Spurdo

Tyttöjen nimet: Unelma Sirpaleena ja Anneli Auer

Ap, mielipiteet?

Vierailija
117/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirho Ukkeli (perhenimi)

Vierailija
118/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pojastamme tulisi Wäinö Mikonpoika ja tytöstä Aino Wilhelmiina :)

Itse kirjoittaisin ihan Väinö ja Vilhelmiina, mutta pidän kyllä tosta että nimissä on teillä sama linja. Tuntuisi oudolta jos olisi Väinö ja Wilhelmiina. :P Aino on ihana nimi. Väinöstä tosiaan ihan vaan v:llä tykkään kovasti, Wäinö menettelee.

Mä en oikein noista -poika tai -tytär nimistä tykkää. Ne on mun mielestä liian vanhanaikaisia. Mieluummin siis nimeksi Wäinö Mikko X. Eli toiseksi nimeksi isän nimi ja X:n tilalle jokin kolmas nimi. :) Tai menisi Wäinö Mikko ilman kolmatta nimeäkin, riippuen vähän sukunimestä.

Wilhelmiina on ylväs nimi ja sellainen rohkea ja ronski.

Vierailija
119/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamu Aurora

Mä olen tietyllä tavalla tosi tykästynyt nimeen Aamu, mutta aina mietin mitkä toiset nimet mä muka Aamulle keksin ja sopisiko Aamu oikeasti juuri mun lapsen nimeksi jne. jne. Aurora ei kuulu nimisuosikkeihini(vaikka ihan kaunis onkin), mutta tämä Aamu Aurora on kyllä yhdistelmänä ihanan herkän hellyyttävän kaunis.

Vierailija
120/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reko Otso Matias