Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko rikkaat oikeasti sitä mieltä, että varallisuuden keskittyminen on ok?

Vierailija
03.08.2025 |

Mietin tuon eilisenkin uutisen jälkeen, missä kerrottiin, että Fazerin suvun jäsenet ovat siirtäneet kirjansa ulkomaille verotussyistä, että ihanko oikeasti miljonäärit ja miljardöörit ovat sitä mieltä, että heille enemmän ja muille vähemmän on hyvä suunta. Mikä tuollaisia ihmisiä vaivaa? Miksi mikään ei riitä?

Jos on jo niin paljon rahaa, että se vaan kertyy ja kertyy itsellä jonnekkin tileille ja sijoituksiin, niin miksi sitä on aina vaan saatava enemmän ja enemmän. Noillakin on rahaa niin paljon, että kaikki heidän jälkipolvensakin voivat elää kattoon syljeskellen loppuelämänsä.

Ja samaan aikaan heidänkin täytyy ymmärtää, että mikään valumaefekti ei ole totta ja ihmisiä tippuu enemmän pois keskiluokasta köyhyyteen. Koska rahaa ei oikeasti ole äärettömästi maailmassa. Sitä on rajallinen määrä ja heidän mielestään se kuuluu jakaa niin, että heille enemmän ja suurimmalle osalle sen verran että kunhan jotenkin hengissä pysyvät. 

Kommentit (264)

Vierailija
1/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat. Minäkin olen samaa mieltä: minulle enemmän ja muille vähemmän. Itse olet sitä mieltä myös. Jokainen on, ja se on ihan normaalia.

Vierailija
2/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ovat. Minäkin olen samaa mieltä: minulle enemmän ja muille vähemmän. Itse olet sitä mieltä myös. Jokainen on, ja se on ihan normaalia.

No tuohan ei pidä paikkaansa. On olemassa rikkaita, jotka antavat enemmän hyväntekeväisyyteen kuin käyttävät itse. Mutta ovat harvinaisia. 

Ja muutenkin, jos sinä esimerkiksi olet tuota mieltä, voisit pysähtyä miettimään miksi olet tuota mieltä, etkä vain epä-älyllisesti ohittaa koko kysymystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Usein mietin samaa.

Vierailija
4/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä heidän AP:n mielelstä kuuluisi omaisuudellaan tehdä? Jakaa köyhille?

Vierailija
5/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohan ei pidä paikkaansa. On olemassa rikkaita, jotka antavat enemmän hyväntekeväisyyteen kuin käyttävät itse. Mutta ovat harvinaisia. 

Ja muutenkin, jos sinä esimerkiksi olet tuota mieltä, voisit pysähtyä miettimään miksi olet tuota mieltä, etkä vain epä-älyllisesti ohittaa koko kysymystä.

Ohittaa mitä kysymystä? Tätäkö: "Ovatko rikkaat oikeasti sitä mieltä, että varallisuuden keskittyminen on ok?" Siihenhän minä juuri vastasin. Toistan sen vielä: kyllä, kyllä ovat. 

Nyt sinä voit miettiä, miksi "epä-älyllisesti" et ymmärtänyt näinkin suoraa vastausta.

Vierailija
6/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla tuntuu olevan aika lapsellinen maailmankuva. Lienet kovin nuori? 

Muistuttaisin vaan että sosialismi ei ole toiminut missään. Kaunis idea siitä että kaikki jaetaan tasan johtaa vain siihen että kukaan ei viitsi mitään yrittää. Ja kuitenkin, niissäkin pakotetuissa oloissa syntyy eliitti joka kahmii itselleen paremmat edut. 

Vierailija
7/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no perusta oma suklaatehdas ja ala miljonääriksi. Pääset sitten nauttimaan niistä "kevyistä veroista". 

Saa suorittaa, KUKAAN ei kiellä. 

Vierailija
8/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa normisti veroja kuten köyhätkin.

T. Ei-ap

Vierailija
9/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin vaan että sosialismi ei ole toiminut missään. Kaunis idea siitä että kaikki jaetaan tasan johtaa vain siihen että kukaan ei viitsi mitään yrittää. Ja kuitenkin, niissäkin pakotetuissa oloissa syntyy eliitti joka kahmii itselleen paremmat edut. 

Kyllä Kiina aika hyvin porskuttaa sosialismin kanssa. Eliitti sielläkin tietysti on.

Vierailija
10/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rikas, mutta ihan oikeastiko sinä jakaisit omat sukusi rahat köyhille, etkä suojaisi niitä lapsillesi? Harva meistä tuollainen jeesus on.

Vierailija
11/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhille kannata rahaa antaa, kun ne eivät sitä osaa kuitenkaan käyttää. Tuhlaavat vaan äkkiä pois.

Vierailija
12/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ei-ap

1) köyhät EIVÄT juiurikaan maksele veroja

2) varakkaat maksavat sekä SUHTEELLISESTI ja varsinkin absoluuttisesti PALJON ENEMMÄN veroja, jotkut vuosittain enemmän kuin 10 köyhää KOKO ELÄMÄNSÄ AIKANA. 

Vierailija
13/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio on kuitenkin tukenut Fazerin liiketoimintaa. Aika härskiä piilottaa sillä tavalla hankittu omaisuus verottajalta.

Vierailija
14/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on järjettömän kova verotus. Ihmiset saavat tehdä rahoillaan mitä lystäävät. 

Monet tosirikkaat lahjoittavat rahaa myös hyväntekeväisyyteen. Kohteen he päättävät itse. Ehkä eivät halua antaa rahojaan tehottomaan koneistoon, niinkuin Suomi nyt näyttää olevan. 

Vierailija
15/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on ajatusvirhe.

Jos tuollaista olisi olemassa, se edellyttäisi, että rahan määrä olisi vakio.

Mutta kun se ei ole.

Jatka ajatusta eteenpäin tuosta, niin löydät oikean vastauksen.

Vierailija
16/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ei-ap

1) köyhät EIVÄT juiurikaan maksele veroja

2) varakkaat maksavat sekä SUHTEELLISESTI ja varsinkin absoluuttisesti PALJON ENEMMÄN veroja, jotkut vuosittain enemmän kuin 10 köyhää KOKO ELÄMÄNSÄ AIKANA. 

No Fazerit ei enää maksa Suomeem mitään.

Vierailija
17/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että eivät välttämättä ole sitä mieltä, mutta toisaalta toki omaa varallisuuttaan eivät pidä millään tavalla pahana. Mutta jos varakkaita olisi enemmän niin siitä voisi olla heillekin etua, esim. enemmän asiakkaita heidän liiketoiminnalleen.

Vierailija
18/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Kiina aika hyvin porskuttaa sosialismin kanssa. Eliitti sielläkin tietysti on.

Onko siellä edes mitään sosialismia? Kävin vuonna 2009 Kiinassa ja silloin siellä oli mahdollista perheyritykset. Kävin myös tehtaassa, jossa oli 10 000 työntekijää. Tapasin tehtaan omistajan. Omistajan, kyllä. Mikä sosialismi tuo on. 

Vierailija
19/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhille kannata rahaa antaa, kun ne eivät sitä osaa kuitenkaan käyttää. Tuhlaavat vaan äkkiä pois.

Köyhä,sinä voit kostaa fazerille,älä ostä mitään missä lukee Fazer.

Vierailija
20/264 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kapitalismissa varallisuuden pitäisi kertyä kyvykkyyden mukaan? Mitä kykyä se on väsyttää perii miljonääri isänsä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi