Arvostelen (tulevien?) lastenne nimet
Heips!
Musta olisi kivaa kertoa mielipiteitä teidän lastenne nimistä, jos vaan uskallatte laittaa. :) Siis etunimi + toinen ja mahdollisesti kolmas nimi.
Tai sitten voin yhtä hyvin arvostella nimiä, joilla voisitte tulevat lapsenne nimetä. Mielellään siis ihan nimiyhdistelmiä! :)
Kiitos! :)
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Celia Christina
Marcia Mariella
Livia Linnéa
Ottilia Melissa Alexandra
Krister Georg Alexander
Roger Edvin Axel
Amelia Bea Charlotta
Unohdit nuo arvostella, AP
Tatu Matias ja Tiina Tuulikki :)
Vierailija kirjoitti:
Lydia Elle Maria
Edith Lina Amanda
Dina Sara Sofie
Mulle tulee yleensä nimestä Lydia mieleen nimi Lyyli, ja siis Lyylistä mä en tykkää. D: Lydia sentään on klassisempi ja sinänsä ihan ok. En kuitenkaan antaisi omalle lapselleni. Elle on kaunis ja herttainen. Enemmän mieleeni on kuitenkin Elli ja Ella. Maria on kiva perusnimi tuonne perään.
Edith on kaunis. Kokonaisuutena Edith Lina Amanda on mukavan herkkä ja sopiva varsinkin ulkomaalaistaustaiselle lapselle. Lina ei nyt suosikkeihini kuulu, mutta menettelee tuolla keskellä.
Dina on jollain jännällä tavalla tosi "kuuma" nimi. :D Toisaalta söpöä, kun on sisarukset (Edith) Lina (Amanda) ja Dina, mutta toisaalta vähän mietityttää miksi esikoisen nimessä ei sitten ole vaikka Tina. :P
Dina Sara Sofie on ehkä vähän sellainen wt mun mielestä. Jotenkin Dinan nimi kokonaisuudessaan on eri sarjaa Edithin ja Lydian kanssa.
T: AP
AP miksi ignooraat viestin 114 nimet????
Sara Safira
Dina Dalila
Adra Azila
Lidia Eedi Maria
Saga/Saaga Adalia
Aava Elila Alexandra
Isla Julianna Evelin
Emila Linnea Alida
Lumo Edith Malina
Siinä tyttöjen, sitten poikien:
Joakim Nooa Valtteri
Daniel Elias
Eeti Benjamin
Sebastian Eliel
Nämä tulevia nimipohdintoja..
Vierailija kirjoitti:
Poikien nimet: Viljami Make ja Jonne Spurdo
Tyttöjen nimet: Unelma Sirpaleena ja Anneli Auer
Ap, mielipiteet?
😂😂😂😂😂
Usva Elina, Lumi Helena, Eero Henrik ja Okko Alfred olivat nimet, joista haaveilin ennen. Mies on kuitenkin ulkomaalainen, niin meille valikoitui ihan toisenlaiset nimet: Elle Amanda ja Eden Marie.
Vierailija kirjoitti:
AP miksi ignooraat viestin 114 nimet????
En ole ignoorannut. Mulla on sitä ennenkin nimiä arvostelematta.
Vierailija kirjoitti:
Aarni Juuso Oskari
Katri Eevi Aurora
Aarni on aivan ihana nimi, pidän kovasti. <3 Oskarista pidän myös kovin, kuten olen tainut aiemmin täällä sanoa. :) Juuso on mun mielestä sellainen ihan ok. En omalle lapselleni antaisi, mutta on kuitenkin sellainen mukavan reipas ja tuo mieleen leikkisän ja sosiaalisen pojan. Jos pilkkua lähetään viilaamaan, niin häiritsee vähän nimen mahdollinen ns. puuroutuminen "Aarni Juusooskari", mutta tuo aika pikku juttu eikä se tule tässä yhdistelmässä esiin häiritsevästi kuten joissakin muissa joskus.
Katri on nimi, joka voisi nykypäivänä saada enemmän arvostusta. Kaunis nimi!:) Eevi on ihan kiva. Aurora jotenkin mun mielestä vaan latistaa ton nimen tunnelman, koska Auroraan törmää nykyään niin jatkuvasti.Itse laittaisin kolmanneksi nimeksi jonkin muun kuin Auroran.
Vierailija kirjoitti:
Atte Ilmo Olavi
Atte on ihan kivan rempseä. Kokonaisuutena toi nimi on mukavan letkeä, mutta huomioni kiinnittyy nimeen Ilmo ja mulle vaan tulee siitä mieleen ilmoitus tai "Jo on ilmoja pidellyt". Pidän enemmän nimestä Ilmari. Mielestäni Atte Ilmari olisi söpö.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisia tyttöjen nimiä:
Hilma Irene Ilona
Leila Helene Ellen
Malva Aune Lahja
Mahdollia poikien nimiä:
Luukas Mauno Untamo
Joonatan Mikko Asser
Hilma Irene Ilona kuulostaa söpöltä. Hilma ylipäätään on mielestäni sellaisen kiltin ja söpön tytön nimi. Vaikeaa kuvitella ilkeää Hilmaa. :D Irene on ylväs ja Ilona nimensä mukaisesti iloinen nimi. Mä en välttämättä kuitenkaan laittaisi Ireneä ja Ilonaa samaan nimeen eli muokkaisin tota nimiyhdistelmää vähän
--> Hilma Ilona. :) Tuolloin se olisi juurikin söpön, kiltin ja myös rempseän tytön nimi. Hilma Irene olisi nätti sekin kyllä, mutta mielestäni Ilona sopii paremmin Hilman kanssa kuin Irene.
Jännä tohon Leilaan törmätä varmaan jo kolmatta kertaa tässä keskustelussa. :) En ole käsittänyt, että se on noinkin suosittu nimi nykyään. Ei siis siinä mitään, mun mielestä ihan kaunis nimi kyllä! Mun mielestä Leila Helene Ellenissä on väärä nimijärjestys ja muuttaisin sen --> Leila Ellen Helene.
Tosin mun mielestä ylipäätään Helene ja Ellen eivät niin hyvin sovi yhteen. Jotenkin Leila kaipaisi mun mielestä vähän räväkämmät nimet peräänsä.
Malva Aune Lahja kuulostaa mun mielestä nimiluettelolta. Siis tyyliin "Lapsieni nimet ovat Malva, Aune ja Lahja". Eli mun mielestä toi ei vaan kuulosta yhtenäiseltä yhden ihmisen nimeltä. Ylipäätään noista kolmesta nimestä ainoastaan Lahja on mun mielestä ihan ok, mutta Malva on mun mielestä vähän outo ja Aune liian tätimäinen. Toki ymmärrän, jos ne tulevat suvusta tai on muu iso syy miksi juuri niistä tykkää, mutta tämä nimiyhdistelmä ei vaan mielestäni toimi.
Luukas on mun mielestä ihana ja lutunen nimi. :) Voi kunpa vaan osaisin nähdä sen oikeasti mun lapsen nimenä. En vaan jotenkin keksi siihen toisia nimiä. Ehkä laittaisin sen sitten toiseksi/kolmanneksi nimeksi ja kutsumanimeksi jonkun muun tms.
Mauno on jotenkin hupaisan söpö nimi. :D Untamosta sen sijaan en tykkää, koska siitä tulee mieleen vähän sellainen pölvästi haaveilija.
Joonatan on kiva nimi, mutta pidän siitä enemmän toisena/kolmantena nimenä. Joonatan Mikko Asser on tota Luukaksen nimiyhdistelmää parempi, mutta mä varmaan muokkaisin tätäkin nimeä --> Mikko Asser Joonatan.
Vierailija kirjoitti:
Kielo Alma Eerika
Touko Oula Eemeli
Noin yleisesti ottaen mukavat luontonimet! :)
Kielo Alma Eerika kuulostaa tosi söpöltä. Kielo ja Alma tuollaisia pehmeitä nimiä, kun Eerika tuo sitten vähän räväkkyyttä nimeen.
Touko Oula Eemeli on kans ihan mukava. Mä en vaan jotenkin ole ikinä tykännyt nimestä Oula. Se on mun mielestä vähän outo. Eemeli on kiva ja pidän siitä, että on Eemeli ja Eerika. :) Touko nimestä pidin yhdessä vaiheessa kovasti, mutta eräs julkisuudessakin huomiota saanut mies vei viimesimmätkin makuni kyseisestä nimestä, vaikka eihän sen niin pitäisi tietenkään mennä, että yhden ihmisen takia koko nimeä alkaa ns. inhota.
Tota Touko Oula Eemeliä kuitenkin itse muokkaisin jotenkin myös senkin takia ettei puuroudu "Toukooula Eemeli". Aina ei kaksi vähän erikoisempaa nimeä peräkkäin kuulosta muutenkaan niin erityisen kivalta.
Kielon nimi on kyllä kovin söpö.
Ai vitsi kun tekis mieli laittaa haavenimeni, mutta en halua, että joku varastaa sitä täältä :D
Vierailija kirjoitti:
Usva Elviira
Pidän tästä Usva Elviirasta enemmän kuin aiemmin mainitusta Ida Usva Marlenesta. Mun mielestä Usva Elviirassa on enemmän asennetta, mutta myös herkkyyttä. Tässä tuo nimi Usva pääsee oikeuksiinsa, mutta sen lisäksi myös Elviira sopii hyvin sen kanssa. Tästä tulee sellainen satumainen fiilis.
kike79... kirjoitti:
Leila/Leyla Hanar , isän mielipide ratkaisee kumman ensimmäisen nimen valitsemme :)
Ja jälleen Leila, cool! :) Mistä tuo Hanar tulee? Mitä se merkitsee? En osaa siitä sanoa mitään, koska en tiedä sen merkitystä. Tai no äkkiseltään luettuna kuulostaa vähän tönköltä, mutta toiveajattelen että sillä on jokin kaunis merkitys.
Leila vs. Leyla: laittaisin ehdottomasti Leila! Sopii paremmin suomalaiseen suuhun. Toivottavasti mies on samaa mieltä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Äitinsä kaima eli Helena 2.
Helena Junior eli HJ. :)
Hehe.