Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin kommenttiketju tatuoiduista ihmisistä :)

Vierailija
19.10.2016 |

Päivän naurut tuli tästä kommenttiketjusta: https://www.hs.fi/elama/a1476243816818 Kommentista toiseen ihmiset väittää että tatuoidut ihmiset ovat jotenkin syrjäytyneitä, tai hulluja, tai huoria. Onko Suomessa oikeasti näin tynnyrissä kasvaneita ihmisiä? Itse olen tatuoitu, 40-vuotias esimies (nainen), minua kunnioitetaan ja minusta pidetään töissä. Ei ole tullut mieleenkään että joku pitäisi minua huorana tai hulluna tatuointieni takia, eikä kyllä kukaan pidäkään. Ystäväpiirissäni noin 80%lla on vähintään yksi tatuointi, koska tatuoinnithan ovat nykyään yhtä yleisiä kuin vaikkapa ripsiväri, eikä tatuoinnit ole enää vuosiin olleet vankien tai merimiesten yksinoikeutta. Puhutaan siis valtavirrasta.
Taitaa kaikki kommentoijat olla sieltä "Kehä Kolmosen ulkopuolelta" :)

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen hakkauttakoon nahkaansa mitä haluaa, mutta tatuoituja en palkkaa minkäänlaiseen työtehtävään. Antavat epäsiistin vaikutelman eivätkä siksi sovi meille.

Ja tästä sulle läiskähtää syyte seksuaalisesta häirinnästä. Ihmistä ei saa pyytää riisuuntumaan alasti työhaastattelussa, etkä ilman tätä voi mitenkään tietää onko niitä tatuointeja vai ei.

Eihän sitä saa edes kysyä, mutta ilmoitan että näkyvät tatuoinnit ja lävistykset ovat kiellettyjä. Jos jollakin on Kimi Räikkönen pakarassaan niin se ei kuulu minulle. Jos on näkyvissä niin sitten en vain palkkaa.

Vierailija
42/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä työskentelen arvostetussa  (liikkeenjohdon-)konsulttifirmassa, ja kyllä tatutointeja löytyy monilta meikäläisiltä (korkeakoulutetuilta ja keskivertoa aika reippaasti paremmin tienaavilta), kuin myös nännilävistyksiä yms. saunailloissa ilmi tulleita "koristeita". Eli eipä näytä tatuoinnit haitanneen tahtia / urakehitystä täällä meillä ainakaan. (Tosin harvalla on mitään näkyvällä paikalla olevaa kuvaa, suurin osa on piilossa vaatteiden alla, niinkuin minullakin.)

Mua ei muiden ihmisten tatuoinnit hetkauta mihinkään suuntaan, ja niille kukkahatuille, jotka mullekin ovat sanoneet että "ajattele miltä tuo näyttää sitten kun olet vanha", terveiset, että jos vanhuksena mun suurin ongelmani on levähtänyt tatska, niin hyvin pyyhkii siinä tapauksessa.

Seksikkän mies, jonka olen koskaan tavannut, omistaa ainakin muutaman tatuoinnin käsivarsissaan, vaatteiden alle en valitettavasti ole päässyt ainakaan toistaiseksi kurkistamaan. Toivottavasti pääsen.

Ihmettelen ihmisiä, joille muiden kuvat tuntuvat olevan henki ja elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä työskentelen arvostetussa  (liikkeenjohdon-)konsulttifirmassa, ja kyllä tatutointeja löytyy monilta meikäläisiltä (korkeakoulutetuilta ja keskivertoa aika reippaasti paremmin tienaavilta), kuin myös nännilävistyksiä yms. saunailloissa ilmi tulleita "koristeita". Eli eipä näytä tatuoinnit haitanneen tahtia / urakehitystä täällä meillä ainakaan. (Tosin harvalla on mitään näkyvällä paikalla olevaa kuvaa, suurin osa on piilossa vaatteiden alla, niinkuin minullakin.)

Mua ei muiden ihmisten tatuoinnit hetkauta mihinkään suuntaan, ja niille kukkahatuille, jotka mullekin ovat sanoneet että "ajattele miltä tuo näyttää sitten kun olet vanha", terveiset, että jos vanhuksena mun suurin ongelmani on levähtänyt tatska, niin hyvin pyyhkii siinä tapauksessa.

Seksikkän mies, jonka olen koskaan tavannut, omistaa ainakin muutaman tatuoinnin käsivarsissaan, vaatteiden alle en valitettavasti ole päässyt ainakaan toistaiseksi kurkistamaan. Toivottavasti pääsen.

Ihmettelen ihmisiä, joille muiden kuvat tuntuvat olevan henki ja elämä.

Onhan niitä tatuointeja kaikissa ammattiryhmissä, kuten lentäjät, lääkärit ja politikot ym. Kaikki tietty nistejä, wt ja alempaa sakkia av mammojen mielestä.. :D

Vierailija
44/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään työnantaja ei ole edes tiennyt tatuoinneistani. Ihan hyvin mut on palkattu.

Ja olen akateemisesti koulutettu, koska se tuntuu olevan tässä niiin tärkeää.

Jokaisella on varmasti omat syynsä omiin koristuksiinsa.

Varmasyi on paljon enemmän ihan karseita, epäsopivia, huonosti tehtyjä jne. tatuointeja näkyvillä kuin siistejä. Mutta ihan rehellisesti ei tippakaan kiinnosta jos joku raakkaa minut nyt wt-muijaksi :D Aivan naurettavaa kiukkuttelua tollaset "ei seiso jos tatska" -huutelut, antavat tosi juntin kuvan sanojasta. Sanot vain kun toivot et saisit jotakuta loukattua. Pidä tunkkis hei.

Vierailija
45/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä tatuointivaahtoamista. En minäkään pidä värjätyistä hiuksista, näkyvistä lihaksista, pitkistä kynsistä tai vaikka kangastossuista. Mutta enpä sellaisia itselleni sitten hankikaan ja sillä selvä. Se mitä muut tekee on ihan sama, ei ole minun asia arvostella toisten makumieltymyksiä.

Vierailija
46/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä älykkäämpi henkilö, niin sitä epätodennäköisemmin hänellä on tatuointeja.

Mitä tyhmempi, niin sitä todennäköisempää että on ja onneksi kaikkein tyhmimmille ei edes suostuta tekemään tatuointeja.

Vierailija
47/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisella on yksi tatuointi niin se on sama kun jos olisi laittanut -30% tarran otsaan.

En kunniottaisi esimiestä jolla tatuointi. Näin yleisesti voin kertoa että paremman piiren väellä ole tatuointeja.

HAH :D just joo, sanon minä....

Vierailija
48/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä tatuointivaahtoamista. En minäkään pidä värjätyistä hiuksista, näkyvistä lihaksista, pitkistä kynsistä tai vaikka kangastossuista. Mutta enpä sellaisia itselleni sitten hankikaan ja sillä selvä. Se mitä muut tekee on ihan sama, ei ole minun asia arvostella toisten makumieltymyksiä.

Mutta vastaantulijoiden surkean maun arviointihan on erittäin riemastuttavaa.

Lähes kaikki tatuoinnit ovat kehnosti valittuja, typerästi toteutettuja ja kaiken lisäksi rumia.

Oman lapsen vauvakuvat tatuoituina ovat erityisen typerän näköisiä.

Vierailija
49/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina jaksan ihmetellä samaa asiaa. Ei ketään saa syrjiä tai jättää palkkaamatta vaikka tekoripsien tai omasta mielestä huonon hiustyylin takia, miksi tatuointi olis eri asia?

En muutenkaan pidä ihmisistä, jotka arvostelevat ja arvottavat ihmisiä vain ulkonäön takia. Se jos mikä on junttia ja wt:tä.

Ihmisiä jätetään palkkaamatta myös näistä ulkonäkösyistä. Tai ettei miespuolinen henkilö ole käynyt armeijaa. Siihen keksitään vain joku muu muodollisten seikkojen syy viralliseksi tarvittaessa. Herää tähän maailmaan!

T. HR

Näin on. Meille ei palkata tatuoituja henkilöitä. Jos on muuten pätevä ja tatuointi on sellaisessa paikassa, ettei koskaan näy ulospäin, niin silloin harkitaan.

Jos tatuointi ei näy niin mistä tiedät sen olemassaolon?

Meillä ainakin ihan vaan kysymällä. Valehtelua ei katsota hyvällä ja jokainen näihän töihin pyrkivä tietää sen kyllä.

Tiedättekö, että tuo kysyminen on laitonta? Ellette sitten ole jotain alusvaatemalleja, joissa tatuointi oikeasti estää työntekoa.

Vierailija
50/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on tullut aivopestyä lapsetkin niin, etteivät varmasti hingu tatskoja koskaan. Riittää, kun näyttää telkkarista tai netistä niitä karmeita epäonnistuneita vedoksia ja näyttää senkin, minkälainen vaiva ja tuska niiden poistamisesta tulee. Ja mitkä kulut. Jos haluaa koristella ihana, käyttää tarratatskoja tai koruja. Mitään pysyvää siihen ei kannata hakkauttaa.

Onneksi se onkin tulevaisuudessa se spessu juttu, jolla erottuu edukseen - puhdas iho, jota ei ole sutattu ja korjailtu moneen kertaan. Yhtään kaunista ihokuvaa en ole vielä nähnyt - ja lääkärinä olen nähnyt niitä paljon...

Vierailija
51/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D =D

Olen myös esimies asemassa, ja muutamasta tatuoinnista huolimatta omistan vielä velattoman omakotitalon vantaalla ja pari sijoitusasuntoa joista muutama kymppi enää velkaa.. Siis miten voi tämä olla mahdollista?? munhan pitäs olla syrjäytynyt, työtön sosiaalipummi sossunluukulla... Siis eihän noi mahottomia suorituksia ole, mutta kun  on tatuointeja, niiden pitäs todellakkin olla mahdottomia minun saavuttaa.. Miten ihmeessä te parempi väki tämän selitätte? Ja toisekseen.. tää av palsta on oikea wt väen palsta, mitä hittoa te täällä olette? tehän ootte parempaa väkeä!!!

Vierailija
52/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki tatuoinnit ovat kehnosti valittuja, typerästi toteutettuja ja kaiken lisäksi rumia.

Tässäpä erinomainen esimerkki tatuointeja inhoavan ihmisen sielunelämästä, riemastutaan vastaantulijoiden surkean maun arvioinnista. No, huvinsa kullakin ja jokainen kykyjensä mukaan ja sitä rataa...

Vierailija
53/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hehkutat tatuointeja, niin älä sitten ulise silikoneista, botoksista, tekoripsistä, tekokynsistä  ja fitnessistäkään. Muuten olet epäjohdonmukainen pösilö.

Vierailija
54/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä erinomainen esimerkki tatuointeja inhoavan ihmisen sielunelämästä, riemastutaan vastaantulijoiden surkean maun arvioinnista. No, huvinsa kullakin ja jokainen kykyjensä mukaan ja sitä rataa...

Olet av-palstalla ja puutut siihen että joidenkin makua yms. ominaisuuksia pidetään huonoina? Käytkö sä kaikissa muissakin ketjuissa, joissa haukutaan ihmisiä, sanomassa että  niin ei saa tehdä vai onko tatskat sulle erityis puollustettava alue?

Vierailija
55/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet av-palstalla ja puutut siihen että joidenkin makua yms. ominaisuuksia pidetään huonoina? Käytkö sä kaikissa muissakin ketjuissa, joissa haukutaan ihmisiä, sanomassa että  niin ei saa tehdä vai onko tatskat sulle erityis puollustettava alue?

Jos sattuu silmään tällainen ketju, niin kyllä käyn. Toisten ihmisten ulkoisten ominaisuuksien arvosteleminen ei mielestäni ole oikein ja mielestäni on ihan hyvä, jos jotkut välillä puuttuvat keskusteluun. Kiusaamistahan nuo jutut on, vaikka samat ihmiset sitten luultavasti ovat pöyristyneenä jotain koulukiusaamista tuomitsemassa.

Vierailija
56/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sattuu silmään tällainen ketju, niin kyllä käyn. Toisten ihmisten ulkoisten ominaisuuksien arvosteleminen ei mielestäni ole oikein ja mielestäni on ihan hyvä, jos jotkut välillä puuttuvat keskusteluun. Kiusaamistahan nuo jutut on, vaikka samat ihmiset sitten luultavasti ovat pöyristyneenä jotain koulukiusaamista tuomitsemassa.

90% palstan ketjuista ei siis satu silmääsi?

Vierailija
57/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan naurettavaa kiukkuttelua tollaset "ei seiso jos tatska" -huutelut, antavat tosi juntin kuvan sanojasta. Sanot vain kun toivot et saisit jotakuta loukattua. Pidä tunkkis hei.

Niin, mutta ei kai kaikilla miehillä seiso kaikkien mahdollisten naisten kanssa. Tätä kyseistä herraa e tatuoidut sytytä, eikä mikään viisari heilahda millin vertaa.

Vierailija
58/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M28 kirjoitti:

Kyllähän se vie herttaisuuden ja kiltin tyttömäisyyden pois naisesta. Ja kyllähän ne ovat yleisempiä toisessa piirissä kuin toisessa. Voisin väittää, että tatuoinnit ovat suositumpia ammattikoulun käyneillä, tupakoitsijoilla, nisteillä, rikollisilla, syrjäytyneillä, mielenterveyspotilailla ja estotonta seksielämää viettävillä kuin keskiverto akateemisen koulutksen saaneilla. Yleensä kun henkilöllä on tatuointi, niin on hän jostakin noista yllä luettelemastani (yleensä monta asiaa niistä). Näihin stereotypihoin voisi liittää myös aggressiiviset isokokoiset koirat kuten susikoira, dobermann ja muut pitbullit.

Umpimielisenä eläminen varmasti raskasta.

Vierailija
59/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan naurettavaa kiukkuttelua tollaset "ei seiso jos tatska" -huutelut, antavat tosi juntin kuvan sanojasta. Sanot vain kun toivot et saisit jotakuta loukattua. Pidä tunkkis hei.

Niin, mutta ei kai kaikilla miehillä seiso kaikkien mahdollisten naisten kanssa. Tätä kyseistä herraa e tatuoidut sytytä, eikä mikään viisari heilahda millin vertaa.

Onpa harmi, etten kelpaa tuollaisen potenssiongelmaisen nipottajan sänkyseuraksi:(

Onneksi mulla on ollut vielä toistaiseksi varaa valita seurani.

Tatuoitu N

Vierailija
60/115 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina jaksan ihmetellä samaa asiaa. Ei ketään saa syrjiä tai jättää palkkaamatta vaikka tekoripsien tai omasta mielestä huonon hiustyylin takia, miksi tatuointi olis eri asia?

En muutenkaan pidä ihmisistä, jotka arvostelevat ja arvottavat ihmisiä vain ulkonäön takia. Se jos mikä on junttia ja wt:tä.

Ihmisiä jätetään palkkaamatta myös näistä ulkonäkösyistä. Tai ettei miespuolinen henkilö ole käynyt armeijaa. Siihen keksitään vain joku muu muodollisten seikkojen syy viralliseksi tarvittaessa. Herää tähän maailmaan!

T. HR

Näin on. Meille ei palkata tatuoituja henkilöitä. Jos on muuten pätevä ja tatuointi on sellaisessa paikassa, ettei koskaan näy ulospäin, niin silloin harkitaan.

Ööö...miten sä tiedät tatuoinnista, joka ei näy vaatteiden alta? Palkkaato sä töihin ainoastaan tyyppejä, jotka suostuu nussimaan sua tai hyppimään muuten alasti sun edessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän