Voiko lastensuojeluilmoitusta tehdä netissä?
Haluaisin tehdä lastensuojeluilmoituksen erään perheen lapsista, mutta niin, ettei minun tarvitse puhua kenellekkään eikä kohdata tätä kasvokkain. Haluan siis pysyä täysin tunnistamattomana.
Kyseessä perhe, jonka tunnen/tiedän (tuttuja). Ihan mukava perhe, mutta vanhemmat liian huolettomia. Kaikenlaista olen pistänyt heistä merkille, mutta viimeinen niitti oli se, kun olen nyt huomannut perheen kuskaavan lapsia kouluun ja kotiin niin vanhalla autolla, ettei siitä löydy turvavöitä. Turvavöiden puutteen lisäksi matkustavat ylilastilla (viiden hengen auto, matkustajina isä, äiti, lapset 10-, 8- ja 6-vuotiaat + 2kk ikäinen vauva). Tätä siis tapahtunut koko syksyn, ja muistelisin että paljon viime talvenakin. Haen samasta koulusta lapsia, joten nähnyt olen tämän omin silmin, ja myös kaupassa törmännyt tähän perheeseen ja kulkupelinä juuri tuo "sopimaton" auto.
Kodin ja koulun välillä on noin 15km tietä, josta suurinosa menee alueella, jossa nopeusrajoitus 100km/h.
Eli hyvin huoletonta porukkaa kun tuollaisella yhdistelmällä kulkevat säännöllisesti.
Vai onko teidän mielestä lastensuojelun sotkeminen asiaan liioittelua..?
En ole ainoa joka tuota kauhistellut, joku joskus mainitsi heille suoraan asiasta niin naureskelivat kuulema vain että "ainoa auto mikä nyt toiminnassa meillä". Heidän pihansa kyllä on tosiaan täynnä auton raatoja..
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
älä jumalauta tunge nokkaas joka paikkaan.
Nii sun mielestä tuo on ihan ok? Sitten kun joskus tuo perhe ajaa kolarin ja kaikki lapset kuolee tai vammautuu loppuiäkseen, kirjoitat täällä muiden kanssa suu vaahdossa mikä ääliö ajaa autolla jossa ei turvavöitä ja vielä lasten kanssa, ja että miksi kukaan ei tehnyt asialle mitään.
Ap
Tuo on poliisiasia, ei lastensuojelu voi tuohon sanoa oikein mitään... Poliisi tekee sitten tarvittaessa sen lastensuojeluilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on poliisiasia, ei lastensuojelu voi tuohon sanoa oikein mitään... Poliisi tekee sitten tarvittaessa sen lastensuojeluilmoituksen.
Oon miettinyt myös tuota poliisille soittoa. Ainut asia mikä estänyt näin tekemästä on se, että perhe pitäisi saada rysän päältä kiinni, mutta kun näen sen porukan liikekannalla, ja soittaisin sitten poliisille, olisi perhe jo ollut hyvän aikaa kotona ennenkuin poliisi ehtii tänne asti. Paikkakunnallamme ei siis ole poliisilaitosta, ja vierailevat täällä hyvin harvoin. Lähin asema 80km päässä.
Ap
Parhaiten pysyt tunnistautumattomana kun kirjoitat ls-ilmoituksen tiedot paperille ja tiputat lastensuojelun postilaatikkoon. Sähköisesti voi laittaa sähköpostilla. Jos sulla on anonyymi sähköposti erikseen niin mikä ettei niinkin. Jos laitat siihen nimesi, se myös ilmoitetaan asiakkaille jos kysyvät. Jos nimeäsi ei ole asia tutkitaan jkuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten pysyt tunnistautumattomana kun kirjoitat ls-ilmoituksen tiedot paperille ja tiputat lastensuojelun postilaatikkoon. Sähköisesti voi laittaa sähköpostilla. Jos sulla on anonyymi sähköposti erikseen niin mikä ettei niinkin. Jos laitat siihen nimesi, se myös ilmoitetaan asiakkaille jos kysyvät. Jos nimeäsi ei ole asia tutkitaan jkuitenkin.
Ok kiitos vastauksesta!
Ap
Ootko ihan tosi noin munaton ettet kehtaa SOITTAA. Jos olet oikeasti huolissasi niin soittaisit, mutta nyt selkeesti vaan on tarkoituksesi kiusata perhettä niin että säilytät kasvosi. Oot oksettava.
Mut ONNEKSI ei ole mitään nettiklikkiä jolla vois tehdä aiheettomia tulis niin pirusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt myös tuota poliisille soittoa. Ainut asia mikä estänyt näin tekemästä on se, että perhe pitäisi saada rysän päältä kiinni, mutta kun näen sen porukan liikekannalla, ja soittaisin sitten poliisille, olisi perhe jo ollut hyvän aikaa kotona ennenkuin poliisi ehtii tänne asti. Paikkakunnallamme ei siis ole poliisilaitosta, ja vierailevat täällä hyvin harvoin. Lähin asema 80km päässä.
Ap
Poliisi tulee silti tutkimaan auton ja mikäli havaitsee siinä tosiaan puutteita, niin tekee tarvittavia toimenpiteitä. Tässä kohtaa sun toki pitää kertoa nimesi, koska olet kerran ollut heidän ajamistaan todistamassa, samoin kun ne muut naapurit. Lastensuojelu ei tällaiselle mahda yhtään mitään. Jos teet laskun, niin siinä tulee vain lastensuojelun työntekijöille turhaa työtä.
Jospa se on sen ikäinen auto ettei siinä ole turvavöitä? Ei mun äidin autossakaan ollut kuin etupenkillä. Ei niissä tarvitse olla jos ei ole tehtaalla laitettu.
älä jumalauta tunge nokkaas joka paikkaan.