Syödäänkö teillä vuoden ympäri samoja ruokia?
Kommentit (11)
Emme grillaa talvella. Jouluruuat yleensä vain jouljkuussa, ja munkkeja tuossa huhti-toukokuun kieppeillä.
Kausittain. Pataruokia ja sosekeittoja syksyllä ja talvella, grillataan kesällä (no uunissakin joskus), kesällä paljon kalaa ja kasviksia.
Sesonkiherkut (laskiaispullat, piparit, uudetperunat...) niille kuuluvina aikoina.
Suosin sesonkikasviksia, eli vesimelonia ja mansikoita menee lähinnä kesäisin, vastaavasti kylmempinä vuodenaikoina lehtikaalia, sitrushedelmiä ja juureksia. Syinä ihan yksinkertaisesti hinta, saatavuus ja maku.
Talvella tekee enemmän mieli hiilareita ja tuhtia ruokaa kuin kesällä.
Viini maistuu ympäri vuoden.
Vaihtuu paljon sen mukaan, mitä tuoretta saa torilta. Ostan mahdollisimman paljon lähellä tuotettua tuoretta ruokaa, ja se toki vaihtelee vuodenajan mukaan.
Olen sinkku ja asun yksin. Syön viikoittain samoja ruokia. Broileririsotto, porsaansuikalerisotto, lasagne, jauhelihakeitto, kananmunat ja lihamureke on muun jokaviikkoista ravintoo :D
Samaa ruokaa syömme ehkä seuraavana päivänä lämmitettynä. Ei koko vuotta.
Vaihtelee sesongin mukaan. Kesällä on pöydässä usein tuoreita herneitä, uutta perunaa ja muuta satokauden antia. Jostain syystä oman kokkaukseni makumaailma on välimerellinen kesällä ja itämaisempi talvella.
Joka päivä tehdään ruokaa. Talvella ei syödä mansikoita eikä kesällä joulukinkkua. Mä kyllä ajattelin grillata jouluaattona ihan vaan siksi että mä voin,
Mulla syömiset luonnostaan vaihtuu vuodenaikojen mukaan. En siis mieti sitä erikseen, keho kertoo mitä se haluaa.
Syön joka päivä samat ruoat samaan aikaan ja kaikki toimii