Oletko tehnyt koskaan rikosilmoitusta kunnian loukkauksesta?
Tein muutama vuosi sitten rikosilmoituksen kunnian loukkauksesta. Sitä käsiteltiin kolme vuotta, ensin raastuvanoikeudessa sitten hovioikeudessa. Kunniaani loukannut sai sakkoja ja minä kärsimyksistäni 3600 euroa korvauksia.
Kommentit (11)
Jatkuvasti joutuu tekemään kun täällä viettää aikaa..
Olen tehnyt, mutta se oli vain 1 osa exän vyyhtiä. Asia on edelleen syyteharkinnassa, ollut 1,5 vuotta
Satunaisesti tapaamani mies ja hänen naisystävänsä syyttelivä minua, että olin kiinnostunut tästä miehestä, viestittelin ja soittelin hänelle häirintäsoittoja jne. He loukkasivat törkeästi minun ja aviomieheni kunniaa. Harkitsemme rikosilmoituksen tekemistä.
Raastuvanoikeuksia ei ole enää olemassa vaan käräjäoikeuksia. Taidat ap keksiä koko jutun.
Voisin päivittäin tehdä.
Puhun perintäasiakkaiden kanssa, joista joillain - onneksi harvoilla - harittaa päästä pahasti.
Onko kunnian loukkaus sitä kun kunniaa itseään loukataan jotenkin?
Kielen raiskaamisesta pitäisi saada vuosi kuritushuonetta.
Kunnianloukkauksista ja yksityiselämä loukkauksista saa yleensä vain sakkoja. Pitäisi saada vankeutta. Minä olen joutunut tällaisten rikosten uhriksi. Tein rikosilmoituksen ja tekijä sai vain sakkoja ja minä itse mitättömän summan kärsimyksistäni korvauksia. Kyllä harmitti.
En ole tehnyt. Mutta tyttäreni ja hänen miehensä levittivät minusta silkkaa valhetta vanhemmilleni. Heitä varoitin, että jos kuulen heidän vielä jatkavan tällaisia puheita, teen heistä rikosilmoituksen.
En ole, mutta harkitsen tekeväni yhdyssanavirheestä.