ÄLKÄÄ OTTAKO EHKÄISYKAPSELIA
Älkääkä mitään keltrarauhashormoneja!!!! Ne helvetin menkat, kesti _kolme_kuukautta_putkeen_ seksiä ei myöskään tarvi enää ehkäistä sillä halut loppuu siihen ku saat sen 5sentin mittasen saatanan sisääsi. Ainiin ja alapää on yhtä kuiva ku beduiinin kenkä toivottavasti tykkäät liukkareista. Kiloja saat vähintään 5.
Nii ja se poisto??? Otin sen tietty pois koska se ei sopinu. Se pikku viilto ja työntö nyt ei tuntunu yhtää missää tuon menkkahelvetin jälkeen. Nyt on kylmiä ja kuumia aaltoja, mahaa nippailee, hormoonit on taas sekasin ja luulen olevani raskaana. Enkai sentään. Lääkäri sano että voit tulla raskaaksi ekojen menkkojen jälkeen. Netti sanoo että eka ovis tulee heti ku otat kapselin pois. Pitäis luottaa varmaa lääkäriin. Nyt vituttaa uuvuttaa mahaa sattuu ja ehtipä tossa kaks tippaa vertaki tulla jota tottakai entisenä aborttiasiakkaana säikähdin kiinnityvuodoksi ku ne menkat ei sen tipan jälkee alkanukkaa. Perhana.
Kommentit (30)
Noita oireita ei onneks tuu kaikille. Monilla jää menkat myös kokonaan pois.
Minulle se oli ainoa toimiva ehkäisy ennen lapsia. 2-3 vuotta ilman oireita ja menkkoja. Sitten pari vuotta niiden kanssa ennen seuraavaa kapselia.
Aika vähän niitä sivuvaikutuksista kyllä puhutaan lääkärillä ku tarjotaan ehkäisyä, teitkö minipillerikokeilun ennen kapselia? Siinä testataan sopivuutta. Ps. Tee heti se raskaustesti, voit todellakin olla raskaana.
Minä otin kapselin kuopuksen jälkeen. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Nyt sen voisi toki jo poistaa, mutta kun ei siitä ole ollut mitään haittaakaan niin olkoon loppuun saakka paikallaan. "Kierto" on ollut säännöllinen ja vuoto niukkaa, psyykkinen vointi ihan yhtä tasainen kuin ennenkin (en ole koskaan kärsinyt PMS:stä tai mistään).
Jos tarvitsisin vielä ehkäisyä, valitsisin ehdottomasti uuden kapselin.
Ehkäisyteho loppuu kyllä heti kun kapselin poistaa. Joko olet ymmärtänyt väärin lääkärin puheen tai lääkäri on tollo. Ovulaatio tapahtuu aina ennen mekkoja eikä toisinpäin.
Kapseli toiminut ilman minkäänlaisia ongelmia. Menkkoja ei ole käytännössä ollenkaan, vuoto niin niukkaa. Halutkin ihan kohdillaan ja eikä mitään hikoiluja, eikä mielialavaihteluja. Suosittelen.
HEL-NYC kirjoitti:
Minä otin kapselin kuopuksen jälkeen. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Nyt sen voisi toki jo poistaa, mutta kun ei siitä ole ollut mitään haittaakaan niin olkoon loppuun saakka paikallaan. "Kierto" on ollut säännöllinen ja vuoto niukkaa, psyykkinen vointi ihan yhtä tasainen kuin ennenkin (en ole koskaan kärsinyt PMS:stä tai mistään).
Jos tarvitsisin vielä ehkäisyä, valitsisin ehdottomasti uuden kapselin.
Voiko miehilläkin tulla kuukautiset?
Ja raskaaksi voi tulla välittömästi kapselin poiston jälkeen. Voi olla että seuraavat kuukautiset tulevat vasta sitten imetyksen jälkeen...
Käyttäkää kondomia ihmiset! Ainoa täysin haitaton menetelmä kummallekin. Oikein käytettynä ihan yhtä varma kuin muutkin menetelmät. Miten uskallatte ottaa jotain hormoneja? Kammottava jo ajatuksenakin, peukaloidaan jotain todella herkkää, josta ei oikeastaan juuri mitään edes ymmärretä. Ei ihme, että esim. rintasyöpä lisääntyy jatkuvasti.
Ikävää kuulla huonosta kokemuksesta, mutta aika hirveää yleistystä ja itsekeskeisyyttä jos luulet että sinun kokemustesi perusteella kenenkään ei pitäisi käyttää tiettyä ehkäisyä. Jollekin ehkäisykapseli saattaa sopia loistavasti.
No vähän pakko käyttää keltarauhasvalmistetta, kun kuukautiset on muuttuneet kivuliaiksi ja hormonit niukattaa ne tosi pieniksi. Kapseli on ihan jees, minipillereistä en oikein tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän niitä sivuvaikutuksista kyllä puhutaan lääkärillä ku tarjotaan ehkäisyä, teitkö minipillerikokeilun ennen kapselia? Siinä testataan sopivuutta.
Ohis enkä ole ap mutta yksi lääkäri tuputti kapselia minulle siitä huolimatta ettei minipillerit sopineet lainkaan. "Se on ihan eri juttu!" Sama juttu myöhemmin hormonikierukan kanssa, kauhea pakkotuputus hetki sen jälkeen kun sanoin että mihinkään hormonaaliseen en enää koske. Nyt kuparikierukka ja tyytyväinen olen. Joillekin lääkäreille noi hormonit tuntuu olevan pienimuotoinen pakkomielle, ahdisti toden teolla se manipuloinnin yritys missä hormoneista maalattiin aina pelkkää täydellistä ja ruusuista kuvaa, ja kaikki ongelmat johtui vain omasta asenteesta.
Miten sen saa sitte pois?? Mulla myös sama ongelma..
Mulla on ollut kapseli (nexaplon tms) 1,5v ja olen tosi tyytyväinen! Asennus oli nopea ja helppo.
Haluja on ja mieli on positiivinen. Menkkoja ei ollut aluksi moneen kuukauteen ja sen jälkeen on tullut pientä tuhrua ehkä pari päivää parin kuukauden välein. Otan ehdottomasti toisen kapselin tämä jälkeen.
Ehkäisykeinoja on monia, kuin myös naisia. Kaikki eivät sovi kaikille, tärkeintä on löytää itselle soveltuva ehkäisymuoto.
Joo totta vähän itsekeskeistä kyllä yleistää tällä tavalla. Mutta ekaa kertaa avasin suun kavereiden keskuudessa näistä haittapuolista ja näistä jatkuvista menkoista/pikkutipuitteluista jne. Ja ennen sitä kaikki oli hehkuttanu kuin mahtava ehkäsy mutta sit ku kerroin ite et tää ollu iha yhtä helvettiä tän kaa alusta asti nii nää samat tyypit sano ihan samaa!!! Kapseli otettiin 2vk sit poissa ja siitä meni n. 3-4pv et tuli semmonen pikku "tiputusvuoto" (luulin et oli menkat mut sit laitoin yöks tamponin siin ei ollu mitää?!?!) vähä liia aikaata varmaa tehä testi.
Mut joo, yllättävän harvalle näyttää keltarauhashormoni sopivan, vaikka on yks lkäytetyimmistä ehkäsyista. Näistä pitäis puhuu lekurilla enemmä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisyteho loppuu kyllä heti kun kapselin poistaa. Joko olet ymmärtänyt väärin lääkärin puheen tai lääkäri on tollo. Ovulaatio tapahtuu aina ennen mekkoja eikä toisinpäin.
Lääkäri on varmaan tarkoittanut, että raskautta kannattaa yrittää vasta ensimmäisten menkkojen jälkeen, jotta raskauden kesto olisi helpompi määrittää. Ap on ymmärtänyt väärin.
Olen raskautunut kesken pillereidenkin. Jos et halua tulla raskaaksi niin älä hyvänen aika harrasta seksiä ilman kondomia!! Odota vielä kaksi viikkoa ja tee testi. Toivottavasti et suunnittele uutta aborttia vastuuttomuutesi takia :(
Hei ap, ehkäisy käyttöön heti! Mikään ehkäisy ei ehkäise käytön lopettamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen raskautunut kesken pillereidenkin. Jos et halua tulla raskaaksi niin älä hyvänen aika harrasta seksiä ilman kondomia!! Odota vielä kaksi viikkoa ja tee testi. Toivottavasti et suunnittele uutta aborttia vastuuttomuutesi takia :(
Nämä pilleriraskaudet tuntuvat aina sattuvan ihmisille, jotka vaikuttavat muutenkin hieman yksinkertaisilta.
Kyllähän se ovulaatio on aina ennen menkkoja. Eli kannattaa testata se raskaus välittömästi.