Tulen erittäin hyvin toimeen naisten kanssa. Miesten kanssa en.
En tiedä mistä johtuu mutta näin se vaan on ja tulee olemaan. Viihdyn naisten seurassa. Miesten seuran koen lähtökohtaisestikin vaikeaksi ja epämukavaksi. Olisi kiva jos voisin esimerkiksi tehdä unelmatyötäni vain naisten seurassa. En oikeastaan kaipaa elämääni miehiä enempää kuin sukulaiseni.
Kommentit (25)
hanska kirjoitti:
Mikä on siis oma sukupuolesi?
Nainen
En minäkään. Johtunee siitä, että olen varttunut naisten kasvatuksessa ja pappaa lukuunottamatta kaikki suvun miehet ovat auttamatta olleet enemmän tai vähemmän alkoholisteja.
Ja olen raitis mies.
Tunnistan ilmiön. Mistäköhän se johtuu?
Minulla on toisin päin. En viihdy naisten seurassa. Naiset ovat kieroja, epäluotettavia, kaksinaamaisia, oman edun tavoittelijoita. En luota yhtään. Miehet ovat suorempia. Heidän kanssaan voi olla rennosti. Ei tarvitse pelätä, että tulee hetken päästä puukkoa selkään. Asiat sanotaan suoraan naamakkain, ei kyräillä selän takana.
Nainen myös
Tulen hyvin toimeen miespuolisten kanssa, kaikki työkaverit on miehiä, suurin osa ystävistä on kanssa miehiä, mutta kuitenkin jos valita saisin, olisin ennemmin töissä tai muuten yhteyksissä naispuolisten kanssa.
Tiedä sitten miksi. En ole mikään neitimäinen kaveri, mutten toisaalta mikään ns. manly man. Jotenkin on tavallaan vapauttavampaa olla naisseurassa. Toki riippuu seurasta, mutta noin yleisesti.
Aloittaja jatkaa: Olen myös pannut merkille, että mies onnistuu pilaamaan suhteeni naisiin helpostikin. Joskus esimerkiksi naisporukkaan tulee mies, niin se onnistuu pilaamaan mun hyvän fiiliksen ja suhteen naisiin. Näin sekä vapaa-ajalla että arjessa. Sekä pidemmissä suhteissa että lyhyissä tapaamisissa. Esimerkiksi riidat syntyvät vasta kun mies on tullut paikalle, oli se kuka hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja jatkaa: Olen myös pannut merkille, että mies onnistuu pilaamaan suhteeni naisiin helpostikin. Joskus esimerkiksi naisporukkaan tulee mies, niin se onnistuu pilaamaan mun hyvän fiiliksen ja suhteen naisiin. Näin sekä vapaa-ajalla että arjessa. Sekä pidemmissä suhteissa että lyhyissä tapaamisissa. Esimerkiksi riidat syntyvät vasta kun mies on tullut paikalle, oli se kuka hyvänsä.
Jotain esimerkkiä kenties?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on toisin päin. En viihdy naisten seurassa. Naiset ovat kieroja, epäluotettavia, kaksinaamaisia, oman edun tavoittelijoita. En luota yhtään. Miehet ovat suorempia. Heidän kanssaan voi olla rennosti. Ei tarvitse pelätä, että tulee hetken päästä puukkoa selkään. Asiat sanotaan suoraan naamakkain, ei kyräillä selän takana.
Nainen myös
Ehkä kuvailit tossa hyvin AP:n ja ehkä hän viihtyy paremmin kaltaistensa parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja:No oikeastaan kaikenlaisissa tilanteissa. Vaikka illanvietossa naisporukalla ja paikalle tulee mies, vaikka jonkun poikakaveri tai tuntematon. Tai opiskelumaailmassa ryhmissä on hauskaa siihen asti kun on paikalla vain naisia, mutta usein jos mies tulee porukkaan se pilaa dynamiikan ja huonontaa kommunikaatiota. Voi synkata todella hyvin naisten kanssa, ja sitten joku mies ihan vain läsnöolollaan puhumattakaan pidemmästä olemisesta paikalla aiheuttaa erilaisia konflikteja, usein laukaisee niitä, ja ruokkii niitä. Myös työmaailmassa, jos vaikkapa pomo/työkaveri onkin miespuolinen ja meitä naisia sitten jonkinlainen porukka tai vaikkapa vain pari niin miehen tullessa paikalla kommunikaatio vaikeutuu ja mies ikään kuin pilaa sekä toiminnan että ylipäätään olemisen.
Vierailija kirjoitti:
Nainen myös
Aloittaja: Nuo ominaisuudet menee juuri päin vastoin. Paitsi jos mies pilaa suhteet, silloin voi tilalle tulla myös naisille myös miehisiä toimintatyylejä; kuten kieroilu, selkäänpuukottaminen yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja:No oikeastaan kaikenlaisissa tilanteissa. Vaikka illanvietossa naisporukalla ja paikalle tulee mies, vaikka jonkun poikakaveri tai tuntematon. Tai opiskelumaailmassa ryhmissä on hauskaa siihen asti kun on paikalla vain naisia, mutta usein jos mies tulee porukkaan se pilaa dynamiikan ja huonontaa kommunikaatiota. Voi synkata todella hyvin naisten kanssa, ja sitten joku mies ihan vain läsnöolollaan puhumattakaan pidemmästä olemisesta paikalla aiheuttaa erilaisia konflikteja, usein laukaisee niitä, ja ruokkii niitä. Myös työmaailmassa, jos vaikkapa pomo/työkaveri onkin miespuolinen ja meitä naisia sitten jonkinlainen porukka tai vaikkapa vain pari niin miehen tullessa paikalla kommunikaatio vaikeutuu ja mies ikään kuin pilaa sekä toiminnan että ylipäätään olemisen.
Ehkä se vika sitten on minussa, mutta en mä nyt tuon perusteella ymmärrä sitä miehen vikaa. Jos mies tulee paikalle ja muut sen takia häiriintyy, niin eikö se ole niiden vika, jotka asiasta häiriintyy?
Aloituksesta sai vielä sellaisen kuvan, että ihan vilpittömästi ihmeteltiin tilannetta tai jotain vastaavaa, mutta vihaketjuksihan tämäkin nyt paljastui sitten.
Minäkin viihdyn naisseurassa paremmin. Miehillä on niin tylsät puheenaiheet. Naiset osaavat nauraa itselleen, näkevät arjen koomiset piirteet, keskustelevat syvällisesti ja laittavat itsensä peliin. I love that.
Aloittaja: En tykkää miehistä, jotka hengailee naisseurassa. Koen heidät epämiellyttäviksi. Ainoat miehet, jotka ovat kunnollisia hengailevat vain miesten kanssa. En kuitenkaan puhu hinteistä.
Mun mielestä yksi tai pari miestä jotenkin parantaa aina ilmapiiriä naisporukassa. Esim. kahvitunnilla nausporukassa jutut voi joskus alkaa olla jotenkin jankkaavia, raskaita ja kiertää negatiivista kehää. Heti kun paikalle saapuu yksikin mies, niin juttu lähtee heti kevyemmälle linjalle ja tunnelma piristyy. En tiedä mistä johtuu, mutta tykkään että miehet ovat naisporukoiden suola.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja: En tykkää miehistä, jotka hengailee naisseurassa. Koen heidät epämiellyttäviksi. Ainoat miehet, jotka ovat kunnollisia hengailevat vain miesten kanssa. En kuitenkaan puhu hinteistä.
Nainen siis sanoo, että kokee naisseurassa hengailevat miehet epämiellyttäviksi, muttei niitä jotka hengaa miesseurassa. Eli toisin sanoen ap kokee seurassaan olevat miehet epämiellyttäviksi.
Ok. :D
Täällä toinen naisten seurassa viihtyvä nainen. Miehet yleensä loppujen lopuksi pyrkivät loukkaamaan tai eristämään minut työpaikalla.
Kaikkein rasittavinta naisporukoissa on:
-Ryhmänauruhetket (jos vitsi ei ollut edes hyvä). Ne vaan kestää ja kestää ja kestää...
- Teennäisyys ja kuluneet kliseet.
On miehilläkin ärsyttävyytensä, en sitä sano. Mutta naisena vain tunnen paremmin naisten ryhmäkäyttäytymisen. Onhan siinä sitten paljon hyvääkin.
Mä oon vaan niin väsynyt tohon että 1) miehet on sellasiajatällasia ja pilaa naisten pössiksen 2) naiset on sellasiajatällasia ja pilaa miesten pössiksen. Imekääpä slaikkaria :D Mun maailmassa ihmiset on yksilöitä.
Mikä on siis oma sukupuolesi?