Kysymys naisille: Tulet kotiin käsilaukun kanssa. Mihin laitat laukun?
Oon kiinnittänyt Nousuvesi sarjassa huomioita siihen, että pääosan esittäjä tipauttaa kotiin tullessaan laukun lattialle. Minusta sangen outoa käytöstä.
Kommentit (48)
Kenkätelineen ja makkarin oviaukon väliin jää sellainen tyhjä kulmus, siihen jätän aina oman laukkuni ja pojan hoitorepun. Siitä on kätevä napata aina aamuisin mukaan heti kun on ulkovaatteet päällä eikä ole kenenkään haitolla.
Muita laukkuja säilytän vaatehuoneen ylimmällä hyllyllä. Pääasiassa on vain kaksi laukkua käytössä, yksi isompi koululaukku, johon mahtuu läppäri ja pienempi niille päiville kun koulussa ei läppäriä tarvita.
Mulla on käsilaukkua varten pieni tuoli eteisessä.
Näin lievänä neurootikkona en ikinä laita kotona laukkua pöydälle. Kaupassa laukku on välillä ostoskärryissä (toki vahdin sitä), joskus ravintolassa on pakko laittaa lattialle jalkojen viereen ja muutenkin saattaa olla vähemmän puhtaissa paikoissa. En halua, että tälläinen mikrobipesäke kököttää kotonani vaikkapa keittiön pöydällä. Kotonakin laukku on siis yleensä komeron lattialla. Ei eteisessä, sillä siinä se on liian houkuttelevasti näkyvillä, jos tulee käymään ihmisiä, joihin en voi täydellisesti luottaa.
Eteisessä olevan pienen kaapin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Näin lievänä neurootikkona en ikinä laita kotona laukkua pöydälle. Kaupassa laukku on välillä ostoskärryissä (toki vahdin sitä), joskus ravintolassa on pakko laittaa lattialle jalkojen viereen ja muutenkin saattaa olla vähemmän puhtaissa paikoissa. En halua, että tälläinen mikrobipesäke kököttää kotonani vaikkapa keittiön pöydällä. Kotonakin laukku on siis yleensä komeron lattialla. Ei eteisessä, sillä siinä se on liian houkuttelevasti näkyvillä, jos tulee käymään ihmisiä, joihin en voi täydellisesti luottaa.
Tätä minäkin ihmettelin, en edes hetkellisesti laittaisi laukkua keittiön pöydälle tai vaikka petaamattomalle sängylle. Joka tapauksessa laukun pohjaan ja ulkopuoleen tarttuu pöpöjä ja tomua ulkona liikkumisesta. Ajatus laukusta keittiön pöydällä on täysin absurdi, enkä minä ole missään nimessä tauteja tai pöpöjä pelkäävää sorttia, mutta luulin että tämä on ihan maalaisjärkeä.
Roikkumaan makkarin oven kahvaan.