Ihmisten kommentit matkustamisesta hämmentää
Tuli ohimennen tuttavan kanssa puheeksi, että mennään syyslomalla Italiaan. 'Ihanaa, Italiaan! Voi kumpa itsekin pääsis?' Olis tehnyt mieli, kysyä mikä estää??
Vastaavia kommentteja kun tulee lähes aina jos tulee ilmi joku meidän mennyt tai tuleva reissu. Sanooko ne vaan noin, vaikkei oikeesti kiinnosta pätkääkään?
Kommentit (15)
Jos mietit pääsi puhki, et silti keksi yhtään syytä mikseivät kaikki voi matkustaa? :)
Tolla päättelykyvyllä ap:tä saattaa hämmentää moni muukin asia.
Vierailija kirjoitti:
Jos mietit pääsi puhki, et silti keksi yhtään syytä mikseivät kaikki voi matkustaa? :)
Kaikki ei varmaan voikaan, mutta nuo on olleet ihan töissä käyviä ihmisiä, joillain lapset aikuisia, talot maksettuja jne.
Ap.
Kävin Italiassa Rynkyllä, maksoi n. 100 € lennot. No se "juna"meni, koska eivät enää operoi Bergamoon. Pointti on se, että halpalennoilla ja vaikka sohvasurffaamalla voi matkustella huom halvemmalla kuin Suomessa.
Se vain vaatii todella tietyntyyppisen ja avarakatseisen, erähenkisen jopa, ihmisen, joka haluaa matkustaa näin. Silloin pitää osata nauttia hetkestä, vaikka tulisi vastoinkäymisiä, koska niitä tulee tällä tyylillä väistämättä. Tai ei!
Minuakin ärsyttävät estoiset ihmiset, joilla on tahtonsa tiellä kaikenlaisia itse kehiteltyjä ongelmia, joiden taakse voi piiloutua. Olen tottunut tavoittelemaan sitä, mitä haluan, enkä väitä haluavani sellaista, mikä ei yhtään kiinnosta, en edes kohteliaisuudesta.
Mä vaihdoin alkuvuodesta työpaikkaa, ei ole vielä lomia. Kelpaako tämä syyksi? Entä se että meillä on kaksi kissaa joille on vaikea saada hoitajaa?
Mä saatan sanoa noin "oi ihanaa" ihan vaan sosiaalisen kohteliaisuuden takia. Usein kyllä jatkan vielä lisäkysymyksillä, kuten esim. "minnepäin Italiaa?", "ootteko käyneet siellä ennekin" tai "tuleeko lapset tällä kertaa vai menettekö vain aikuisporukalla"? Ihan vaan sellaista small talkia, en tosissaan tarkoita että aijai kun nyt munkin tekee mieli lähteä Italiaan. Samoin se "kumpa pääsis itsekin" voi olla ihan retorinen kommentti. Jos itselleni mietin sitä kirjaimellisesti, voisi se tarkoittaa sitä, että ei nyt niin paljoa kuitenkaan kiinnosta se kohde (ainakaan sillä hetkellä), että oikeasti haluaisi lähteä. Mutta ajatuksena kiinnostaisi ilmainen Italianmatka, ehkä se sitä tarkoitaa :) Jos olisin suunnittelemassa matkaa ko. kohteeseen, silloin saattaisin kysyä jotain konkreettista matkan varaukseen/hintaan/lentoihin tms. liittyen.
hanska kirjoitti:
Minuakin ärsyttävät estoiset ihmiset, joilla on tahtonsa tiellä kaikenlaisia itse kehiteltyjä ongelmia, joiden taakse voi piiloutua. Olen tottunut tavoittelemaan sitä, mitä haluan, enkä väitä haluavani sellaista, mikä ei yhtään kiinnosta, en edes kohteliaisuudesta.
Kuulostaa siltä, että sosiaaliset taitosi ovat aika heikot ja olet vuorovaikutustilanteissa epäsuosittu "norsu posliinikaupassa"-töksäyttelijä.
Myös minulla on lomat tiukassa työpaikan vaihdon jälkeen. Vaikka matkalle olisikin kiva lähteä en halunnut viettää ainokaista lomaviikkoani kesällä ulkomailla vaan tavata rauhassa läheisiä ihmisiä. Toivottavasti saan silti haaveilla reissusta...
Noh, ei ainakaan minulla ole vapaata ylen määrin. Siskoni matkustaa aina, kun hänellä on vapaata, ja hän pitää mielellään kaikki ylityötunnitkin lomareissuina. Ainoa paikka, missä hän ei ole käynyt, taitaa olla Antarktis. Paras oli kun hän antoi minne mennä ja mitä tehdä-ohjeita kaupunkiin, jossa olin asunut pari vuotta :D
Minä matkustan paljon, pelkästään työmatkoista tulee viimeisen 10 vuoden aikana paljon, kaksi kertaa ympäri maapallon. Ja kaikki Kehä III: n sisäpuilella.
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sosiaaliset taitosi ovat aika heikot ja olet vuorovaikutustilanteissa epäsuosittu "norsu posliinikaupassa"-töksäyttelijä.
Jos sinusta ainoat vaihtoehdot reagoida lomakuulumisiin ovat valehtelu ja töksäyttely, mitä se kertoo sinun vuorovaikutustaidoistasi?
Kyllä mulla on ainakin tapana sanoa "vau pääsispä itsekin" -tyyppisiä kommentteja välillä ihan kohteliaisuudesta vaikka voisinkin lähteä sinne vaikka siltä istumalta mikäli haluaisin tai vaikka koko kohde ei voisi minua vähempää kiinnostaa.
Haluisitko mieluummin, että sinulle vastattaisiin: "Eipä kiinnosta sinun Italian matkasi. Puhutaan mieluummin minun omasta lempiaiheestani."
No kaikki ei pääse.
Osa taas on kohteliaita.
Osa sanoo mitä mieleen pälkähtää.