Aiheuttaako suuret rintasi ongelmia elämääsi?
Jos aiheuttaa niin millaisia vaikeuksia? Vai onko vaan hyötyä? Mitä rintaliivikokoa käytät?
Kommentit (65)
Väiti kirjoitti:
Mun 75G. t on ainakin neljän lapsen jäljiltä aivan järkyttävät. Siis näyttäähän ne 100€.n liivien kanssa hyvältä mut hei, pystyn imettämään hihattoman paidan kainalosta!!!!
Ei kai se lapsistakaan johdu, aina ne on olleet tuollaiset " pitkän malliset" . Ikää vasta päälle 30 ja nää on sellaset olalle heitettävät...
Tuntuvatko ne liiveissä kuitenkin ihan mukavilta? Minulla on vielä hyvässä kunnossa, mutta suvun tuntien, eivät ikuisesti...
Vierailija kirjoitti:
Rintani eivät ole jättimäiset (80E) mutta hankaluuksia tulee samoista kuin monet muutkin ovat maininneet: istuvien kauluspaitojen löytäminen hankalaa (tai muidenkaan istuvien vaatteiden kuten jakkujen, takkien jne), trikoopaidat venyy mutta sitten näkyy nännit, hierojalla käyminen hankalaa, täytyy löytää todella tukevat ja hyvät liivit urheiluun jne. Muutenkin hyvien liivien löytäminen on ehdotonta.
Kannattaa mennä hyvään liivikauppaan, ei mikään change.. Nokialla on ainakin liivibaari, käyn siellä melko matkan takaa. Sieltä kunnon liivit ja urheiluliivit.
HEL-NYC kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Mun 75G. t on ainakin neljän lapsen jäljiltä aivan järkyttävät. Siis näyttäähän ne 100€.n liivien kanssa hyvältä mut hei, pystyn imettämään hihattoman paidan kainalosta!!!!
Ei kai se lapsistakaan johdu, aina ne on olleet tuollaiset " pitkän malliset" . Ikää vasta päälle 30 ja nää on sellaset olalle heitettävät...Tuntuvatko ne liiveissä kuitenkin ihan mukavilta? Minulla on vielä hyvässä kunnossa, mutta suvun tuntien, eivät ikuisesti...
On ne joo ihan ok, mitä nyt jostain halvoista liiveistä tippuvat jos kumarrun! Ja mies onneksi tykkää. Kyllä ne vaatteet päällä on kivat ja eivät häiritse mutta aamulla liivit menee ekana päälle..
Väiti kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Ei kai se lapsistakaan johdu, aina ne on olleet tuollaiset " pitkän malliset" . Ikää vasta päälle 30 ja nää on sellaset olalle heitettävät...Tuntuvatko ne liiveissä kuitenkin ihan mukavilta? Minulla on vielä hyvässä kunnossa, mutta suvun tuntien, eivät ikuisesti...
On ne joo ihan ok, mitä nyt jostain halvoista liiveistä tippuvat jos kumarrun! Ja mies onneksi tykkää. Kyllä ne vaatteet päällä on kivat ja eivät häiritse mutta aamulla liivit menee ekana päälle..
Hienoa. Ei kuulosta kamalalta, liivejä pidän muutenkin paljon. Minusta mikään ei ole nolompaa kuin avata ovi jollekin kuljetusmiehelle ilman rintaliivejä nännit paidan läpi nöpöttäen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetin pienennysleikksuksen julkisella puolella, kriteerit meni heittämällä läpi. Jonotin n. 1 v leikkaukseen, hoitotakuu kuitenkin 6 kk että siinä ajassa pitäisi päästä. Koko oli 75 G ja riesana huono ryhti, niska-ja hartiakivut, selkäkivut, urat olkapäissä liivien painamina. Leikkauksessa lähti n. 1,5 kg painavaa rintakudosta ja olo on kevyt ja hyvä. Sain nätit C - kupin rinnat, jotka on nätit ja terhakat entisten patakintaitten sijaan. :D
Hmmm, mielenkiintoista. Oma kokoni on 75G ja koen rintani maksimissaan keskikokoisiksi. Eivät paina eivätkä muutenkaan hankaloita elämää, mitä nyt urheillessa pitää huolehtia että urheiluliivit istuvat napakasti. Eivät myöskään ole roikkuvat "patakintaat". Hassua siis, miten erilainen kokemus voi olla. Kiva kuulla että sait lopulta avun ja hyvän leikkaustuloksen :).
Mulla myös 75G, eikä mielestäni mitkään isot ole, keskikokoisina pidän rintojani. Mitataanko me eritavalla, vai johtuuko esim. rinnan mallista tai voiko vaikka selän leveys vaikuttaa asiaan? Mitkä teidän mitat on rinnan päältä ja alta, tai näiden mittojen erotus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetin pienennysleikksuksen julkisella puolella, kriteerit meni heittämällä läpi. Jonotin n. 1 v leikkaukseen, hoitotakuu kuitenkin 6 kk että siinä ajassa pitäisi päästä. Koko oli 75 G ja riesana huono ryhti, niska-ja hartiakivut, selkäkivut, urat olkapäissä liivien painamina. Leikkauksessa lähti n. 1,5 kg painavaa rintakudosta ja olo on kevyt ja hyvä. Sain nätit C - kupin rinnat, jotka on nätit ja terhakat entisten patakintaitten sijaan. :D
Hmmm, mielenkiintoista. Oma kokoni on 75G ja koen rintani maksimissaan keskikokoisiksi. Eivät paina eivätkä muutenkaan hankaloita elämää, mitä nyt urheillessa pitää huolehtia että urheiluliivit istuvat napakasti. Eivät myöskään ole roikkuvat "patakintaat". Hassua siis, miten erilainen kokemus voi olla. Kiva kuulla että sait lopulta avun ja hyvän leikkaustuloksen :).
Mulla myös 75G, eikä mielestäni mitkään isot ole, keskikokoisina pidän rintojani. Mitataanko me eritavalla, vai johtuuko esim. rinnan mallista tai voiko vaikka selän leveys vaikuttaa asiaan? Mitkä teidän mitat on rinnan päältä ja alta, tai näiden mittojen erotus?
Niin ja omat mittani 101 ja 76 cm, eli erotusta 25 cm.
Iha offtopic nyt mut just olin eilen op:ssä kattomassa vakuutuksia kuntoon ja huomasin että heillä löytyy hoitokulu vakuutus johon saa lisänä semmoisen, että maksavat rintojen pienennys leikkauksen tarvittaessa... Eipä tule kyllä mun rusinoilla tarpeeseen, mutta isorintaiselle ystävälle jo vinkkasin... :)
Miksi alapeukkuja näille, jotka ovat tyytyväisiä rintoihinsa? Saisiko vain pieniin rintoihin olla tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja omat mittani 101 ja 76 cm, eli erotusta 25 cm.
Mulla on mitat (rintsikoiden) kanssa mitattuna 98 ja 74, päällä on nyt EU mitoitusta 70I kokoa olevat liivit. Hakaset menee kireimmälle asetukselle, joten 65J voisi olla myös sopiva. UK kuppikokoni on noin 30GG.
HEL-NYC kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Hienoa. Ei kuulosta kamalalta, liivejä pidän muutenkin paljon. Minusta mikään ei ole nolompaa kuin avata ovi jollekin kuljetusmiehelle ilman rintaliivejä nännit paidan läpi nöpöttäen...
Heh, on tullut tehtyä juu tuotakin ja on siinä ollut ilmeitä... Vielä täytynyt pitää koiraa kiinni toisella kädellä niin ei siinä paljon peitellä..
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukkuja näille, jotka ovat tyytyväisiä rintoihinsa? Saisiko vain pieniin rintoihin olla tyytyväinen?
Kyllä, isot rinnat ovat palstan mukaan aina rumat ja aiheuttavat kipuja.
HEL-NYC kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Nappaa eteisestä kaulahuivi kaulaasi, niin ei näy nolostelun aiheita.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Nappaa eteisestä kaulahuivi kaulaasi, niin ei näy nolostelun aiheita.
Hyvä idea, mutta eipä se tule mieleen ennen kuin kuljetusmies (huom. ei kaikki!) tuijottaa rintojani tai jälkikäteen. Kummassakin tapauksessa nolottaa niin että posket hehkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kateellisten puhetta!
Koko 80G. Suurimmat haitat:
-ahdistelevat ja törkeät miehet
-tissihiki
-kunnolliset rintsikat maksavat paljon
-en näe rappusissa seuraavaa askelmaa vaan pitää mennä mututuntumalla, usein kompuroin ja kaadun :/
-juokseminen tai pomppiminen ei ole kivaa kun hölskyy ylös alas
-tavalliset vaatteet näyttää rivoilta mun päällä, löysät vaatteet päällä näytän teltalta kun tissit levittävät ne joka suuntaan
Tykkään kuitenki mun tisseistä enkä uskaltais mennä leikkaukseen. En myöskään tajua miksi joku ottaa isot silarit ja haluaa tieten tahtoen nämä ongelmat itselleen?!?
Vierailija kirjoitti:
Koko 80G. Suurimmat haitat:
-ahdistelevat ja törkeät miehet
-tissihiki
-kunnolliset rintsikat maksavat paljon
-en näe rappusissa seuraavaa askelmaa vaan pitää mennä mututuntumalla, usein kompuroin ja kaadun :/
-juokseminen tai pomppiminen ei ole kivaa kun hölskyy ylös alas
-tavalliset vaatteet näyttää rivoilta mun päällä, löysät vaatteet päällä näytän teltalta kun tissit levittävät ne joka suuntaan
Tykkään kuitenki mun tisseistä enkä uskaltais mennä leikkaukseen. En myöskään tajua miksi joku ottaa isot silarit ja haluaa tieten tahtoen nämä ongelmat itselleen?!?
G-kuppi nyt ei vielä kovin iso ole.
No ei aiheuta. Ehkä korkeintaan pukeutumisongelmaa, eli rinnat on hankalampi peittää, muttei ollenkaan mahdotonta. Mulla ei oo koskaan ollut selkävaivojakaan vaikka rinnat on aina ollut suuret. Huono juttu on, että suomessa ei myydä kokoani, mutta nykyään on onneks näppärä tilata ulkomailtakin ja oon tykännyt eniten puolalaisista liiveistä. Uskon, että suurin osa niistä niska/hartiavaivoista, joista monet syyttää rintojaan on todellisuudessa huonoista liiveistä johtuvaa.
Sen voisin kyllä mainita vähän turhauttavaksi asiaksi suurissa rinnoissa, et kun usein jumpassa ja muualla pyöritetään käsiä niin mulla ainakin tuntuu olevan aina tissit tiellä kun yrittää tehdä isoa ympyrää.
T: N27 UK 34J
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Useimmat paidat saavat minut näyttämään tyrkyltä. Juostessa tissit hölskyvät inhottavasti (siksi en juokse muuta kuin pakosta). Jos paita ei ole vyötäröltä myötäisempi, näytän todella lihavalta. Koko on yleensä Suomessa ostaessa oli viimeksi muistaakseni 75H, USAssa 32G (joka ei ole niin jättimäinen kuin luulisi, luulin alunperin itse olevani D).
Itse pidän rinnoistani. Minusta ne ovat kauniit ja kestivät ihmeen kivasti kahden lapsen imetyksen. Hiukan vanhuus kuitenkin pelottaa, että mitäs sitten kun ne heitetään olalle kun pestään tissin alta? En ehkä haluaisi leikkaukseenkaan.
Myykö usassa mikään ketju tuota kokoa, keväällä olisi reissu sinne päin (itärannikko roadtrip) tiedossa. Victorias secret on ainakin pois laskuista, niiden minulle ehdottama koko oli luokkaa 36D :D
Ketjuista en tiedä, ystäväni vei minut sellaiseen paikkaan kuin Bra Tenders Hell's Kitchenissä (NYC). Sinne pitää varata aika, mutta kokoja on ja palvelu on aivan uskomatonta! Sieltä olen ostanut melkein kaikki rintaliivini.
Ok, kiitos. En taida kuitenkaan vaivautua varaamaan aikaa kun suomessakin pääsee erikoisliikkeisiin. Ajattelin josko amerikasta vihdoin saisi jostain isommasta ketjusta isoja kuppikokoja pienellä ympäryksellä.
Tiedän asiasta sen, että USA:ssa on aika vaikea löytää paikallisia suurikuppisia rintaliivejä, monet amerikkalaiset naiset ostavat eurooppalaisia merkkejä ja ne ovat USA:ssa kalliimpia, joten ne kannattaa tietysti ostaa Suomesta tai tilata tänne.
Paras tavaratalo, jossa on valikoimaa eikä hirveän kovat hinnat on Nordstrom. Nykissä liikkeitä on useita.
Amerikkalaisista merkeistä tulee mieleen vain Parfait by Affinitas, Natori ja Elila. Ehkä Glamorise on US merkki myös.
Sitten on semmoinen paikka kuin Linda, se on paikka jossa mittaavat sut joten pitää varata aika etukäteen, etsi sellaista netistä kuin Linda's Bra Store Murray Hill.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huuhaata
Ei kai se lapsistakaan johdu, aina ne on olleet tuollaiset " pitkän malliset" . Ikää vasta päälle 30 ja nää on sellaset olalle heitettävät...