Anoppi ja appi muuttavat samalle alueelle.
Ja vain ja ainoastaan meidän perheemme vuoksi ja täysin oma-aloitteisesti. Todella ahdistavaa.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa koska oletan heidän haluavan olla tiiviistii osa perheemme elämää ja lastemme kasvatusta. Heillä on kanssani hieman erilainen arvomaailma monin osin. En rehellisesti sanoen kaipaa heitä arkeemme. Ahdistaa myös että heillä ei ole mitään muuta motivaatiota muuttoon, pelkään että he katkeroituvat, kun emme tarjoakaan heille sitä jotain mitä he haluavat.
ApMiksi ihmeessä pitää jo etukäteen ruveta mäkättämään, säästä siihen asti kun aihetta ilmenee!
Turha rutistaa sit kun on löysät jo housussa.
Me muutettiin samalla paikkakunnalle missä appevanhemmat asui. Appi kuolikin sitten melkein heti, mutta anoppi eli vielä 15 vuotta. Anoppi kävi vain kutsuttaessa kylässä. Yhden ainoan poikkeuksen teki. Olin raskaana ja en voinut liikkua missään kipujen takia, niin kävi katsomassa olenko enää edes hengissä. Minä poikkesin anopilla silloin tällöin. Anoppi oli sitä mieltä, että aivan liian harvoin. Nyt jälkikäteen ajateltuna olisin voinut käydä useamminkin... välillä oli jopa puolen vuoden taukoja ja välimatkaa oli vain 6 km.
Vierailija kirjoitti:
Perheellisen suurin resurssi: ANOPPI ja APPI!
Perheemme ainoa riidan aihe: ANOPPI ja APPI.
Ap, kaikki sympatia puolellasi. Voi kun appivanhempasi vielä muuttaisivat mielensä. Mitä miehesi asiaan sanoo?
Äitini vei veljeni ovelle tekemiään ruokia. Kun ei se käly varmaan laita mitään kunnollista...
Ai saatana. Mä varmaan väittäisin että tuli komennus ulkomaille ja muuttaisin Suomesta mihin tahansa ilmansuuntaan!
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin varma että muuttavat vuoksemme. Olen tuota vihjaillut että mekin mahdollisesti lähdeyään sieltä kyllä vielä, mutta nämä siihen, että niin eihän heidänkään sinne ole pakko jäädä..... : l
Ap
No sitten muutatte vaan jonnekin muualle.
Tuo on pahin painajaiseni, ja ikävä kyllä anoppi on jo "uhkaillut" moisella. Ollaan siis reilu parikymppinen pitkään seurustellut pari, lapset ajankohtaisia joskus n. 5 vuoden päästä. Sattumalta anoppi jää samoihin aikoihin eläkkeelle... Mieheni on heidän ainoa lapsensa ja ovat jo nyt valitelleet, miten ankeaa elämä on yksin "siellä", kun me asumme "täällä" eikä heillä ymmärtääkseni ole pahemmin ystäviäkään, ja sitten kun työtkään eivät pidättele...
Ja hemmetti, kun mä en halua olla heidän kanssa tekemisissä liiaksi nytkään, saati sitten, kun heillä olisi meidän lapsi/lapset, joiden vuoksi takertua oikein kaksinverroin! Meillä on myös hyvinkin erilaiset elämänkatsomukset, taustat ja kasvatusnäkemykset. Anoppi on sellainen tyyppi, joka kierrättää viiden viikon ruokalistaa läpi vuoden ja hamstraa tarjouslohta pakastimeen koko vuoden tarpeiksi, minä ja mieheni ollaan ihmisiä, jotka päättävät ex tempore, ettei tänään jaksakaan tehdä ruokaa, tilataan Woltilla safkaa. Jo nyt saamme kritiikkiä siitä, miltä kodissamme näyttää, miten käytämme vapaa-aikamme ja mitä syömme, saati sitten, kun voisivat naamioida vanhanaikaisuutensa ja "kun näin nyt vaan on aina tehty"-asenteensa siihen, että ovat huolissaan lapsiraukoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin varma että muuttavat vuoksemme. Olen tuota vihjaillut että mekin mahdollisesti lähdeyään sieltä kyllä vielä, mutta nämä siihen, että niin eihän heidänkään sinne ole pakko jäädä..... : l
ApNo sitten muutatte vaan jonnekin muualle.
Itse asiassa ei yhtään hullumpi idea. Voitte vähän siloitella, että olette etsiskelleet uutta kotia jo pidemmän aikaa.
Ovatko vanhoja jo? Kohta te olette omaishoitajia. Nyt voimia varastoon ja lapset yökylään mummulaan.
Itsehän appivanhempasi tunnet, ja jos on sellainen olo, että teidän asioihin tullaan puuttumaan liikaa tai joudutte elämään jatkuvan kyttäyksen alla, PUHUKAA asiasta jo nyt, ennen kuin mitään muuttoa toteutetaan! Appivanhemmat todennäköisesti loukkaantuvat, mutta loukkaantuminen on edessä myös siinä tapauksessa että muutto toteutuu ja joudutte vetämään rajoja tungettelulle. Mielestäni tilanteesta tulee paljon kiusallisempi, jos siihen joudutaan vasta muuton jälkeen. Teitä saatetaan myös syyllistää siitä, että teidän takianne muuttivat, ja nyt ei sitten olekaan hyvä...
Asuvatko he nyt kovin kaukana?
t. se miniä jolla on kiinnostava roskis...
Vähän ristiriitaista, kun tässä ketjussa lähes jokainen on sitä mieltä, että lähellä asuva anoppi tai appi on pahin painajainen, ja tuolla toisessa ketjussa kysellään, mistä löytää vauvalle hoitaja, kun isovanhemmatkin asuvat niin kaukana...
Mies ei pidä asiaa yhtä ongelmallisena kuin minä. Kulkee laput silmillä kuvitellen että vanhempansa kyllä luovat sinne ihan oman elämän, eivätkä roiku meissä. Ei vissiin ole kuunnelkut heidän juttujaan. Hänelle ei luonnollisesti myöskään ole ongelma viettää heidän kanssaan aikaa. Hän myös sanoo ettei täysi-ikäiset ihmiset saavat muuttaa mihin haluavat, mikä on toki totta. Ja pitäisi ratkaisua käytännöllisenä. Eli aika yksin tässä ollaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vähän ristiriitaista, kun tässä ketjussa lähes jokainen on sitä mieltä, että lähellä asuva anoppi tai appi on pahin painajainen, ja tuolla toisessa ketjussa kysellään, mistä löytää vauvalle hoitaja, kun isovanhemmatkin asuvat niin kaukana...
Eikö se kultainen keskitie ole yleensä paras? Isovanhemmillekin ihan lähellä asumisesta voi tulla rasite, jos lapsia tuodaan hoitoon jatkuvasti sopimatta etukäteen, tai vähän isommat lapsenlapset kyläilevät omin päin joka päivä, eivätkä isovanhemmat raaski sanoa, ettei aina jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Lähellä asuva anoppi tai appi on painajainen, jos he ovat painajaismaisia ihmisiä. Kenelläkään tuskin on mitään sellaista isovanhempaa vastaan, joka ei tuppaudu kylään kutsumatta, ei arvostele toisten kasvatusmenetelmiä/arkiruokia/mahamakkaroita eikä yritä puhua lasta tai lastenlastaan perheen isää/äitiä vastaan.
Niin ja roskis-anopin-miniä kysyi vielä, että asuvatko nyt kaukana. Asuvat nyt noin kahden tunnin ajomatkan päässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Heh no minäpä en aloittanut sitä ketjua :) Eiköhän täällä ole paljon keskenään ristiriitaisia ketjuja.
Ap
Ihan hassulta kuulostaa helsinkiläisen korvaan. Kaikki ystävieni vanhemmat ja appivanhemmat asuvat samassa tai naapurikaupungissa.
Meillä appivanhemmat asuvat kolmen korttelin päässä ja vanhemmat Tapiolassa.
Ei kukaan tule penkomaan roskiksia;)
Vierailija kirjoitti:
Vauvan oikea mummi ja pappa on äidin vanhemmat. He kuuluvat perheeseen, ei appi ja anoppi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hassulta kuulostaa helsinkiläisen korvaan. Kaikki ystävieni vanhemmat ja appivanhemmat asuvat samassa tai naapurikaupungissa.
Meillä appivanhemmat asuvat kolmen korttelin päässä ja vanhemmat Tapiolassa.
Ei kukaan tule penkomaan roskiksia;)
He tuskin ovat muuttaneet samoille seuduille varta vasten vuoksenne?
Ikävä kyllä ihminen ei ole mikään kone, jos ahdistaa, niin silloin ahdistaa. :) Ja satun tuntemaan heidät. He muuttavat juuri saadakseen mummopappailla mielin määrin. Se että pelkään heidän katkeroituvan on kyllä enemmän omia pohdintojani, se voikin mennä tuohon oletuskategoriaasi.
Ap